Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lian Li EX-23

Pagina: 1
Acties:

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_1193.jpg

Weet iemand of deze HDD module van lian li in een coolermaster case kunnen?
Op de site van freezing staat namelijk dat hij alleen voor lian li kasten geschikt is maar dat lijkt me zo raar.
Heeft iemand er btw al ervaringen mee?

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als ze in een 3.5" bracket gaan moet het passen als je CM Case een bracket heeft met 3 lege 3.5" brackets onder elkaar. Maar kan het natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen, maar dat is wat ik denk....

Wil je dat stof filter (voorste stuk) gebruiker dan zul je ruimte moeten hebben voor 3 3.5" plekken aan de voorkant van je kast. Of jouw kast dat ook heeft weet ik niet, aangezien je niet aangeeft welke kast je hebt van CM.

Voorbeeld Chieftec:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcextreme.net/reviews/chieftec_matrix/24.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Kickasz op 09-04-2004 21:26 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39
De Lian Li EX-23 is een HDD module voor drie 3,5" harde schijven welke geplaatst kan worden in twee vrije 5,25" bays. De HDD module beschikt tevens over een 80 mm. koeler.
Als ik het zo lees kan je hem dus plaatsen in elke normale kast, aangezien elke kast wel twee bays vrij heeft.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1359-1321.gif

Als ik zo naar het plaatje kijk, dan neem ik aan dat je de frontpanels van die twee 5,25" eruit moet halen. Hierdoor zie je dus die grill met lianli casebadge zitten. Zou niet kunnen bedenken waarom dit alleen bij lianli kasten zou kunnen werken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door BenJoep op 09-04-2004 21:33 ]

| I've got permission to color outside the lines |

• STN
Het is dus een HDD modul voor 3,5 " die je in 2 vrije 5,25" bays stopt. Waarom ik denk dat hij eventueel niet zo passen is omdat de schroef gaatjes van lian li niet hetzelfde zijn als bij mijn coolermaster ATC-101. Lian li heeft ook cd-rom frontjes die alleen in hun kasten passen volgens mij.

offtopic:
@Joep

He aap, leuk dat jij mij weer antwoord moet geven :D Alles Goed?

• BenJoep
STN schreef op 09 april 2004 @ 21:43:
Het is dus een HDD modul voor 3,5 " die je in 2 vrije 5,25" bays stopt. Waarom ik denk dat hij eventueel niet zo passen is omdat de schroef gaatjes van lian li niet hetzelfde zijn als bij mijn coolermaster ATC-101. Lian li heeft ook cd-rom frontjes die alleen in hun kasten passen volgens mij.

[off-topic]@Joep

He aap, leuk dat jij mij weer antwoord moet geven :D Alles Goed?

[/off-topic]
Lijkt me vreemd dat lian li zich niet aan de standaard zou houden wat betreft die gaatjes. Nu ik wat beter kijk naar die grote foto, zie ik wel dat hij breeder wordt bij die grill, misschien dat het om die reden niet past. Dus dat je een uitstekend gedeelte krijgt.

Ik zou persoonlijk even freezinghardware mailen, die verkopen ook coolermaster kasten, en vragen of ze het anders even willen bekijken met een coolermaster kast.

[off-topic]@STN

Puur toeval dat ik deze topic tegen kom! We moeten snel weer is bieren!

[/off-topic]

Verwijderd

Als de maten maar passen moet het denk ik wel lukken want een echte tweaker dijnst toch niet terug om een paar gaatjes te maken :) Het ziet er wat ik zo kan zien wel uit als 2 normale 5.25 drive sloten

• STN
Ik heb mail gedaan naar freezing maar die zullen denk na pasen terug mailen.
Ik zie die verbreding ook. Maar kan me niet voorstellen dat 5,25' bij lian brdere is.
Heeft iemand een Lian Li kast die dit wel weet?

Verwijderd

Alleen lijkt me die fan niet echt tackties te zitten omdat hij precies voor het dichte metaal zit en niet voor de gaatjes :S Hadden ze beter de gaatjes in het midden kunnen doen inplaats van ernaast :)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

in het midden van de fan zal hij anders weinig lucht wegzuigen... rondom het midden zitten de bladen dus ik denk dat die fan vrij goed geplaatst is

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:41

Xeo

LOL ik heb ook Freezing hardware gemailt of t in me chieftec zou passen.... ik had dit topic helemaal nog niet gezien... maar jah ik heb nog geen reply gehad dus ik wacht dit topic nog wel ff af.

offtopic:
Verder hoop ik dat freezing hardware hem ook in t zwart heeft, anders word t spuiten....

Verwijderd

Ik neem aan dat zo ook wel in het zwart te verkrijgen zijn omdat lian-li ook zwarte alu kasten heeft :) Anders spuit je hem toch gewoon of geef je hem een likie verf :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 02:29 . Reden: typo ]

• Xeo

Xeo

Het is mogelijk om t in andere kasten te plaatsen maar dan moet je zelf de bevestig methode verzinnen aldus Freezing hardware

Verwijderd

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1359
De Lian Li EX-23 is alleen geschikt voor gebruik in Lian Li behuizingen.
Lezen is toch niet zo moeilijk? :/

• Xeo

Xeo

denken toch ook niet????
tis voor 2X een cdrom drive en t heeft de maten van 2 drives.... dus t zou kunnen dat t gewoon past, dus als jij ff t topic door leest... zou je weten waarom mensen er over nadenken....

