Toon posts:

[9800pro] Constand VPU recover

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel erg irri probleem :( ik heb eindelijk een nieuwe voeding zodat ik mijn 9800pro die 2 weken ongebruikt heeft gelegen kon gebruiken.
Maar nu heb ik constand last van vpu recovers of het beeld gaat standby als vpu recover uit staat.
Ik heb het altijd bij het spelen van een spel dat hij na 20 sec ofzo eruit vliegt en ook 1x in windows, en bij 3dmark pas zo rond de cputest.
Wat heb ik al gedaan?

-PC in geaard stopcontact getest (omdat ik steeds een schokje krijg als ik pckast of hardware aanraak :?)
-Oudere drivers (3.9/4.2/4.3/4.4) inclusief omega drivers
-Fastwrite aan/uit
-AGP Speed 2x/4x/8x
-Spellen op lagere reso, duurt het even langer voordat vpu recover komt
-Memtest gedraaid -> geen errors na 2 uur
-Detonator R.I.P. (omdat hiervoor er een nvidia kaart inzat) Detonator Destroyer werkte niet met win2000
-vpu recover uit, dan gaat beeld gewoon stanby

Ik heb overigens nog niet een nieuw bios voor mijn kaart geprobeerd :) zou dit kunnen helpen?

De voltages zijn overigens ook normaal, in bios zijn ze alemaal perfect aleen in windows geeft speedfan een lage 12volt lijn weer (11.45v, same in sandra) maar dit zal wel een leesfout zijn tog? of verbuikt je pc in windows meer stroom door alle usb apperaten etc?

Mijn specs zijn:
Asrock k7s8xe (bios: 1.21p)
2800+ (momenteel weer op standaart clock)
512mb pc3200 (niet overgelocked, timings op auto)
2x Maxtor hdd
Verder alles onboard
Win 2k sp4

Via de search vond hij maar een aantal topics maar geen oplossingen erin, aleen maar dat het aan het geheugen kan liggen.
Maarja heb memtest gedraaid en gaan fouten, dus wat kan het nou nog zijn? rma? :'(

edit:
en nu freezde mn pc ook voor het eerst :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 19:13 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
ik heb altijd een VPU recover bij het inloggen bij windows; als ik in de desktop kom, gaat ie ff uit, valt mn monitor er ff af, en komt ie er weer op en gaat ie op VPU recover... beetje vaag.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op 09 april 2004 @ 19:08:
ik heb altijd een VPU recover bij het inloggen bij windows; als ik in de desktop kom, gaat ie ff uit, valt mn monitor er ff af, en komt ie er weer op en gaat ie op VPU recover... beetje vaag.
ik snap je niet egt mja.. na vpu recover loopt alles op software rendering, dus als vpu recover bij jou elke keer bij het opstarte komt loopt het bij jou altijd op software rendering :P
Dat het beeld ff uit valt na het inlogge heb ik ook, das gewoon normaal volgens mij :).

Btw ben er nu achter dat pc pas freezed/vpu recover komt als 3dmark03 bij de cputest is, en ook als ik aleen cputest aanvink, dus dan loopt alles meteen vast.
Zou het dan aan mijn cpu liggen ipv mn gpu?? :/ wat zou er verkeerd kunne zijn aan een cpu en wat heeft vpu recover ermee te maken? niks lijkt mij maarja ik vraag het tog maar ff, want wel typisch dat hij altijd bij cputest freezed (vpu recover) :)

Verwijderd

Topicstarter
keej het blijft opgelost te zijn, heb hem nu op agp4x staan met omega drivers en geen vastlopers meer :D
3dmark03 score: 5341 puntjes, vind het niet egt veel mja ben blij dat hij nu goed werkt :)

Modjes laat plz nog wel ff open voor als hij nog vast wil lopen in de loop van deze (game) avond :P

Verwijderd

Mocht hij weer vastlopen... Ik heb eigenlijk een vrijwel identiek probleem gehad met mijn 9800 pro. De oorzaak: de fan van de kaart was naar de klote :Y). Maar das dus voor de volgende x dat ie het niet meer doet van belang om rekening mee te houden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 23:23:
Mocht hij weer vastlopen... Ik heb eigenlijk een vrijwel identiek probleem gehad met mijn 9800 pro. De oorzaak: de fan van de kaart was naar de klote :Y). Maar das dus voor de volgende x dat ie het niet meer doet van belang om rekening mee te houden. ;)
neej dat is het niet, het ligt gewoon aan agp8x :)
zodra hij op agp4x staat werkt hij perfect, maar hoe komt dit? door mobo/vidkaart combinatie ofzo? er zat namelijk eerst ook een ati in (9600pro) en die werkte wel perfect op agp8x :/

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
ik heb die vpu recover ten alle tijden uitstaan , kon er niet door ocen , na oc ging ik met me oude xt naar 545core en 435mem en nooit vastlopers of error's :)
Pagina: 1