Toon posts:

NfS5:PU crasht op GF2MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg Need for Speed 5 niet aan de gang op m'n Hercules GF2MX-DDV. 3Dsetup geeft gewoon de Geforce 2MX aan. Ik krijg nog wel de intro te zien, maar dan blijft het zwart en doet niks het meer.
Drivers: nVidia 6.49, Via 4.25a/4.26 en agp4.04 op WinME(us).

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:13
Hoi,
ik heb precies hetzelfde probleem ook met die hercules ddv
Ik had het ook in andere spellen, maar die problemen zijn bij mij opgelost na een grote koeler op schroeven, nfs5 kwam ik ook niet door het menu en heb ik nog niet geprobeerd na die nieuwe koeling (test ik nog wel ff)
Gebruik je trouwens winme, daar had ik eerst ook problemen mee, met 98 gingen de meeste spellen al een stuk beter...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook NOG steeds. ;(

Heb je nou gewoon een cooler op je mx2 gezet? Waar kun je die dingen kopen dan?
Want het enige wat ik kan spelen is RA2. En dat kon ik met mijn oude videokaart ook al.. |:(

• onne
ik heb hier gewoon een electronica zaak in de buurt (IJsselstein) daar hebben ze alle soorten en maten, ik heb die 5 bij 5 cm genomen, die past precies, eerst trouwens met een oud 12 v coolertje gedaan, en met een constructie eronder gehangen dat werkte ook precies, maar dit is wel wat degelijker

Verwijderd

Ik heb nog een oude amd-cooler kan ik die er zo op knallen? Hoe?? Er zitten geloof ik wel 4 gaatjes op de kaart (rondom de chip). Kun je em daar gewoon met schroefjes vast zetten ofzo?? :?

• onne
dat kan idd, je moet natuurlijk wel ff kijken of hij even groot is, want de schroeven moet je loddrecht op de kaart schroeven anders gezegd, de gaten rondom de koeler moeten even ver uit elkaar staan als die op je kaart.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Een koeler heeft alleen nut als het systeem crashed vanwege de hitte (duh) wat niet zou moeten kunnen als je niet overklokt.

Ik weet ook niet wat de oplossing is, maar misschien zou je de Via 4in1 4.24 moeten proberen. Die nieuwere versies geven soms problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt niet blij van al dat gekloot om 1 nieuwe kaart fatsoenlijk draaiend te krijgen.

Net voor de gein es geprobeerd onder een schone install Win2K(us). Doet wederom niks, alleen maar erg veel memory opvreten (ruim 850MB phys+virt), maar NT-technologie bewijst zich weer: Windoos blijft draaien :)

Onder 2K (net als ME):
nVidia 6.49, Via 4.26 en agp4.04, DX8final

Verwijderd

Ik heb bijna hetzelfde probleem bij mij komt NFS5 niet verder als een paar seconden racen en dan houdt hij er mee op. Heb dat op een computer met de GEFORCE2MX en met een normale GEFORCE DDR. Onder verschillende OS nl. WIN2K en WIN ME

Verwijderd

Ik heb nu die oude cooler op mijn mx2 gezet (met een beetje garen en een goede knoop kom je een heel eind) :) Zit zo gammel als bast, maar daar gaat het ff niet om.

Fifa2000 en NFS 5 doen het nu perfect. Alleen SOF loopt nog steeds vast.
Ik denk dat ik morgen ff terug ga naar de winkel om hem te ruilen. Voor de Asus ofzo, want volgens mij is het niet normaal dat die kaar zonder te overklokken al zo f*cking warm wordt!
Ik heb helaas geen sensor om te meten hoe warm ie word zonder cooler, maar het is flink warm.

Dus grote kans dat het er bij jouw ook aan ligt dat ie te warm wordt.

succes

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb ook een Hercules Geforce2MX dual, maar helemaal geen problemen, alle spellen draaien gewoon goed.
heb hem op 215/210 overgeklokt
draai win98se dus denk dat het allemaal ligt aan ME of w2k
Bij mij draait nfs5/fifa/q3/etc. prima

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
heb "gewone" hercules GF2MX met 5.5ns samsung geheugen en NFS5 loopt gladjes :P

alleen doen niet:

Superbike 2001 demo
Rogue Spear |:(

maar verder werkt alles wel prima, er zit alleen een fcpga fannetje opgeschroeft.

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1