[HTML] Ongevraagde enters

Pagina: 1
Acties:

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Bekijk eerst de volgende pagina

Als het goed is staat de tekst 4 regels naar beneden. En ik snap niet hoe dit kan 8)7 Ik heb eerst de stylesheet weg gehaald. Maar daar ligt het hem ook niet aan. Nergens in de html code kan ik iets vinden wat over die eerste regels gaat :?

Wie weet hoe dit kan en hoe dit op te lossen is. Deze html code wordt via php gegenereerd, maar daar komt deze code uit en niet met <br>'s op wat dan ook maar... 8)7 wie o wie kan mij helpen????

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou er eens eens HTML van maken. Dit lijkt helemaal nergens op.

Verwijderd

Die code zit vol onzin. Misschien is het handig om eerst te valideren? En je een beetje te verdiepen in HTML/CSS?

• PleXtor
Maar toch... waar komen die enters vandaan???

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Komt door die <BR>'s. Sloop ze eruit en het werkt.

offtopic:
bull hierboven weer

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• PleXtor
dual-zip schreef op 09 april 2004 @ 19:27:
Komt door die <BR>'s. Sloop ze eruit en het werkt.

offtopic:
bull hierboven weer
Tnx sorry ik ga me hier even heel hard schamen! :X

Verwijderd

offtopic:
bull hierboven weer
Welke "bull"?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gezeur over HTML ipv gewoon direct de oplossing te geven, maarja, dit is weer offtopic

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Aangezien de oplossing al is gegeven kan dat niet veel kwaad lijkt me (niet zover ik gewend ben in ieder geval). Het is gewoon zo dat een heleboel topics die geopend worden al opgelost hadden kunnen zijn als de starter dan ook maar een beetje verstand heeft van HTML.

Uiteraard kun je er dan voor kiezen om iemand op te zadelen met een oplossing waar hij iets op de korte termijn aan heeft, maar op die manier leer je iemand nou niet echt iets bij.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben het helemaal met je eens, maar hij vraagt gewoon om een oplossing. Geef dan commetaar op z'n HTML maar post ook ff de oplossing :)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
PleXtor schreef op 09 april 2004 @ 19:23:
Bekijk eerst de volgende pagina

Als het goed is staat de tekst 4 regels naar beneden. En ik snap niet hoe dit kan 8)7 Ik heb eerst de stylesheet weg gehaald. Maar daar ligt het hem ook niet aan. Nergens in de html code kan ik iets vinden wat over die eerste regels gaat :?

Wie weet hoe dit kan en hoe dit op te lossen is. Deze html code wordt via php gegenereerd, maar daar komt deze code uit en niet met <br>'s op wat dan ook maar... 8)7 wie o wie kan mij helpen????
Misschien wat netter als je zoiets gaat plaatsen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<html>
   <head>
     <title>Blah blah</title>
     <link rel="stylesheet" href="styles.css">
   </head>
   <body>
     <p class="kop1">
       Nieuwsberichten
     </p>
     <hr>

<p class="kop-bericht">
        - Nieuws van JV - Geplaatst door René - Datum 05-04-2004 -
     </p>
     <p class="bericht">
      2e paasdag (12 april) gaan we met diegenen die zich op hebben 
      gegeven naar de Apenheul We vertrekken maandag om 10 uur bij 
      de usual parkeerplaats. Dan kan iedereen eerst nog even uitslapen . 
      Neem genoeg geld mee om alles te kunnen betalen! Heb je nog vragen, 
      schroom dan niet om mij even te bellen of te mailen! Tot maandag!
     </p>

<p class="kop-bericht">
        - Nieuws van JV - Geplaatst door René - Datum 05-04-2004 -
     </p>
     <p class="bericht">
         blah blah blah
     </p>

</body>
</html>

En al die tables.... zijn leuk... maar ff errug lastig... en de div-jes enzo... ook allemaal onnodig.

En met php code is het alleen maar makkelijker.... :+ (imho)

suc6

My weblog

Verwijderd

En hierboven een klassiek schoolvoorbeeld van hoe het _niet_ moet ;) . Naast het P element, beschikt HTML ook over H1, H2 etc. voor koppen (Google denkt daar ook zo over). Dingen als taal aangeven binnen het HTML element (LANG attribuut) een DOCTYPE etc. zijn ook redelijk handig.

Daarnaast is een DIV handig als een bericht meerdere alinea's bevat, iets waar jouw structuur geen rekening mee houd en daardoor niet echt "uitbreidbaar" is.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 20:10:
En hierboven een klassiek schoolvoorbeeld van hoe het _niet_ moet ;) . Naast het P element, beschikt HTML ook over H1, H2 etc. voor koppen (Google denkt daar ook zo over). Dingen als taal aangeven binnen het HTML element (LANG attribuut) een DOCTYPE etc. zijn ook redelijk handig.

Daarnaast is een DIV handig als een bericht meerdere alinea's bevat, iets waar jouw structuur geen rekening mee houd en daardoor niet echt "uitbreidbaar" is.
En dit is de manier die ik geleerd heb.....

fout dus :'( :X

Gaan maar eens goed uitzoeken hoe het dan wel moet :)

My weblog

Verwijderd

Vertel je leraar maar eens hier te kijken:

http://www.brainstormsand...cles/semantics/structure/
Pagina: 1