TFT-scherm : Standby lampje knippert in Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb sinds kort een Philips TFT-scherm, type 170 S4.
Nu werkt hij perfect, maar sinds een herinstallatie van Windows XP heb ik het volgende :

Aan de rechterkant (beneden) van dat scherm zit een standby knopje. Daarin zit een lichtje verwerkt. Tijdens opstarten van de computer brandt dit lampje zoals normaal : constant.
Zodra de computer in Windows XP terecht komt begint dit lampje te knipperen en blijft knipperen. Maar zodra ik in Windows XP een programmaatje of spel start dat DOS gebruikt dan brandt dit lampje weer zoals normaal en knippert niet meer.

Ook als ik opstart via een diskette in DOS dan knippert dit lampje niet.
Dus alleen in Windows knippert dit lampje.

Sinds vorige week heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd en sinds toen is dit gaande. Hiervoor had ik er geen last van.

Ik heb me rot gezocht in de optie's van mijn Connect3D ATI Radeon 9200SE, maar kan niets vinden hierover.

Er is niets veranderd, geen bios-update, geen nieuwe software voor videokaart enz enz alleen Windows XP is er opnieuw opgezet met een schone installatie.

Iemand een idee ??

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

En je hebt wel beeld neem ik aan :)

Misschien dat je refreshrate op 70Hz of hoger staat en hij liever 60 heeft oid?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• MuTTLeYs
Ja ik heb wel beeld. Alles werkt.

Resolutie heb ik op 1280x1024 @ 70 HZ.
Heb net geprobeerd hem op 60 HZ in te stellen en nu knippert hij niet meer.

Vreemd, want met de vorige Windows installatie knipperde hij ook niet op 1280x1024 @ 70 HZ.

En 70 HZ kan de monitor aan.

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 15:32
kben bijna alle problemen met die TFT schermen al tegengekomen, heb 2 schermen van 170B4 en als er geen beeld meer is en het lampje flikkert en je kan het scherm niet meer uitschakelen dan moet je dat nog snel voor de garantie vervalt proberen binnen te brengen want dan ist helemaal kapot, als lamke flikkert en er is beeld dan is er iets mis met waarschijnlijk de refreshrate(heb mijn op 60Hz staan) of de resolute (bij mij 1280x1024),probeer eerst de drivers van de CD eens te installeren + drivers beelkaart, Hopelijk helpt dit je verder...

It's just a matter of time...

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 15:32
heb juist 1 minuut dit te laat gepost, veel plezier met uw schermen

It's just a matter of time...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

MuTTLeYs schreef op 09 april 2004 @ 20:05:
Ja ik heb wel beeld. Alles werkt.

Resolutie heb ik op 1280x1024 @ 70 HZ.
Heb net geprobeerd hem op 60 HZ in te stellen en nu knippert hij niet meer.

Vreemd, want met de vorige Windows installatie knipperde hij ook niet op 1280x1024 @ 70 HZ.

En 70 HZ kan de monitor aan.
Monitor kan zeker 70Hz aam alleen is het iig bij mij op een Samsung 171B als je goed kijkt een stuk rustiger op 60Hz, 60Hz is gewoon de optimale resolutie voor die schermen. Gewoon zo laten staan, die 70Hz biedt geen enkel voordeel, alleen nadelen.
Suc6 verder :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• MuTTLeYs
Ik zag ook geen verschil tussen 60 en 70.
Maar nu op 60 is dat irritante geknipper voor mijn neus weg en het scherm werkt perfect.

Ik weet genoeg, iedereen bedankt voor zijn reactie. :)
Pagina: 1