Ik ben goed bekend in html en css, alleen kon op het volgende geen oplossing vinden. Kwam via google wel soortgelijke problemen tegen, maar geen oplossing die duidelijk was en hielp.
Het probleem is als volgt: ik heb in een css stijlblad het volgende staan:
En in het html document het volgende:
Nu weet ik dat ik gewoon via <a class="mucic_mid"> het voor elkaar kan krijgen, maar het gaat hier om een tabel met tientallen links en het lijkt me nogal onlogisch om bij elke link een class te moeten aanwijzen. Het is natuurlijk veel praktischer om het binnen de <td> of <table> tag te plaatsen en de eigenschap te laten overerfen.
Zodra ik de <a> tag weghaal erft ie wel over, maar zodra ik er een link van wil hebben, doet ie 't weer niet meer. Ik krijg het niet voor elkaar terwijl het lijkt mij wel moet kunnen.
Hoe kan ik dus in <table> een class gebruiken die eigenschappen bevat voor links die overgenomen moet worden door de tekstlinks in de cellen van die table?
Het probleem is als volgt: ik heb in een css stijlblad het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| .music_mid, .music_mid:link, .music_mid:visited, .music_mid:active {
font-size: 15px;
color: #B19E11;
text-decoration: none;
}
.music_mid:hover {
text-decoration: underline;
} |
En in het html document het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| <table class="music_mid">
<tr>
<td><a href="#linkje">Hier komt wat tekst te staan</a></td>
</tr>
</table> |
Nu weet ik dat ik gewoon via <a class="mucic_mid"> het voor elkaar kan krijgen, maar het gaat hier om een tabel met tientallen links en het lijkt me nogal onlogisch om bij elke link een class te moeten aanwijzen. Het is natuurlijk veel praktischer om het binnen de <td> of <table> tag te plaatsen en de eigenschap te laten overerfen.
Zodra ik de <a> tag weghaal erft ie wel over, maar zodra ik er een link van wil hebben, doet ie 't weer niet meer. Ik krijg het niet voor elkaar terwijl het lijkt mij wel moet kunnen.
Hoe kan ik dus in <table> een class gebruiken die eigenschappen bevat voor links die overgenomen moet worden door de tekstlinks in de cellen van die table?