op m'n KT3 Ultra (MSI) zit m'n proc-fan in een stekkertje op men mobo. De vorr 12V krijgt die fan dus. Dat is me te lawaaierig. Ik heb dus op m'n koelblok 2 fan'r gezet, die ik op 5V laat draaien. Heerlijk stil... (of dat genoeg koelt, dat zie ik nog wel, maar dat terzijde). Als ik mijn pc'tje nu opstart, dan gaat-ie vreemd piepen, en geeft een foutcode weer met de led-indicatoren. Dat leert mij dat m'n mobo denkt dat er geen fan op me proc zit. Deels heeft ie wel gelijk, want m'n mobo kan niet weten dat ik de 5V uit m'n molexen haal...
hoe laat ik (Zonder solderen als het even kan) men mobo denken dat de fan toch op men proc staat? ik heb de rpm-draad van men fans (op 5V) al doorverbonden met de rpm-pin van het stekkertje op m'n mobo. Ook dan krijg ik dezelfde errors. Fans draaien te traag neem ik aan...
wat doe ik hieraan...? iemand raad...?
thx...
hoe laat ik (Zonder solderen als het even kan) men mobo denken dat de fan toch op men proc staat? ik heb de rpm-draad van men fans (op 5V) al doorverbonden met de rpm-pin van het stekkertje op m'n mobo. Ook dan krijg ik dezelfde errors. Fans draaien te traag neem ik aan...
wat doe ik hieraan...? iemand raad...?
thx...