Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

orange of t-mobile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen. ik kan binnenkort mijn orange abbonement verlengen, maar twijfel een beetje. ik heb namelijk ook de t-mobile tarieven gezien en die zijn volgens mij wat voordeliger. je kan alleen niet alles uit 1 bundel halen. kan alleen voor de 40 euro die ik nu heb een 30 euro abbonement en voor 5 euro 40 sms bundel kopen. ben ik 5 euro goedkoper uit en volgens mij ook voordeliger. bel wel wat mensen met orange, maar soms ook met andere en dat weegt denk wel tegen elkaar op.

na dit vage verhaal de belangrijkste vraag. weet iemand of 1 van de twee netwerken beter is? zowel op telefoon gebied als op gprs? ik heb alleen ervaring met orange en dit is redelijk.

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Op het gebied van GPRS is orange zeker de betere van de 2: voor 6 euro kan je een maand gprs gebruiken (gratis sites bezoeken van orange ed) en krijg je 2 MB erbij :) Kwa klantenservice is orange ook wel de betere. en op het gebied van het netwerk zal het niet veel schelen. T-mobile is meestal goedkooper, Orange kwalitatief beter.

Verwijderd

Topicstarter
thanx. daar heb ik al wat aan. zit nog steeds te twijfelen, maar misschien dan maar wachten en dan verlengen. heb alleen het idee dat bij orange de telefoon die ik wil (nokia 6600) veel duurder is dan bij een tmobile abbonement. daar kan ik veel geld mee uitsparen. hhmm.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 12:37

mambo No5

Bad Apple?

Ikzelf zweer bij orange, aangezien je alles i een bundel hebt. Mij T-mobile moet je voor je sms en dataverbruik nog extra buiten je bundel om betalen. :(

Ikzelf zou iig gaan voor orange :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Verwijderd

Topicstarter
2 positieve reacties voor orange. begin erg die kant op te neigen. zeker omdat je er weer een jaar aan vast zit. op zich niet erg, maar wil wel een jaar naar het zin kunnen bellen en gebruik kunnen maken van de extra diensten. hmm. ga nog effe rekenen, maar denk dat het dan egwoon orange blijft

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19

Sleepyhead

Sleepy as always....

Je moet ook maar eens op internet zoeken, daar hebben ze vaak ook leuke aanbiedingen voor het verlengen van abo's. Ik had mijn Orange Free €30 voor een jaar verlengt en kreeg er voor 70€ een Sony Ericsson T610 bij, erg fijne telefoon trouwens. Orange bevalt prima! :)

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik zou voor orange gaan.

idd de bundel is gewoon zo handig. Vooral bij sms en af en toe buitenland.

Ik vond het eerst vrij duur, maar nu zie ik echt het voordeel er van in. Als je ff een 0900 nr belt gaat het lekker van je bundel af. Ik zweer sinds een jaar ook bij orange.

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Ik heb al een paar jaar Orange en ben heel tevreden. Altijd goede service en alles uit een bundel wat je onbeperkt kan meenemen...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Verwijderd

Topicstarter
dat is het. ik blijf bij orange. zo veel positieve reacties en geen slechte tot nu toe. ik wacht nog effe en dan verlengen. zal eind van deze maand zijn. even kijken of ik ergens voor een leuk prijsje de 6600 kan krijgen. kan ik mijn pda ook weg doen.
bedankt voor de reply's ben er super mee geholpen. you guys rule!!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34
Ik ben prima tevreden over t-mobile, ben er al abb. sinds de tijd dat het nog Ben heette. Prima service, alles altijd duidelijk en op tijd geregeld, niks te klagen dus!

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 09:44
Heb wel problemen met orange (free 30) gehad soms nog steeds. Begon eigenlijk sinds dutchtone over ging in orange hoe vaag het ook klinkt. Bereik slecht. Als ik vol bereik had kon ik niet gebeld worden. Smsjes die 2 uur tot meer als 1 dag later aan komen. Iedere keer moesten ze iets veranderen. Moest ik weer die helpdesk bellen waarvoor je moet betalen sinds het orange was. Ook iets geks vaak als ik met nieuwe maand begin. Heb ik biijv. de 1e dag nog maar €24 van €30. Of moet zijn dat ze het heel traag bijwerken.
Ik wil in ieder geval geen orange meer. Zit nog te denken wat voor abbo ik zal pakken. KPN en Vodafone zijn goed. Vodafone is ook iets goedkoper dan KPN voor mij dan. Maar zat eerst te denk aan T-Mobile is nog goedkoper maar ja weer minder bereik misschien. Moeilijk om een goeie keuze te maken. Vraag me ook af of nummerbehoud goed werkt.

