CXBX: Eerste werkende Xbox emulator

Pagina: 1
Acties:
  • 5.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 20:29

GG85

.......

Topicstarter
Na lang wachten is het dan zover: de Xbox is succesvol te emuleren op de PC!

Ok, tot nu toe draait alleen het spel Turok Evolution op de emulator maar het draait volgens de makers wel stabiel en snel!

Even een quote van Gamer.nl:
Het open-source project Cxbx claimt als eerste een retail Xbox spel te hebben ge-emuleerd op een PC. Naast het feit dat het spel opstart draait het spel ook nog eens vloeiend op een normale PC.

Het spel wat succesvol is ge-emuleerd is Turok, het spel draait bijna perfect en tijdens het spelen zijn er slechts een klein aantal grafische bugs. Voorlopig draait Cxbx nog alleen Turok, maar de verwachting is dat het project snel vooruitgang zal maken. Van Microsoft is nog geen reactie gehoord, al zullen de mannen uit Redmond hier niet blij mee zijn.
De emulator is te downloaden op de homepage van project CXBX:
http://www.caustik.com/cxbx/

Waar ook een filmpje van de emulator in actie is te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nog lang geduurd zeg, als je bedenkt dat de architectuur van de PC en de Xbox zoveel overeenkomsten heeft :o
Wel geinig trouwens, alhoewel ik niet denk dat heel veel mensen op Turok Evolution zitten te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:54

me1299

$ondertitel

Bijzonder leuk om te horen. Het probleem is alleen dat zulke projecten vaak blijven steken in de beta fase.

Hopelijk groeit het uit tot een volwaardig product waarmee je werkelijk alle xbox spellen kan emuleren.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:27:
Heeft nog lang geduurd zeg, als je bedenkt dat de architectuur van de PC en de Xbox zoveel overeenkomsten heeft :o
Wel geinig trouwens, alhoewel ik niet denk dat heel veel mensen op Turok Evolution zitten te wachten :+
Ik heb gelezen dat het achteraf toch echt ongelovelijk moeilijk is. Als ik het "artikel" nog had, zou ik het nu posten ;)

Ik kan niet wachten op verdere versies van dit product :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Lijkt mij juist enorm moeilijk, zeker als je leest dat de gemodde XBox (die sneller was, dmv een schakelaar, gloof ik) al probs had.

Dat games sneller liepen alleen doordat de proc, iets sneller liep! Dus ja, zie dat maar es in te bouwen in een emulator!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 12:54

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:27:
Ik weet niet hoe gamer.nl aan deze info komt? Maar deze emulator is al maaaanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 20:29

GG85

.......

Topicstarter
Maar hij werkt pas goed sinds kort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 12:54

Wimo.

Shake and Bake!

Goed? Die screens zien er verschrikkelijk uit :D

edit:

http://dwl2.xbox-scene.com/caustik/turokb.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Wimo. op 09-04-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Turok: Evolution is op zich al een verschrikkelijk lelijk spel. De screenshots die je op die website vindt komen dus aardig overeen met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:49
slechte reclame voor Turok :D

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:15
Ik heb liever een PS2-emulator voor oktober, kan ik GTA: San Andreas spelen zonder te hoeven wachten tot mei volgend jaar :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:02
en daarnaast is dit ook lastig, stop maar eens een xbox dvd in je pc, wedden dat hij maar 13 mb ziet?

dus dan zou je een omgebouwde xbox moeten hebben, hem uitpakken op je pc en via de xbe moeten starten en is het niet mogelijk om via legale manieren te kunnen spelen

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burnfout schreef op 10 april 2004 @ 11:17:
en daarnaast is dit ook lastig, stop maar eens een xbox dvd in je pc, wedden dat hij maar 13 mb ziet?

dus dan zou je een omgebouwde xbox moeten hebben, hem uitpakken op je pc en via de xbe moeten starten en is het niet mogelijk om via legale manieren te kunnen spelen
Ik denk eerder dat mensen xbox dvd's/rips downloaden, uitpakken, en dan via de harde schijf spelen, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Burnfout schreef op 10 april 2004 @ 11:17:

Is dit een hardware of een software probleem? Er is een Samsung drive die die meuk goed zou kunnen lezen, heeft alleen weinig zin als de filesystem anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op 09 april 2004 @ 20:51:
Lijkt mij juist enorm moeilijk, zeker als je leest dat de gemodde XBox (die sneller was, dmv een schakelaar, gloof ik) al probs had.

