Vandaag is het oude moederbord in mijn PC stuk gegaan. Dus ik heb hem vervangen door een nieuwe. Maar steeds als ik hem aanzet blijf hij lang achter elkaar piepen. Ik heb me rot gezocht op internet maar ik kan niet vinden wat het betekent. Ik heb alles al losgehad bios gereset. Ik heb nog een keer goed na gekeken of ik alles wel goed heb aangesloten. Maar hij doet het niet. Ik heb nog ergens gelezen dat als hij piept dat het moederbord en de procesor niet stuk zijn. Maar wat kan het dan wel zijn? Het moederbord is overigens een ECS K7VTA3 rev 1.0 en de kapotte is een ECS K7VTA3 rev 2.0
geheugen! daar zeg ik dat de fout zit.
Misschien opgeblazen (statisch) toen je et overzetten? Of misschien kan dit mobo niet dat dat andere geheugen overweg
Misschien opgeblazen (statisch) toen je et overzetten? Of misschien kan dit mobo niet dat dat andere geheugen overweg
[ Voor 62% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-04-2004 20:09 ]
Al verschillende blokjes in verschillende sloten geprobeerd. Maar geen succes.
zelfde snelheid?
jumpers op HD's en cd's goed? IDE kabels verwisseld?
jumpers op HD's en cd's goed? IDE kabels verwisseld?
[ Voor 13% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-04-2004 20:11 ]
Verwijderd
Wat is de volgorde van piepen? Is dat 1 monotome toon? Of juist een patroontje? daarmee geeft je mobo aan wat er niet werkt.
http://www.sysopt.com/biosbmc.html
http://www.sysopt.com/biosbmc.html
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 20:13 ]
heb al gewerkt met een K7S5a, dit is niet jouw moderbord maar de meeste moederborden van deze prducent beginnen zo een ambulance sirene te geven wanneer het moederbordt vermoed dat de fans van de CPU niet werken
It's just a matter of time...
Alle fans gaan gewoon draaien. Het viel me trouwens op dat de fan van mijn videokaart gelijk stil staat bij het uitzetten. Is dat normaal?
Verwijderd
Je zegt oud, is het misschien een moederbord waarbij 'jumper-free' nog niet aanwezig is? Zoja, controleer alle jumpers en/of dip-switches eens goed.
Probeer ook eens zo min mogelijk aan te sluiten (geen HDD, geluidskaart, etc), en kijk of het probleem blijft bestaan.
Probeer ook eens zo min mogelijk aan te sluiten (geen HDD, geluidskaart, etc), en kijk of het probleem blijft bestaan.
neej. vind ik niet normaal. maar ok wat voor kaart is dat? AGP?
heb je al eens een andere kaart geprobeert?
Misschien AGP vershil tussen die mobo's? (1x , 2x, 4x enz..) ?
Trouwens je monitor gaat niet aan dus?
[ Voor 13% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-04-2004 20:20 ]
Er zitten nog 3 jumpers op. 1 voor de FSB 1 voor de BIOS Lock en 1 voor de bios reset. Ik heb nog geprobeerd de piepen te tellen maar ben bij 20 maar gestopt
Ik ga nu een andere videokaart proberen. Het is trouwens gewoon een AGP kaart. Maar bijde moederborden had ik hem op AGP 2xPostjuh schreef op 09 april 2004 @ 20:19:
neej. vind ik niet normaal. maar ok wat voor kaart is dat? AGP?
Verwijderd
Je hoort dus constant heel snel een piepje? Dit houdt ook niet op? Bij mij kwam dit doordat ik m'n geheugen te ver had overgeclockt, heb het verholpen door mijn geheugen weer wat lager te zetten. Misschien heb je er wat aan.
Wat me ook nog opviel is dat zodra ik mijn PC aanzet het lampje op het moederbord uitgaat. Is dat soms een waarschuwings lampje die aangaat als je de PC uitzet om je te waarschuwen dat er nog stroom op staat?
Verwijderd
hmm das balen dan kan je het er daarmee niet uithalen... Tsja dan maar strippen en zo kaal mogelijk je pc proberen te laten draaien....Mpdrichel schreef op 09 april 2004 @ 20:20:
Er zitten nog 3 jumpers op. 1 voor de FSB 1 voor de BIOS Lock en 1 voor de bios reset. Ik heb nog geprobeerd de piepen te tellen maar ben bij 20 maar gestopt![]()
Verwijderd
Is inderdaad een waarschuwingslampje, het lampje staat bij mij altijd aan. Kan overigens verschillen per moederbord hoor, dit hoeft niet per se iets slechts te zijn.Mpdrichel schreef op 09 april 2004 @ 20:25:
Wat me ook nog opviel is dat zodra ik mijn PC aanzet het lampje op het moederbord uitgaat. Is dat soms een waarschuwings lampje die aangaat als je de PC uitzet om je te waarschuwen dat er nog stroom op staat?
Verwijderd
uuhm kweet niet of het hier aan ligt maar kheb een suggestie:
Dat heb ik soms ook maar dat schijnt aan me monitor te liggen die niet goed is aangesloten.
Dat heb ik soms ook maar dat schijnt aan me monitor te liggen die niet goed is aangesloten.
Verwijderd
Toen ik mijn computer in elkaar zette heb ik dit probleem ook gehad. Bij mij kwam het doordat ik mijn moederbord met de verkeerde schroefjes had vastgeschroeft aan de kast. Probeer de schroefjes iets minder strak vast te zetten, dit heeft bij mij geholpen...
Ik heb een andere videokaart geprobeerd zowel AGP als PCI maar dat maakte geen verschil.
Geprobeerd maar jammer genoeg geen verschil.uuhm kweet niet of het hier aan ligt maar kheb een suggestie:
Ook geprobeerd. Maar ook geen verschilToen ik mijn computer in elkaar zette heb ik dit probleem ook gehad. Bij mij kwam het doordat ik mijn moederbord met de verkeerde schroefjes had vastgeschroeft aan de kast. Probeer de schroefjes iets minder strak vast te zetten, dit heeft bij mij geholpen...
Pagina: 1