trage upload met msn/trillian

Pagina: 1
Acties:

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:09
Wanneer ik een bestandje of foto via messenger 6.1 of trillian wil uploaden, bedraagt die snelheid maximaal zo'n 3 a 4 kb/s.
Da's vreemd, want mijn adsl-upload is 320 kb/s.
Ik weet ook zeker dat het eerst wel gewoon met een fatsoenlijke uploadsnelheid verliep.
Waar ligt dit aan?

Ik heb een E-Tech Annex B adsl/modem/router/switch, waaraan ik 3 pc's en een USRobotics Wireless router heb hangen.
Er hangt een laptop draadloos aan de USR, en twee desktops via ethernet aan de E-tech.
Maar vanaf alle pc's is de upload allerberoerdst.

Overigens gaat uploaden via mijn ftp-server prima.

Moet ik in mijn router(s) bepaalde poorten voor de upload van msn/trillian open zetten?

Verwijderd

Ten eerste zal je uploadsnelheid normaal 320Kbit/s bedragen. Dat komt neer op 40KB/s.

Probeer je naar verschillende mensen te transferren?

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 19:36:
Ten eerste zal je uploadsnelheid normaal 320Kbit/s bedragen. Dat komt neer op 40KB/s.

Probeer je naar verschillende mensen te transferren?
Dat van die snelheid, je hebt natuurlijk gelijk. Ik lette even niet op.
Nee, ik probeer gewoon een progje van 3 megabyte via msn/trillian te uploaden.

Verwijderd

Maar je upload dat progje dan toch naar iemand? Een persoon uit jouw lijst :?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
Bij mij ongeveer hetzelfde probleem, internet via Alcatel SpeedTouch. MSN Messenger 6.1. Upload hoogstens 10 kilobyte/seconde terwijl ik wel 30 zou moeten kunnen halen.
Binnen mijn eigen netwerk (bijvoorbeeld naar beneden, naar mijn zusje) werken de MSN Messenger filetransfers wel lekker snel (netwerksnelheid).

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Misschien dom, want het staat standaard aan, maar staat UPNP aan? dat kan erg veel helpen... (vind je in router) MTU op 1400 ofzow zetten...

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:43
Ik dacht dat dat kwam doordat het eerst via de msn server moet, het gaat niet peer to peer, ik denk dat ze die snelheid gewoon houden, om illegale dingen te voorkomen. Maar dat weet ik niet zeker.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

The Wrecker

Networking Rulez

toktokcity schreef op 09 april 2004 @ 19:48:
Ik dacht dat dat kwam doordat het eerst via de msn server moet, het gaat niet peer to peer, ik denk dat ze die snelheid gewoon houden, om illegale dingen te voorkomen. Maar dat weet ik niet zeker.
En intern in een netwerk kan dan ook niet illegaal??? Kan idd zo zijn dat het via de msn server gaat, poorten open mikken kan helpen idd.

Ah ok niet via de server van msn ok, maar vraag me dan toch af hoe je bestanden kan zenden of ontvangen als die poorten gewoon dicht zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door The Wrecker op 09-04-2004 19:54 ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
The_Wrecker schreef op 09 april 2004 @ 19:51:
[...]

En intern in een netwerk kan dan ook niet illegaal??? Kan idd zo zijn dat het via de msn server gaat, poorten open mikken kan helpen idd.
Poorten openen kan helpen, maar het gaat zeker niet via de servers van MSN zelf ;)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

poorten opzetten aan ALLEBEI de kanten is het enige wat dit verhelpt,
of Upnp op allebei de firewalls activeren (dan doet MSN het voor je) (als je het maar aan 1 kant van de verbinding doet heeft er altijd eentje last van een erg trage upload)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Pacjack schreef op 09 april 2004 @ 19:52:
[...]

Poorten openen kan helpen, maar het gaat zeker niet via de servers van MSN zelf ;)
Tegenwoordig met msn 6, gaat het toch wel via de msn server??

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Welke poorten moet ik openzetten in me Firewall i.v.m. msn-transfers?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

The Wrecker

Networking Rulez

damster schreef op 09 april 2004 @ 20:08:
[...]

Tegenwoordig met msn 6, gaat het toch wel via de msn server??
Dat dacht ik ook, anders heb je toch helemaal geen data transfer meer ?

Verwijderd

iets versturen gaat echt neit via de server van MSN, kost ten eerste veel te veel bandwith, en ten 2de, als je de server kan connected dan kan je de persoon warnaar je het wilt sturen ook connecten.

Ik hal mijn max (45k) met iets verzenden over MSN Messenger.

edit: MSN staat voor The Microsoft Network, Heeft dus niks met de hele messenger bende te maken!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 20:18 ]

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 09 april 2004 @ 20:13:
Welke poorten moet ik openzetten in me Firewall i.v.m. msn-transfers?
Uit één of andere MSN-transferguide:
Open as many TCP ports as you can between 6891 and 6900.
Dat hielp bij mij iig..

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 15:54

Sleepyhead

Sleepy as always....

Heb je tijdens het versturen van bestanden ook kazaa aan staan of iets in van die trent want ik had hetzelfde probleem en als ik kazaa dan ff uit zette ging het ineens wel vlot....

stekkerdeal.nl

Verwijderd

AGH ! GEWOON UPNP!.. ik had vandaag trouwens VEEL langzame transfers o.O.. soms heb je van die dagen. hoe dan ook, niet handmatig poorten openzetten maar UPNP

toch poorten? pfft:

Open as many TCP ports as you can between 6891 and 6900.
Configure the TCP ports so that sockets on a port remain open for an extended period of time.
Pagina: 1