Toon posts:

[XP] System bestand beschadigd: welke windows-installatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je boot van de HD krijg je een zwart scherm met de tekst dat een system bestandje beschadigd is. Verder vraagt die om R te drukken in het eerste scherm voor repair. Enfin, uiteindelijk wanneer je om repair vraagt, stelt hij de vraag:

welke windows installatie je wil starten?

1: C:/Windows
(druk Enter om te annuleren)

Vervolgens moet je iets in toetsen, maar weet iemand wat??? Zodra je e
Hans: 1st 1h28'34"875 says:
enter drukt, annuleert de pc. Spatie werkt ook niet; WAT WEL????????

(uiteraard heb ik al op 1 gedrukt, maar dan reageert die niet)

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als 1 niks oplevert kan je de conclusie wel trekken dat je windows ECHT corrupt is d8 ik.
Her installeren.

FAT32 of NTFS?
Als FAT32 is kan je even kijken of je hem via een *ouderwetse* bootflop kan booten en dan in DOS (via floppy) die file kan terug zetten.

Verwijderd

ik zou windows, opnieuw erop zetten. je kan dit doen zonder dat je hdd moet worden geformateerd, dan verdwijnen niet je persoonlijke bestanden.
is het maakkelijkst, en je hebt een schone instataltie, dus minder snel kans dat die fout terug keert :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 21:44:
ik zou windows, opnieuw erop zetten. je kan dit doen zonder dat je hdd moet worden geformateerd, dan verdwijnen niet je persoonlijke bestanden.
is het maakkelijkst, en je hebt een schone instataltie, dus minder snel kans dat die fout terug keert :)
Klinkt als een perfecte oplossing, dus ik moet in het beginscherm op Enter drukken, maar hoe weet ik dat die niet geformateerd wordt?! De persoonlijke bestanden moeten namelijk behouden worden zoals werkdocumenten.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Maak anders eerst een backup van je persoonlijke data.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

The_Prince_of_Mu schreef op 10 april 2004 @ 00:33:
Maak anders eerst een backup van je persoonlijke data.
even lezen, hij kan niet zijn systeem opstarten, dus kan geen back-up maken :)
maar als je een windows systeem cd start, (ik weet het van win 2000 en xp) kan je als je de schrijf moet selecteren, de gewone schrijf waar nu je windows hebt opstaan. dan selecteer je die, hij zegt dan dat er al een windows versie op de schrijf staat. dan kan je kiezen of je de inhoud van die map wil verwijderen, of dat je hem in een andere map wil zetten. kies voor in dezelfde map. dan delete hij je oude windows, en zet hij een nieuwe daarop. dit gebeurt allemaal, als je boot van een cd, in blauwe schermen, die er is als je net begint. wijst zich van zelf :)

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 19:28:
[...]

even lezen, hij kan niet zijn systeem opstarten, dus kan geen back-up maken :)
Even lezen, XP wil niet starten, dit betekent niet dat er geen andere opties zijn om een back-up van de bestanden op zijn schijf te maken. Denk aan een boot flop/cd en de bestanden over zetten naar een andere tijdelijk schijf oid.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Dr. Malsain schreef op 11 april 2004 @ 19:39:
[...]

Even lezen, XP wil niet starten, dit betekent niet dat er geen andere opties zijn om een back-up van de bestanden op zijn schijf te maken. Denk aan een boot flop/cd en de bestanden over zetten naar een andere tijdelijk schijf oid.
Thanks Dr. Malsain!

Ik weet niet of topicstarter in het bezit is van een knoppix-CD of een BartPE-CD. Dat zou hem zelfs in staat stellen om een backup te maken vanuit een grafische schil.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

mwa, denk dat kans klein is, sorry, maar had even mogelijkheid van een boot floppy over het hoofdgezien, want lijkt mij vrij overbodig om een back-upje te schieten, want je haalt alleen je windows map leeg, en als het goed is zet je daar niks kostbaar's instaat, maar nogmaals sorry

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik vind het fijner om een verse Windows Install op een geformatteerde schijf te zetten. Ik vertrouw het niet zo om over oude 'troep' heen te gaan.

Verwijderd

mwa, kan ik snappen, alleen als bij een servertje vastloopt, moet het zo, want kan niet formateren als ik windows server erop zit, kan namelijk nooit met ELMS cd's(waarom mag joost weten) en het werkt heel goed, want ik heb nooit last dat er een fout in blijft staan, en is voor mij de enige optie :p
Pagina: 1