Succes met t maken van een keuze

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

mvdooren schreef op 26 mei 2004 @ 21:06:
Heb wel problemen met orange (free 30) gehad soms nog steeds. Begon eigenlijk sinds dutchtone over ging in orange hoe vaag het ook klinkt. Bereik slecht. Als ik vol bereik had kon ik niet gebeld worden. Smsjes die 2 uur tot meer als 1 dag later aan komen. Iedere keer moesten ze iets veranderen. Moest ik weer die helpdesk bellen waarvoor je moet betalen sinds het orange was. Ook iets geks vaak als ik met nieuwe maand begin. Heb ik biijv. de 1e dag nog maar €24 van €30. Of moet zijn dat ze het heel traag bijwerken.
Ik wil in ieder geval geen orange meer. Zit nog te denken wat voor abbo ik zal pakken. KPN en Vodafone zijn goed. Vodafone is ook iets goedkoper dan KPN voor mij dan. Maar zat eerst te denk aan T-Mobile is nog goedkoper maar ja weer minder bereik misschien. Moeilijk om een goeie keuze te maken. Vraag me ook af of nummerbehoud goed werkt.

Succes met t maken van een keuze
Ik denk dat die die al gemaakt heeft...twee maanden geleden :)

Maar nummerbehoud kan tegenwoordig altijd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik had trouwens ook slecht bereik met T-Mobile en Orange, heb nu Vodafone. En elke keer mijn nummer omgezet (prepaid). De service van Orange is zeker top _/-\o_ (gratis nummerbehoud, nummers van simcard overzetten ) alleen jammer van het bereik. Bereik met Vodafone is nu goed trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruzor op 26-05-2004 21:15 ]

[This is what you get when you mess with us]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
ik zou absoluut voor T-mobile gaan. Simpelweg omdat Orange veel duurder is.
rekenvoorbeeldje
Orange Free 40: €0.20 per minuut, je kunt dus 200 minuten bellen
T-mobile 225: kost €30 per maand en je kunt 225 bellen, meer bellen voor minder dus

Nu zijn de mensen bij Orangen altijd zo enthousiast over ''alles uit 1 bundel'' maar als ik bij de T-mobile 225 er gewoon voor een paar euro een sms bundel bij neem (kost je ongeveer 5 sec. tijd door een kruisje op je contract te zetten) en ik beschouw de minuten en de sms-bundel als 1 bundel dan kan ik ook alles uit 1 bundel, die bundel is alleen wel stukken goedkoper dan bij Orange

De klantenservice bij T-Mobile en Orange is geen verschil, je krijgt in beide gevallen heel snel iemand aan de lijn, bij Orange kost het alleen geld, bij T-mobile is het gratis.
En de mensen zijn ook altijd zo lovend over het onbeperkt meenemen, ik zit nu al 3 jaar bij t-mobile en het is nog nooit gebeurt dat ik ook maar 1 minuut kwijtgeraakt ben. Je kunt bij T-Mobile je minuten 2 maanden meenemen, je moet dus in 3 maanden tijd minder bellen dan je bundel, dan heb je gewoon een verkeerde bundel gekozen.

En het bereik van beide maakt ook heel erg weinig uit.

kortom ga voor T-Mobile

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 26-05-2004 23:37 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Orange. Ik ben er dik tevreden over. je betaalt misschien ietsje meer, maar dat heb ik graag over voor goede service en een duidelijke rekening. Geen Fratsen met de kosten enzo, je restant van je bundel vervalt niet, afijn je weet wel waar ze mee adverteren.

Ik lees dat je gaat verlengen. Ik heb pas geleden ook verlengt. Ik werd gebeld met de vraag of ik wou verlengen, en ze kwamen meteen met de volgende aanbiedingen:

- Een jaar lang 50% korting op je abo kosten ( bijv. 15 ipv 30 euri in de maand)
- Een nieuwe phone

Informeer eens of dit ook voor jouw geldt!

EDIT: He dit topic is wel een beetje oude shit zeg!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 23:46 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
je kunt beter ergens op internet gaan zoeken, 50% korting een jaar lang is een basis aanbieding, als je goed zoekt op internet kan dat veel beter.
Vaak is de aanbieding die je krijgt bij een verlening ook niet zo goed als bij een nieuwe abbo, bij een nieuw abbo kun je bij dezelfde provider je nummer niet meenemen, nog een argument om een fijn nieuw abbo bij T-mobile af te sluiten, dan mag je je nummer gewoon meenemen.

bijvoorbeeld 2call.nl, verlening Orange30, cashback van €230, dat is omgerekend per maand 10.83 abbo kosten. ongeveer 65% korting ipv 50%

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 26-05-2004 23:48 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

argro schreef op 26 mei 2004 @ 23:30:
rekenvoorbeeldje
T-mobile 225: kost €30 per maand en je kunt 225 bellen, meer bellen voor minder dus

