[ADSL] Accounts niet uitwisselbaar, waarom?

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie. Ik ben in het bezit van 2 adsl abbo's. 1 thuis, en 1 op mijn zaak. Thuis heb ik tiscali en op de zaak xs4all. Nu heb ik thuis eens even mijn xs4all naam en ww in mijn alcatel speedtouch gezet. Verwachte eigenlijk dat het niets zou doen, maar tot mijn verbazing krijg ik een ip adres en dhcp gegevens. Lampje gaat ook groen branden op mijn alcatel.

Als ik in mijn speedtouch kijk lijkt alles goed te werken, behalve de dns server die is niet te bereiken. Heb vanaf mijn pc een ping gedaan naar verschillende ip's en krijg geen antwoord. reboot van pc en speedtouch maakt ook niets uit.

Er zijn 2 verschillen: Abbo's zijn natuurlijk afgesloten op verschillende adressen/tel lijnen (en ook op andere wijkcentrale). En thuis heb ik analoog en op de zaak een isdn lijn.

Ik heb vanmiddag voor ik naar huis ging de alcatel op de zaak uitgezet, dus ben niet dubbel ingelogd.

Mijn vraag: Hoe komt het nou dat ik wel verbinding krijg, maar geen data kan versturen en ontvangen? En zou hier iets aan te doen zijn ? Want ik wil thuis naar een andere provider, maar heb geen zin weken zonder adsl verbinding te zitten. Als ik mijn zakelijke account een poosje thuis zou kunnen gebruiken zou dat heel mooi zijn. Moet ik natuurlijk wel aandenken om iedere avond voor ik naar huis ga de verbindig te verbreken.

Voor de snelheid hoef ik het niet te doen, heb thuis fast en op de zaak lite. Maar ben toch heel nieuwsgierig waarom het bijna werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Force op 09-04-2004 20:30 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Simpel gezegd: Je bent dan aangesloten op het KPN netwerk, maar je komt niet binnen bij je provider.

Er moet namelijk een match zijn tussen je wijkcentrale en je IP adres.

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 13:05
Force schreef op 09 april 2004 @ 20:27:
Mijn vraag: Hoe komt het nou dat ik wel verbinding krijg, maar geen data kan versturen en ontvangen? En zou hier iets aan te doen zijn ? Want ik wil thuis naar een andere provider, maar heb geen zin weken zonder adsl verbinding te zitten.
Dat heeft toch geen nut. Als je gaat overstappen naar een andere provider wordt het ADSL signaal van je lijn gehaald dus kan je ook niet meer inloggen met die andere account. De snelheid staat trouwens in de centrale op je lijn ingesteld, niet op het account ;)