[RedHat 9] 3Com Wireless werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 19:30
Ik heb sinds deze week RedHat 9 op mijn laptop gezet. De installatie ging goed. Ik heb ook al een hele tijd een 3Com wireless PCMCIA card. Hoe kan ik deze aan de praat krijgen onder redhat? Ik heb al gekeken op een site prism54.org en daar staat wat over een soort driver die ik moet installeren. Ook had ik al op de search gelezen dat de onderstuening van 3Com zeer slecht is mbt linux.
Mijn kernel versie is 2.4.20.
Ik snap echter niet hoe dit in zijn werk gaat. Kan iemand mij verder helpen?

[ Voor 2% gewijzigd door IJnte op 13-04-2004 22:48 . Reden: url edit.. ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Als je de driver gedownload hebt, wat heb je dan staan, een *.tar.bz2 waarschijnlijk.

Als je deze uitgepakt hebt vind je welhaast zeker een bestand genaamd README of INSTALL (of allebei). Lees deze eens aandachtig door. Je zult naar ik verwacht aanwijzingen vinden hoe je zelf de driver kunt gaan compileren.

Ik weet verder niet of deze driver inderdaad voor deze kaart gebruikt kan worden (dat heb je zelf al opgezocht?)

Gezien het feit dat het om een PCMCIA-kaart gaat moet je misschien eerst de source van je kernel en van de pcmcia-cs downloaden en configureren. Lijkt enger dan het is, vooral goed lezen.

• IJnte
Wat is precies die pcmcia-cs? Is dat een configuratie stukje om de pcmcia aan de praat te krijgen?
Ik heb nu et probleem dat ik in de map /etc/pcmcia/config.opts de melding krijg: Toegang geweigerd. Als ik kijk wat voor een rechten op dat bestand zitten staat er alleen -r--r--r-- root. Dat lijkt mij dat je em alleen kan lezen... weet iemand wat dat precies is?

[ Voor 50% gewijzigd door IJnte op 09-04-2004 23:35 . Reden: al weer wat meer kunnen vinden ]

• IJnte
*kick*

Verwijderd

heb je de README of HOWTO al gelezen van de bewuste driver? Wat wordt daar van je verwacht? Moet je eerst de kernel source installeren op je machine, of moet je de driver bouwen tegen een geconfigureerd source-boompje van pcmcia-cs (dit zijn de pcmcia card services voor Linux. Deze zitten bij RH9 in de kernel meegecompileerd, maar soms heb de source nodig van de "losse" card services om een driver voor een pcmcia-kaart te kunnen bakken).

Als welke user probeer je/etc/pcmcia/comfig.opts te lezen? Grote kans dat je eerst even een su - naar root moet doen.