Dat games sneller liepen alleen doordat de proc, iets sneller liep! Dus ja, zie dat maar es in te bouwen in een emulator!
Niet zo heel vreemd, dit is met alle consoles zo, ik heb het ook ooit gehad bij m'n 64 :Y) Had soms last van lag bij PD, dus ik dacht, overklokken die hap :D
Dat heb ik geweten...
Ook bij veel GB Emulators liepen de games op 100x de snelheid, hier was gewoon een optie voor zodat je het ook op een PC kon spelen die sneller was dan een 286 :o Ook veel DOS emulators hebben/hadden last van het versnellingsprobleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die nieuwe emulator gedownloaded
Nu douw ik dus een xbox cd in me dvd speler en dan vraagt dat progje om een .xbe
file.. ik kan deze file niet vinden op de cd van het xbox spel?

weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 12:33:
ik heb die nieuwe emulator gedownloaded
Nu douw ik dus een xbox cd in me dvd speler en dan vraagt dat progje om een .xbe
file.. ik kan deze file niet vinden op de cd van het xbox spel?

weet iemand hier raad mee?
die emulator werkt dus niet met originele xbox dvd's

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff flut emulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

MaDLiVe

.-Observer-.

*zucht*

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Hij heeft misschien wel een punt. (niet op de manier hoe hij het uit) Als ie niet werkt met rauwe Xbox spellen dan geeft het wel te denken.. Maarja het is nog béta (alpha?).

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:02
Zeeppoeder schreef op 10 april 2004 @ 14:48:
[...]

Hij heeft misschien wel een punt. (niet op de manier hoe hij het uit) Als ie niet werkt met rauwe Xbox spellen dan geeft het wel te denken.. Maarja het is nog béta (alpha?).
Dat valt niet op te lossen, je kan alleen xbox games spelen die je download of zelf kan rippen via de xbox, anders niet |:(

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Burnfout schreef op 10 april 2004 @ 14:56:
[...]

Dat valt niet op te lossen, je kan alleen xbox games spelen die je download of zelf kan rippen via de xbox, anders niet |:(
En waarom valt dat niet op te lossen? Elke beveiliging kan worden gekraakt. Gebeurt dit Real-Time dan kan het toch gewoon?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Zeeppoeder schreef op 10 april 2004 @ 15:57:
[...]

En waarom valt dat niet op te lossen? Elke beveiliging kan worden gekraakt. Gebeurt dit Real-Time dan kan het toch gewoon?
Omdat een xbox z'n data achterstevoren leest. Een dvdspeler in je PC leest z'n data van binnen naar buiten, een xbox andersom. Vandaar dat een PC geen xbox disc's kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt een prima project, zeker dat ze ook de code vrijgeven, zodat meerdere doe-het-zelf'ertjes er mee kunnen beginnen.

Ik las net op de site dat er ook Network support komt, dat is natuurlijk wel leuk, lekker tegen elkaar gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:05
Omdat een xbox z'n data achterstevoren leest. Een dvdspeler in je PC leest z'n data van binnen naar buiten, een xbox andersom. Vandaar dat een PC geen xbox disc's kan lezen.
Ik dacht dat dat alleen met de gamecube zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Sja je kunt ook weinig verwachten van een p700 met Geforce 2 :/

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:22
shuogg schreef op 10 april 2004 @ 19:17:
[...]

Sja je kunt ook weinig verwachten van een p700 met Geforce 2 :/
Helaas werkt het met een Console iets anders... Een spel hoeft maar voor 1 systeem gemaakt te worden, dus kan ook geoptimaliseerd worden voor 1 systeem. Er hoeft verder geen rekening gemaakt te worden met verouderde videokaarten/langzamere systemen. Daarom kan een spel op console er beter uitzien dan op een vergelijkbare PC. Daarnaast heeft de Xbox een PIII 733 met een Geforce 3,5, dus met DX8.1. De Nvidia X-Chip(Die gebruikt wordt als videochip in de Xbox is vergelijkbaar met een Geforce 3, met het aantal vertex shaders van een Geforce 4, daarom Geforce 3,5...

