Logitech wheelmouse optical zeurt een beetje...

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Kep sinds kort een logitech wielmuisje
edit:
met
draadje want optisch... Doet het best ok, maar blijft om de paar minuten even hangen om dan weer vrolijk verder te gaan. Kep al wat gekut met die report rate, hielp niet.
Kep ook USB en PS2 geprobeerd, maar maakte niet uit (nu PS2 want anders word het te druk in mijn usb poortjes wnat nog geen hub gehaald :)).

Wat kan ik allemaal nalopen om te tjekken waar het an ligt? Standaard drijvers van CD geinstalleerd en verder heb ik W2Kpro op een BP6je met een berg RAM en een nog grotere berg HD ruimte, maar dat doet er niet toe denk ik :P

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• RubZie
Ook stribbelt hij af en toe tegen, als je begrijpt wat ik bedoel... Als je dus ergens heen wil met je cursor en de muis blijft een beetje eh ja tegenstribbelen is denk ik de beste omschrijving. Het kan misscien komen doordat mn bureablad vrij egaal is, maar een glasplaat is het nou ook weer niet...

Verwijderd

Een draadloze zei je?? (optische muis is namelijk niet draadloos maar zonder "balletje")

Heb je er al aan gedacht dat bij een draadloze je ongeveer 3 weken doet met een stel normale batterijen (bij intensief gebruik) en ongeveer 2 à 3 maanden met Duracell batterijen.

Als je er gewone batterijen in hebt (de meegeleverde van de fabrikant) dan kun je wel rekening houden met het feit dat je batterijtjes aan hun einde gekomen zijn.

En anders weet ik het ook niet :)

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
draadloos en optisch gaan helaas ook niet samen, reken anders maar op 1 week met nieuwe baterijen.
Optisch:
Lijkt mij dus ook dat je even nieuwe powerpillen erin moet doen.
Draadloos:
Check gewoon of je wieltjes niet vies zijn, en maak de wieltjes even schoon. Het kan ook zijn dat je ontvanger niet helemaal goed staat.

• RubZie
Oh kut sorry ik zie nu dat ik zonder draadje typte, extreem dom. Ik bedoelde juist MET draadje want die 2 gaan niet smane natuurlijk. Het was al vrij laat zullen we denken. Pardon, mjn fout.

Optische draadloze muizen bestaan niet eens volgns mij, dus die tips zijn een beetje vreemd, en nutteloos :)

Maar ok ik heb dus een Logitech wheelmpouse optical, en het probleem is er nog steeds :P

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
Hier heb ik ook zo'n gezeik me. Als ik de muis ong. 5 seconden niet gebruik gaat het lampje uit. Daarna moet je die muis eerst een harde oplawaai geven voordat die weer gaat werken. Je pointer zit dan al ergens in timboektoe, je bent hem helemaal kwijt. IS er nergens en instelling te maken dat het lampje gewoon aan blijft ?

Ik word hier :r misselijk van

Verwijderd

Mmm,draadloos en optisch gaan helaas wel zamen,kost je klauwen aan baterijen.
btw,nukkig,zeuren,lijkt m'n vrouw wel.
gewoon af en toe zeggen dat je van em houdt doet wonderen.

Verwijderd

ik heb ook zo'n optisch beestje, maar bij mij werkt ie perfect. Het lampje gaat idd uit, maar ik hoef er maar met m'n hand in de buurt te komen of hij springt weer aan. Volgens mij hebben jullie een defecte muis of is er iets met je computer.

• RubZie
Hmz maybe defect ofzo dan. Hij gaat niet uit na een tijdje ofzo, hij blijft ook keurig in mn scherm staan enzo, hij freezt alleen...
Maar ik ben ook weer te lui om hem te gaan ruilen eigenlijk, ookal is de Memo 100 meter verderop (Voorstraa, Utrecht :)).

Nog andere oplossingen?

Verwijderd

He nu jullie het toch over problemen met die Mouseman Optical hebbben... komt het bij jullie wel eens voor dat WIn98 opstart, MAAR
dat je muis niet AAN gaat (als in lasertje aam etc.) :?

DAT ZUIGT.. ik had hem dus op de USB-poort en af en toe doet ie het gewoon NIET!!! >:) Alleen rebooten helpt dan... |:(

Oh ja, en dat tegenstribblen zou er wel eens aan kunnen liggen dat als je net een goede adventure hebt gespeeld en je handen zijn "wat vettig" :D , er misschien ook een miniscuul vetlaagje op je bureaublad zit wat er voor zorgt dat het licht wat "raar breekt".. :?

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Zowel thuis als po mijn werk zo'n muisje, met de 9.0 mouse drivers. Helemaal geen problemen mee. Thuis ligt ie gewoon op het bureau, op mijn werk ligt ie op een muismatje.

Verwijderd

Ehm ik had dus hetzelfde probleem en ik zou je muismat maar eens checken op glimmende stukjes rans of rode vlakken. Want daar gaat ie van over zijn nek. Dus een muismat met zonder rood gebruiken en het liefst niet zo'n glimmende.

Verwijderd

Of gewoon een zo effen mogelijke muismat, letters en plaatjes enzo vindt ie ook niet zo leuk (verschillende kleuren).

• RubZie
Ja eh mijn bureau is maybe niet helemaal perfect voor dit muisje, maar een muismat heb ik hier niet eens...

Verwijderd

Ik heb mijn muisje zonder probs op en enigszins glimmende ondergrond: het vineer van mijn bureau.

Verwijderd

probeer ff andere ondergrondjes, kan heel veel uitmaken, ik heb die zelfde muis en had hem eerst op een blauwe ondergrond, dat ging niet zo goed, toen zonder mat, dat was gelakt hardbord, dat ging ook niet helemaal lekker en toen weer een mat maar nu rood, loopt echt helemaal perfect

Verwijderd

Mijn ervaring is dat hij beter op een stoffen muismat (zo'n stroevere) werkt dan op een gladde glimmende.

Voor de rest ben ik erg tevreden erover!
Pagina: 1