Nu zijn de mensen bij Orangen altijd zo enthousiast over ''alles uit 1 bundel'' maar als ik bij de T-mobile 225 er gewoon voor een paar euro een sms bundel bij neem (kost je ongeveer 5 sec. tijd door een kruisje op je contract te zetten) en ik beschouw de minuten en de sms-bundel als 1 bundel dan kan ik ook alles uit 1 bundel, die bundel is alleen wel stukken goedkoper dan bij Orange

De klantenservice bij T-Mobile en Orange is geen verschil, je krijgt in beide gevallen heel snel iemand aan de lijn, bij Orange kost het alleen geld, bij T-mobile is het gratis.
En de mensen zijn ook altijd zo lovend over het onbeperkt meenemen, ik zit nu al 3 jaar bij t-mobile en het is nog nooit gebeurt dat ik ook maar 1 minuut kwijtgeraakt ben. Je kunt bij T-Mobile je minuten 2 maanden meenemen, je moet dus in 3 maanden tijd minder bellen dan je bundel, dan heb je gewoon een verkeerde bundel gekozen.

kortom ga voor T-Mobile
Tot nu toe heb ik 1 jaar Libertel (Vodaphone....te duuuuurr en geen prijs/kwaliteitverhouding) gehad, toen 1 jaar Ben (T-Mobile), toen 1 jaar T-Mobile en toen 1 jaar Orange... Ik ging van T-Mobile naar Orange, omdat ik de klantvriendelijkheid bij T-Mobile echt bagger (bij Ben veel beter!) vond en in mijn omgeving allemaal mensen slechte ervaringen met T-Mobile hadden.
Daarna heb ik afgelopen jaar Orange gehad; klantvriendelijkheid was beter, maar in verhouding was ik voor mn gevoel toch duurder uit dan met T-Mobile... dus dacht ik; laat ik de gok maar wagen en ben sinds een paar weken weer terug bij T-Mobile... (voor 2 jaar) tot nu toe bevalt t me weer prima! Ik denk dat er in een jaar behoorlijk wat verbeterd is...
dus ik zou zeggen: neem T-Mobile! ;)

Verwijderd

Ik mis eigenlijk de benadering mbt Telfort, hetgeen toch ook geen kleine speler is tegenwoordig.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik heb nu orange en het bevalt goed. Bundel is handig, rekeningen zijn duidelijk. Beltegoed lijn, gespecificeerde rekening allemaal gratis.

Ik heb vandaag trouwens een nieuw toestel gehaald bij de Belcompany. 1 jarig 30 voor een 6230 (gratis).

Ik zou voor orange gaan, zeker omdat het bereik elkaar niks ontloopt.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 19:28
Ik zit al een aantal jaar bij T-Mobile. Twee maanden geleden wilde ik overstappen naar Orange. Ik bel veel, en ook veel naar mobiel. Ik had een T-Mobile 300 minuten abonnement en betaalde gemiddeld over 6 maanden €57,- per maand. Na een analyse van mijn belgedrag in Excel kwam ik tot de volgende conclusie. Als ik overstapte naar een T-Mobile 450 minuten abonnement was ik ongeveer 5 euro per maand minder kwijt. Als ik overstapte naar Orange was ik voor het gunstigste abonnement per maand €90,- kwijt!!!

Iets wat erg scheelt in het bedrag is dat je bij Orange binnen de bundel starttartief per gesprek berekent en T-Mobile alleen buiten de bundel. Ook is bellen naar mobiel onder Orange duurder.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
argro schreef op 26 mei 2004 @ 23:30:
rekenvoorbeeldje

kortom ga voor T-Mobile
Ik ben al ruim 4jaar abonnee bij Orange en ben er tevreden mee, maar wat de tarieven voor het bellen naar mobiele nrs betreft wel aan de dure kant in vergelijking met t-mobile, dit geld ook voor bellen in het buitenland. (ben tijdje in Australië geweest, en daar kan je, je Orange nr beter maar uithouden, T-mobile belde je nog voor minder dan 1euro)

Maar....wat bel je voornamelijk,ik bel voornamelijk vaste, en Orange nummers,bij Orange is het bellen naar vaste telefoons, en Orange nummers weer goedkoper, waar T-mobile voor alles 1 standaard tarief rekend, kost het bij Orange de helft (vast-Orange mobiel 11cent/min, icm Free30)

En als je veel Data verbindingen gebruikt zit je bij Orange zeker beter, onbeperkt GPRS-wap voor 6Euro+2MB internet access gratis (daarna 3euro/mb) En dataverbindingen via een inbelverbinding worden via de bundel verrekend als normaal tarief, dus maximaal 22cent/min, EN nog mooier, de 0676 nummers (zijn gratis nrs, icm abo van de ISP, komen de gesprekken niet op de telefoonfaktuur) van bv HETNET zijn GRATIS, je betaald alleen de lokale gesprekstarieven aan de ISP's dus bv via hetnet 2cent/min, en Orange rekend er niets voor ;-)
Pagina: 1