Chieftec CX-serie

Pagina: 1
Acties:

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:16
Is er iemand de me iets meer kan vertellen over de Chieftec CX-serie.

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/BX/UP/1_CX-02BK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/BX/UP/1_CX-02BL.jpg

Ik vind dit nu echt een hele mooie kast, maar dit is natuurlijk alleen maar een plaatje.
Is er iemand die er al mee gezien en gewerkt heeft? Ik kan ze alleen vinden in de pricewatch bij Challenge computers http://www.tweakers.net/pricewatch/81027, maar ik zag dat die geen beste reputatie hadden. Verder wil ik hem gewoon eens in real-live zien.

Verder kan ik geen Nederlandse of Engelse test vinden. Volgens mij is er wat Duits, maar mijn duits is niet meer wat het geweest is :) .

Misschien is mijn google-actie niet bijster goed, maar ik kan hem niet echt vinden. De BX-serie komt dan veel vaker voorbij

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
bwa 7.7 is niet echt zo slecht hoor maar ja das persoonlijke keuze he ... Zelf heb ik nog nooit bij hen een aankoop gedaan dus ik kan er niet over oordelen!

Wat de case betreft heb ik ook es voor jou naar een review gezocht, maar jammer genoeg niet gevonden :(

Daarom heb ik even aan iemand gevraagd die deze case heeft! Is er ontzettend tevreden over, hij gebruikt deze case al server, heeft er paar fans in gestopt en alles loopt heel mooi in deze case!! Aanrader dus ... Prijs is immers ook niet overdreven.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

http://www.pc-cooling.de/...tail.php?products_id=4582
hier staan wat meer pics van die case,
kleine duitse review:
http://www.caseumbau.de/f...adid=2167&boardid=26&sid=

mij lijkt het een mooie servercase, alleen jammer van die 2 80mm gaten aan de achterkant (dat had best wel 120 mm mogen zijn)

zie net dat hij geen mobo tray heeft, nu valt voor mij de kast af.

[ Voor 29% gewijzigd door fenrir op 09-04-2004 18:32 ]

Van klussen krijg je grijze haren

• koppie
bwa 7.7 is niet echt zo slecht hoor maar ja das persoonlijke keuze he ... Zelf heb ik nog nooit bij hen een aankoop gedaan dus ik kan er niet over oordelen!
Wat bedoel je met "bwa 7.7"? Dat bedrijf?

Wat betreft die Mobo-tray, maak ik me niet zo druk, ik bouw dat systeem toch misschien 1 of 2 keer in.

Alvast bedankt voor de links (al zijn ze toch weer duits 8)7 ) :) Trouwens, die Duitse review-foto's staan ook op de Chieftec-site : http://www.chieftec.com/products/Workcolor/NewBX.htm betreffende de BX-serie

Iemand nog een andere leverancier, als staat ie dan niet in de pricewatch

[ Voor 28% gewijzigd door koppie op 09-04-2004 18:44 ]

• koppie
*kick*

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
weet niet of er veel verschil is met de BX serie

BX review : http://www.overclockers.com/articles998/

hier zijn ze er alvast er lovend over

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 08:47

BLN

Je kan die site toch vertalen met altavista babelfish?? Check altavista.com

If it ain't broken, don't fix it

• koppie
Ik denk dat er inderdaad geen echt wezenlijk verschil is met de BX-serie. Behalve wat details aan de voorkant van de kast.
In elk geval is het een mooie kast, maar ik zoek even verder naar de CX-versie. Misschien is een andere optie om hem in Duitsland te bestellen.

Wat me nog niet duidelijk is, is waarom de CX dan toch een andere serie is geworden t.o.v de BX die al verschillende fronts kende.

• Stewster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 15:10
Misschien een idee om even op www.progress.nl te kijken, dit is de importeur van chieftec in nederland.
ik heb er zelf mijn chieftec Matrix vandaan, (was 30,- goedkoper dan via pricewatch :))

Ze handelen reparatie's overigens netjes af :)

Suc6

• koppie
Zij (Progress) hadden hem (de blauwe) niet op de site staan, maar ze hadden zoveel kasten staan, dat ze hem misschien wel kunnen leveren.
Ik heb ze in elk geval een mailtje gestuurd met de vraag of ze hem toch kunnen leveren.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 14:04
Stewster schreef op 11 april 2004 @ 14:52:
Ze handelen reparatie's overigens netjes af :)
Jup dat is idd waar, ik had tot 3 keer toe een niet werkende Chieftec voeding, toen heb ik zelfs een gast van Chieftec nederland aan de lijn gehad om zn excuses aan te bieden :D maar na de derde voeding heb ik maar een andere voeding gekocht bij een winkel in de buurt, de verzend kosten werden me iets teveel :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• koppie
Ik heb reactie gekregen op mijn mail:
Geachte heer,

Van de CX series kunnen we op dit moment alleen nog maar de zilveren behuizing met zwarte front kit en de antracieten behuizing met witte front kit leveren.
De gekleurde behuizingen zijn helaas in Europa nog niet verkrijgbaar.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben ingelicht,
met vriendelijke groet,

Remko Nijhuis

Progress Automatisering
Wat ik dan niet snap, is waarom ze hem bij challenge computers gewoon leverbaar hebben.

