Ik zit met een heel erg irri probleem
ik heb eindelijk een nieuwe voeding zodat ik mijn 9800pro die 2 weken ongebruikt heeft gelegen kon gebruiken.
Maar nu heb ik constand last van vpu recovers of het beeld gaat standby als vpu recover uit staat.
Ik heb het altijd bij het spelen van een spel dat hij na 20 sec ofzo eruit vliegt en ook 1x in windows, en bij 3dmark pas zo rond de cputest.
Wat heb ik al gedaan?
-PC in geaard stopcontact getest (omdat ik steeds een schokje krijg als ik pckast of hardware aanraak
)
-Oudere drivers (3.9/4.2/4.3/4.4) inclusief omega drivers
-Fastwrite aan/uit
-AGP Speed 2x/4x/8x
-Spellen op lagere reso, duurt het even langer voordat vpu recover komt
-Memtest gedraaid -> geen errors na 2 uur
-Detonator R.I.P. (omdat hiervoor er een nvidia kaart inzat) Detonator Destroyer werkte niet met win2000
-vpu recover uit, dan gaat beeld gewoon stanby
Ik heb overigens nog niet een nieuw bios voor mijn kaart geprobeerd
zou dit kunnen helpen?
De voltages zijn overigens ook normaal, in bios zijn ze alemaal perfect aleen in windows geeft speedfan een lage 12volt lijn weer (11.45v, same in sandra) maar dit zal wel een leesfout zijn tog? of verbuikt je pc in windows meer stroom door alle usb apperaten etc?
Mijn specs zijn:
Asrock k7s8xe (bios: 1.21p)
2800+ (momenteel weer op standaart clock)
512mb pc3200 (niet overgelocked, timings op auto)
2x Maxtor hdd
Verder alles onboard
Win 2k sp4
Via de search vond hij maar een aantal topics maar geen oplossingen erin, aleen maar dat het aan het geheugen kan liggen.
Maarja heb memtest gedraaid en gaan fouten, dus wat kan het nou nog zijn? rma?
Maar nu heb ik constand last van vpu recovers of het beeld gaat standby als vpu recover uit staat.
Ik heb het altijd bij het spelen van een spel dat hij na 20 sec ofzo eruit vliegt en ook 1x in windows, en bij 3dmark pas zo rond de cputest.
Wat heb ik al gedaan?
-PC in geaard stopcontact getest (omdat ik steeds een schokje krijg als ik pckast of hardware aanraak
-Oudere drivers (3.9/4.2/4.3/4.4) inclusief omega drivers
-Fastwrite aan/uit
-AGP Speed 2x/4x/8x
-Spellen op lagere reso, duurt het even langer voordat vpu recover komt
-Memtest gedraaid -> geen errors na 2 uur
-Detonator R.I.P. (omdat hiervoor er een nvidia kaart inzat) Detonator Destroyer werkte niet met win2000
-vpu recover uit, dan gaat beeld gewoon stanby
Ik heb overigens nog niet een nieuw bios voor mijn kaart geprobeerd
De voltages zijn overigens ook normaal, in bios zijn ze alemaal perfect aleen in windows geeft speedfan een lage 12volt lijn weer (11.45v, same in sandra) maar dit zal wel een leesfout zijn tog? of verbuikt je pc in windows meer stroom door alle usb apperaten etc?
Mijn specs zijn:
Asrock k7s8xe (bios: 1.21p)
2800+ (momenteel weer op standaart clock)
512mb pc3200 (niet overgelocked, timings op auto)
2x Maxtor hdd
Verder alles onboard
Win 2k sp4
Via de search vond hij maar een aantal topics maar geen oplossingen erin, aleen maar dat het aan het geheugen kan liggen.
Maarja heb memtest gedraaid en gaan fouten, dus wat kan het nou nog zijn? rma?
edit:
en nu freezde mn pc ook voor het eerst
en nu freezde mn pc ook voor het eerst
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 19:13 ]