Ik heb een frameset met een menu, content, en header.
Deze frameset ik zo gemaakt dat ie eigenlijk vanaf een resolutie 1024 goed te zien is. Mensen met een 800 resolutie krijgen anders een scrollbalk in het menu. Nu is dit ook juist de bedoeling, alleen door 1 of andere rare code is het niet mogelijk om de van links naar rechts scrollbalk weg te halen. Het gaat dus om dit stukje:
Als ik deze code weghaal dan gaat het goed, alleen gaat ineens de content van het menu aan de linkerkant staan.
Nu heb ik dus in de source van mijn menu gekeken, en ik zie daar helemaal niks geks. Maar als ik de tabellen aan de linker kant van de pagina wilt hebben komen ze naast elkaar te staan
Dit is het stukke code van het menu. Maak er maar eens voor de gein een html van en zie dat ze van links naar rechts op een rij staan ipv boven naar onder
:
Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik dus die menu's in deze code van boven naar onderen kan krijgen. Als dat lukt, kan ik die scroll gedoe zelf makkelijk oplossen
.
Deze frameset ik zo gemaakt dat ie eigenlijk vanaf een resolutie 1024 goed te zien is. Mensen met een 800 resolutie krijgen anders een scrollbalk in het menu. Nu is dit ook juist de bedoeling, alleen door 1 of andere rare code is het niet mogelijk om de van links naar rechts scrollbalk weg te halen. Het gaat dus om dit stukje:
code:
1
2
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> |
Als ik deze code weghaal dan gaat het goed, alleen gaat ineens de content van het menu aan de linkerkant staan.
Nu heb ik dus in de source van mijn menu gekeken, en ik zie daar helemaal niks geks. Maar als ik de tabellen aan de linker kant van de pagina wilt hebben komen ze naast elkaar te staan
Dit is het stukke code van het menu. Maak er maar eens voor de gein een html van en zie dat ze van links naar rechts op een rij staan ipv boven naar onder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
| <table width="170" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" class="menu">
<tr>
<td colspan="3">[img]"images/algemeen.gif"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td width="6"> </td>
<td width="11"> </td>
<td width="126"><a href="frameset.php?page=overasterius" target="_parent"><strong>Over Asterius </strong></a></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td><a href="#">Afdelingen</a></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td><a href="#">Lidmaatschap</a></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td><a href="#">Instrumenten</a></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td><a href="#">Uniformen</a></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td><a href="#">Aansprakelijkheid</a></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td><a href="#">Bestuurssamenstelling</a></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td><a href="frameset.php?page=dirigenten" target="_parent">Dirigenten</a></td>
</tr>
</table>
<br>
<table width="170" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" class="menu">
<tr>
<td colspan="3">[img]"images/specials.gif"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td width="6"> </td>
<td width="11"> </td>
<td width="126"><em><a href="#"><strong>Loes in Aruba!</strong></a> </em></td>
</tr>
</table>
<br>
<table width="134" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" class="menu">
<tr>
<td colspan="3">[img]"images/contact.gif"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td width="7"> </td>
<td width="13"> </td>
<td width="112"><a href="#">Contactgegevens</a></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> </td>
<td><a href="#">Routebeschrijving</a></td>
</tr>
</table> |
Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik dus die menu's in deze code van boven naar onderen kan krijgen. Als dat lukt, kan ik die scroll gedoe zelf makkelijk oplossen