Enige vervelende is is dat je bij Challenge vooruit moet betalen, of hem moet komen afhalen (Oldeberkoop, Friesland). En wat betreft vooruitbetalen is dat geen echte optie door al die slecht recensies.

[ Voor 23% gewijzigd door koppie op 16-04-2004 11:22 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33
koppie1 schreef op 11 april 2004 @ 14:02:
Ik denk dat er inderdaad geen echt wezenlijk verschil is met de BX-serie. Behalve wat details aan de voorkant van de kast.
In elk geval is het een mooie kast, maar ik zoek even verder naar de CX-versie. Misschien is een andere optie om hem in Duitsland te bestellen.

Wat me nog niet duidelijk is, is waarom de CX dan toch een andere serie is geworden t.o.v de BX die al verschillende fronts kende.
Omdat de drivebays en de fan-opties verbeterd zijn.. vooral over die drivebays werd in veel reviews gevallen..

en dus nu 4*92mm en 2*80mm fans ipv andersom..

chieftec LUISTERT naar de klanten

Bij freezing hardware leveren ze de zilveren kast met zwart middenfront.. degene die volgens mij het meest in de smaak valt dus, hij staat nog niet in de pricewatch, ik heb hem net besteld omdat ze hem als alternatief aanboden op dezelfde config in een BX reeks, even specs gekeken, ik ben goedkoper uit, frontje van CX vind ik net zo mooi, helemaal top dus :))

[ Voor 23% gewijzigd door Makkelijk op 16-04-2004 15:18 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• koppie
Omdat de drivebays en de fan-opties verbeterd zijn.. vooral over die drivebays werd in veel reviews gevallen..

en dus nu 4*92mm en 2*80mm fans ipv andersom..
Kijk dit is nu eens info waar ik wat aan heb, bedankt!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 23:04

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cooling.de/catalog/tpl/600001800/600001800f_gr.jpg

Eindelijk kan ik 6 hdtjes in een chieftec case zetten met dergelijke koeling
Lian Li endergelijke hadden dit al alleen die kasten kosten een vermogen...
En bij het uitnemen van een hd hoef ik de 64 bit pci scsi en netwerk kaartjes niet eruit te halen

[ Voor 15% gewijzigd door Weezer-DC op 17-04-2004 16:01 ]

• Makkelijk
Hij staat hier nu, ik ben direct fan van de kast geworden, hij is gewoon zooo netjes :) Alleen ik moet mn geluidskaart verkopen want ik had een inschattingsfoutje gemaakt met de 5,25" bay daarvan.. Verder moet ik wat aan mn mobo doen ofzo mn ledje brand amper maar volgens mij ligt dat aan mobo want ik geloof dat hij op vorige kast ook niet echt lekker wou branden.. vage aansluiting ofzo? wel gewoon 3 pins

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

die kast zou ik niet weten maar voor wat betreft challenge computers:
ik er recent twee hd's gekocht en die waren keurig met een paar dagen in huis in een goed verpakte doos.
Ik zou dus geen reden weten om die kast daar niet te kopen.

Uiteraard moet je het altijd zelf weten ;-)

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

• Makkelijk
met dat chieftec smartscrew systeem, hoe krijg ik dan een fanbus in mn 5,25" bay.. :S

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

Volgensmij bevind het 90 graden gedraaide driverack zich alleen in de CX serie, en heeft de BX alleen uitklikbare racks zoals in de oude versies. Dit is volgensmij een nog niet hier opgemerkt key-difference tussen de 2 series. (iemand die dit kan bevestigen?)

Ik wilde eerste een BX bestellen omdat ik daarvan de frontjes mooier vond, maar overal waar de BX gereviewed wordt zie ik 'oude' verwijderbare driveracks.

[ Voor 6% gewijzigd door Booster op 22-05-2004 22:49 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 23:04
Booster schreef op 22 mei 2004 @ 22:49:
Volgensmij bevind het 90 graden gedraaide driverack zich alleen in de CX serie, en heeft de BX alleen uitklikbare racks zoals in de oude versies. Dit is volgensmij een nog niet hier opgemerkt key-difference tussen de 2 series. (iemand die dit kan bevestigen?)

Ik wilde eerste een BX bestellen omdat ik daarvan de frontjes mooier vond, maar overal waar de BX gereviewed wordt zie ik 'oude' verwijderbare driveracks.
hehe, heb het zelfde "onderzoek" gedaan en kwam op de zelfde conclusie.
De afbeeldingen of verschillende chieftec sites kloppen niet bij de bx serie.
De bx serie heeft een bijna identieke binnen kant als de oude dragons.
pci klik systeem, de gratis schoeven die erbij zitten en nog een houder onder de bestaande 2 3.5" voor extra hdd's is het verschil.
De cx serie heeft de hd cage zoals als in mijn post eerder.

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:10
Weezer-DC schreef op 17 april 2004 @ 15:59:

[afbeelding]

Eindelijk kan ik 6 hdtjes in een chieftec case zetten met dergelijke koeling
Lian Li endergelijke hadden dit al alleen die kasten kosten een vermogen...
En bij het uitnemen van een hd hoef ik de 64 bit pci scsi en netwerk kaartjes niet eruit te halen
probleem! juist chieftec kast (bx-01 b b b) gekregen, en vraag mij af hoe ik HIER (zie pic van quote) frontfans moet installeren??! thx for replies, need em quick, kan k kast terugbrengen!! grtz
Pagina: 1