• BenJoep
Xeo schreef op 12 april 2004 @ 21:06:
Het is mogelijk om t in andere kasten te plaatsen maar dan moet je zelf de bevestig methode verzinnen aldus Freezing hardware
wat geven ze dan als reden aan dat het niet zou passen? ben nu toch wel benieuwd, enzo! :P

Verwijderd

Ik neem aan wat volgens mij al genoemt was de bevestigings punten

• STN
Dit zei freezing in het mailtje naar mij:
In principe past deze wel in de ATC-101, echter is het bevestigingssysteem specifiek gericht op Lian Li behuizingen, zodat de EX-23 niet in andere behuizingen bevestigd kan worden.

Met vriendelijke groet,

Niels Kijl

Freezing Hardware
Ik denk dat ik hem ga bestellen en dan er in ga bouwen. Kan me niet voorstellen dat het een heel ander bevestigingssysteem is.

[ Voor 23% gewijzigd door STN op 13-04-2004 17:25 ]

Verwijderd

offtopic:
ff je quotes aanpassen ;)

inderdaad dat is de goeie mentaliteit, als het in 2 LiLi 5,25inch bays past dan zal ie niet ineens niet meer passen in andere 5,25inch bays... zijn namelijk standaardmaten ;)

hij zal er kwa afmetingen dus waarschijnlijk gewoon inpassen, het enige waar je misschien ff wat aan moet klooien is de bevestiging, maar desnoods moet je ff een paar gaatjes boren en dan zal het denk ik niet zo heel veel problemen opleveren =)

succes en post ff een pic als het gelukt is

• STN
Nou ik heb hem binnen en hij blijkt dus niet te passen. Wat Joep al opmerkte is dat hij breeder wordt bij de grill. Mijn kast heeft daar geen ruimte voor. Erg jammer dus. Ik wel kunnen gaan zagen in mijn kast maar daar heb ik nou niet echt veel zin in. Ik ga freezing even mailen en vragen of ik hem terug kan sturen.

Weet iemand of een andere fabrikant zulk soort modules ook maakt? Ik vind het jammer dat Lian Li dit nou alleen maar voor hun kasten toegankelijk maakt.

• BenJoep
vreemd van lian li..

als het je om de koeling gaat zijn er natuurlijk een hoop andere opties.. een aantal mooie:

- Zalman ZM-2HC1
Een passieve HD-koeler ontwikkeld met anti-vibe werking. Aangezien de ZM-2HC1 een passieve koeler is, is deze onderhoudsvrij. De twee koelblokken zijn van blauw geanodiseerd aluminium welke door middel van tien heatpipes aan elkaar verbonden zijn. Deze heatpipes zijn van koper vervaardigd en kunnen zodoende zeer snel en effectief de warmte afgeven.

De HD-koeler wordt door middel van vier schroeven in de behuizing bevestigd. Deze schroeven zijn omringd door gummi, zodat eventuele vibraties weggefilterd worden.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/948-986G.JPG

- Cooler Master Cooldrive 3
De Cooler Master Cooldrive 3 beschikt over een 40 x 40 x 20 mm. koeler die de beluchting van de harde schijf en het koellichaam verzorgen. Daarnaast beschikt de Cooldrive 3 over twee blauwe LED's die doe voorzijde zeer fraai verlichten.

Het massieven aluminium koellichaam zorgt voor een snelle warmteafgifte. De Cooldrive 3 is voorzien van een luchtfilter, zodat stof geen kans krijgt uw kast te vervuilen. Het filter laat zich zeer eenvoudig reinigen.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/870-907G.JPG

persoonlijk zou ik kiezen voor de passieve koeling ivm de herrie die 40x40mm fans maken. heb ooit hd koelers gehad met deze fans, en heb ze na een maand gebruik er weer uit gegooit.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-10 18:03

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

'k heb toevallig een Lian-Li PC-6077 waar standaard al zo'n module inzit
(maar dan met START en RESET switch)

ik dacht je te kunnen helpen maar, antwoord op je vraag heb je inmiddels al, jammer dat het niet past

als je er vanaf wilt kun je me mailen, ik heb wel interesse

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• STN
Ik wacht eerst antwoord af van freezing. Ik heb geen zin om verlies te maken op iets wat ik nooit heb gebruikt. Mocht dat niet lukken zal ik je mailen.

• STN
Ik kan hm terug sturen naar freezing. Het is wel een hele goede shop hoor. Do besteld -> za binnen, za mailen-> zo antwoord. Echt super.

Ik vind die driver van coolersmaster eenn stuk minder mooi. Ik vond vooral die grill van de lian erg mooi. Hoop dat er binnenkort nog een andere optie komt, anders zelf maar wat gaan maken.
Pagina: 1