Toon posts:

Radeon 9200 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. Ik zag hier nog geen topic van dus dacht ik laat ik hem maar eens starten.

Reden: Er zijn problemen met deze kaart
Reden: Er is na mijn weten nog geen oplossing voor.

Het volgende: Als je een spelletje gaat spelen die een beetje veel van de videokaart vraagt.. Valt hij in slaap stand. Ik heb dit nu bij meerdere systemen op gemerkt.

Nu heeft ati eergisteren (7 april) een nieuwe driver uitgebracht. Alleen is dit probleem nog steeds niet mee verholpen.

Na wat gebeurd er nu exact:

Op het moment dat je lekker spelletje speelt is er de eerste (half)uur niks aan de hand. Maar dan.. Boing.. Beeld zwart.. Sta je toch raar te kijken. Dus reset de pc maar weer. en ga dan maar weer spelletje spelen.. maar dan.. Boing na 10 min al op zwart...

Wat is hier het probleem? Weet iemand een oplossing hiervoor? Hebben meer mensen hier last van? en hebben die het probleem wel weten op te lossen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Ik denk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn voor dit probleem:[list=1]• Videokaart wordt te warm
• CPU wordt te warm
• Voeding trekt het niet helemaal
• Energiebeheer moet je zo zetten dat je hardeschijven/systeem nooit in standby komen (geen stroombesparing modus dus)En de controles voor deze punten:[list=1]• Voelen of je heatsink warm wordt, zo ja, dan moet je voelen of ie niet té warm wordt.
Zo nee, dan zit de heatsink waarschijnlijk niet goed vast.
• Kijken of je CPU temperatuur boven de 70/80°C uitkomt als je aan het spelen bent
• Waardes controleren (of posten als je niet weet of er wat mee aan de hand is)
• Energie gewoon zo zetten dat er niks bespaart wordtSucces in ieder geval ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 09-04-2004 20:58 ]

The devil is in the details.

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
heb zelfde kaart,nog nooit zulk een probleem gehad dus sorry,maar idd alle slaapmodussen enzo controleren want heb 1 maal gehad dat in een spel de screensaver aansprong dus kan zulk een probleem zijn

BTW oud of nieuwe spellen?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

had dat met een 9500pro, probleem was uiteindelijk dat het zaakje te warm werd. Daar van alles aangedaan en problem solved.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb de volgende dingen gedaan:
1: Slaapstand uit gezet
2: Nieuwste drivers maar dat had ik volgens mij al vermeld
3: Gekeken of hij warm werdt. Maar dat is absoluut niet zo. De cpu wordt maar 27 graden ofzo ongeveer.
4: VPU Recover uit gezet...

Ok.. Geen van deze dingen werken. Weer af en toe een zwart scherm. En soms een zwart scherm met daarin: No video output.

Daarnaast lijkt het nog steeds dat hij in slaap stand gaat.

Op het moment dat ik die VPU Recover uitzet... Crash hij gewoon. Ofwel laatste scherm zien je dan.. en je ken geen moer meer.

Nu heb ik dit probleem op 2 pc's. een amd 2600 en een amd 2800. De 1ne is met 256MB geheugen en de ander met 768 mb gehuegen.

Wat ik bij die van de 2600 kan vinden wat o.a. een oorzaak kan zijn is dat er maar een 200Watt voeding in zit.

Maar bij die 2800 zit een 350Watt voeding en die heeft exact hetzelfde probleem.

Nogmaals. Ik heb gelezen en gehoord dat er een bug op het 9200 videokaart zit. Als ik ergens anders lees. En of hier hoor lijkt mij dat weer van niet. Ook op de ati.com site heb ik hier niet bepaald een bevestiging van kunnen lezen.