Ik ben bezig met een bash script waarmee ik een gameserver wil starten en meteen wil koppelen aan een gebruiker. Tot op heden gaat alles vlekkeloos maar zodra ik het commando 'su' er in verwerk komen er fouten omhoog. Het script is als volgt:
Het script leest uit in welke directory het staat en aan de hand daarvan worden de variables bepaald. Als ik de regel su csuser$GETAL -c weg haal dan werkt het script perfect. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Met de regels er wel voor komt deze melding terug:
su: invalid option -- g
Try `su --help' for more information.
Ik heb al geprobeerd wat te schuiven in de code maar ik snap niet waar de optie -- g vandaan komt? Aangezien dat nergens is terug te vinden in de code. Misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| SERVER=`pwd | sed -e s/\.home\.cs.\/''/` GETAL=`pwd | sed -e s/\.home\.cs.\server/''/` IP=xx.xx.xx.$[GETAL + 80] export LD_LIBRARY_PATH=/home/cs/$SERVER/hlds_l:$LD_LIBRARY_PATH cd hlds_l su csuser$GETAL -c ./hlds_run -game dod +exec \ server.cfg +ip $IP +port 27015 \ +motdfile motd.txt +maxplayers 16 +mapcyclefile \ mapcycle.txt +map dod_anzio +sv_lan 0 +mp_timelimit 20 |
Het script leest uit in welke directory het staat en aan de hand daarvan worden de variables bepaald. Als ik de regel su csuser$GETAL -c weg haal dan werkt het script perfect. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Met de regels er wel voor komt deze melding terug:
su: invalid option -- g
Try `su --help' for more information.
Ik heb al geprobeerd wat te schuiven in de code maar ik snap niet waar de optie -- g vandaan komt? Aangezien dat nergens is terug te vinden in de code. Misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door Erhnam op 09-04-2004 20:35 ]
http://www.xbmcfreak.nl/