SECC Bracket verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:56
Ik heb hier een Asus P2B-S liggen, waarop een bracket zit voor de SECC pentium cpu's. Deze bracket zit vast met een schroefmechanisme en niet met van die plastic pinnetjes. Nu probeer ik het bracket te verwijderen, vanwege overstap naar SECC 2 P3-450), maar die bevestingings pinnen zitten muurvast in het mobo. Heeft iemand ervaringen met deze brackets, hoe zijn ze goed en veilig los te krijgen? Ik heb al behoorlijk wat druk erop uitgeoefend wat niet hielp. Een pinpas eronder en wrikken heeft enkel het effect dat ik het plastic buig en grip om de schroef met een tang te draaien is er niet.

iRacing Profiel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hoeft enkel de CPU te loskoppelen van het bracket :? Op de bovenste hoeken zitten normaliter ontgrendelingsklepjes.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 09-04-2004 21:44 ]

• Razkin
Ja ok :)
Maar de p3 die ik heb is SECC2 en die past niet geheel netjes in het SECC bracket... Ik wil dus het oude bracket vervangen door een wat nieuwer bracket, welke met simpele pushpins vastgezet wordt.

iRacing Profiel

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

BalusC schreef op 09 april 2004 @ 21:42:
Je hoeft enkel de CPU te loskoppelen van het bracket :? Op de bovenste hoeken zitten normaliter ontgrendelingsklepjes.
Waarschijnlijk heeft de TS bij zin SECC-2 CPU een bracket gekregen. Die oude SECC bracket die zet zich vast in de mobo gaten (de schroef heeft een vierkant ponsstempeltje) wat je het gat in je mobo intrekt als je de bovenkant van de SECC 2 clip erop schroeft. Je zou de SECC bracket kunnen gebruiken en je SECC2 CPU mbv een tie-rap vast kunnen trekken (in t verleden wel es gedaan)

Als je toch de bracket wilt verwijderen dan is t waarschijnlijk toch wat meer toegepast geweld gebruiken, die schroef voetjes van de SECC bracket zijn te verwijderen. De pech is wel dat je niet graag een elco van je mobo afrost.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pantagruel schreef op 09 april 2004 @ 21:49:
Waarschijnlijk heeft de TS bij zin SECC-2 CPU een bracket gekregen. Die oude SECC bracket die zet zich vast in de mobo gaten (de schroef heeft een vierkant ponsstempeltje) wat je het gat in je mobo intrekt als je de bovenkant van de SECC 2 clip erop schroeft. Je zou de SECC bracket kunnen gebruiken en je SECC2 CPU mbv een tie-rap vast kunnen trekken (in t verleden wel es gedaan)
Duidelijk, zou inderdaad best kunnen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je per se een SECC2 bracket willen gebruiken. Ik heb hier meedere slot1 planken (al dan niet dood) ook met gewone SECC dingen waar ik gewooon een P3 in vrot hoor. Het past toch gewoon, en het werkt ook goed.
Razkin, maak anders eens een pic zodat we kunnen zien wat er niet past.

• Razkin
Ook al is het alweer 2004, toch ben ik nog altijd digicam loos :)

Die cpu past idd wel in dat bracket, maar omdat de cpu iets breder is, staat er behoorlijk wat spanning op. Die bak wordt een testbak en er zal vaak van config veranderd worden, dus leek het mij verstandig om sowieso het bracket te verwisselen. Erin gaat de cpu veel makkelijker dan eruit. Ik merk dat er eigenlijk weinig anders opzit dan nog eens goed te kijken hoe ik veilig wat meer kracht kan gaan uitoefenen op die pinnen.

iRacing Profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je het niet via de achterkant van het mobo doen (zo doe ik het ook altijd).
desnoods klein tikje geven met een hamer. Met die pinnetjes is het idd wel eens irritant.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb dit ook ooit gehad toen ik een andere houder op een Intel OEM bordje wilde zetten, die schroefdraadjes kreeg je er echt niet uit zonder het mobo te beschadigen. Dus inderdaad, toen maar de processor zo goed mogelijk vastgezet in de "verkeerde" bracket, met een extra tie wrapje erbij geloof ik.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Razkin
Ik heb gisteren nog even geknutseld, maar die pinnen zijn er echt niet uit te krijgen. Heb er flink wat kracht opgehad, zonder effect...ben blij dat het bord nog leeft :D Mja Asus P2B-S vs Razkin 1 - 0 :X

iRacing Profiel

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

moet je van onder niet een pinnetje in het pinnetje wegdrukken zodat hij eruit kan? of zijn dat weer andere pinnentjes :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1