Daarnaast vind ik het super dat de Emu al zover werkend is, dat er nog geen rauwe Xbox spellen gespeeld kunnen worden is in principe logisch, en ik denk ook dat dat zal blijven aangezien de Xbox-DVD's een andere opbouw hebben, de Table Of Contents(TOC) staat namelijk op de 2e layer van de DVD. Een normale PC-DVD kijkt alleen op de 1e layer naar een TOC en als hij hem daar niet kan vinden zegt hij dat er een error is. Of laat hij in het geval van een Xbox-DVD een 13 mb grote schijf zien. Misschien dat het in de toekomst wel mogelijk is om een DVD rauw te lezen, maar reken er maar niet op....

[ Voor 29% gewijzigd door Harmsen op 10-04-2004 19:46 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

jaaoie17 schreef op 10 april 2004 @ 18:33:
[...]

Ik dacht dat dat alleen met de gamecube zo was
Mjah, dat dacht ik idd ook :)

maar volgens mij is het gewoon een ander file system dat niet gelezen kan worden door windows zelf :)

maar dit is idd een coole stap, als hij ook nog mee kan komen om te emulaten op snelheid. (wat ik denk makkelijker is dan bij bijv de ps2, omdat er minder hardware geemulate moet worden?) is het perfect :)

kan ik eindelijk ook xbox spelletjes spelen :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:22
Dit was er allang? Search maar eens met google naar Xbox Emulator?

http://www.emulator-zone.com/doc.php/xbox/
http://www.zophar.net/xbox.html
http://www.groovyweb.ukli...e_name=x%20box%20emulator

Ik heb met die CXBX geloof ik (kan ook een andere geweest zijn) 2/3 maanden geleden nog mario geval van Xbox afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

een mario geval op de xbox?

ik denk dat je of in de war bent met een N64 emulator of een Gamecube emulator? (die nog niet bestaat naar mijn idee)

en ze bestaan idd al langer, alleen dit is voor het eerst dat het 'publiek' mogenlijk is zelf te kijken.

Ik heb btw het forum een beetje doorgespit, en het blijkt alleen nog te werken met Games die gemaakt zijn de de Xbox SDK waar turok in geschreven is. (zijn er 6/7)

En werkt eigenlijk niet met Ati kaarten, (werkt wel, maar veel glitches) en ook op de geforce 4 werkt het niet perfect. Enige die als het goed is goed werkt nu is de Geforce 5x serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Wiebbe schreef op 10 april 2004 @ 20:14:
een mario geval op de xbox?

ik denk dat je of in de war bent met een N64 emulator of een Gamecube emulator? (die nog niet bestaat naar mijn idee)

en ze bestaan idd al langer, alleen dit is voor het eerst dat het 'publiek' mogenlijk is zelf te kijken.

Ik heb btw het forum een beetje doorgespit, en het blijkt alleen nog te werken met Games die gemaakt zijn de de Xbox SDK waar turok in geschreven is. (zijn er 6/7)

En werkt eigenlijk niet met Ati kaarten, (werkt wel, maar veel glitches) en ook op de geforce 4 werkt het niet perfect. Enige die als het goed is goed werkt nu is de Geforce 5x serie.
Nee volgens mij kijk jij gewoon verder dan je neus lang is.

Ooit gehoord van Super Mario Sunshine? En ja, die is verschenen voor XBoX. Wie zegt dat die niet in de Turok SDK is geschreven.

Volgens mij probeer je gewoonweg om het feit heen te lullen dat dit superoud is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

cls schreef op 10 april 2004 @ 20:22:
[...]

Nee volgens mij kijk jij gewoon verder dan je neus lang is.

Ooit gehoord van Super Mario Sunshine? En ja, die is verschenen voor XBoX. Wie zegt dat die niet in de Turok SDK is geschreven.

Volgens mij probeer je gewoonweg om het feit heen te lullen dat dit superoud is :P
ga jij eens heel snel je mond spoelen met zeep voordat de rest van de nintendo fanboys hier langs komen :P

Nintendo zal never nooit niet een game die hun trademark is releases op een andere console.

en Turok, (die xbox only is, de laatste dan..) gebruikt echt niet een SDK van een nintendo game :P

ik bedoel, Mario = Nintendo, dan komt die echt niet op een andere console :)

ik denk dat jij inderdaad nogal in de war bent zoals ik denet al zei, met een N64 emulator, (die er ook is voor de xbox) en dan mario 64, of een Gamecube emulator en daarmee dan sunshine.

Maar geloof me, Sunshine zal (en is er ook niet!) op de Xbox of op de PS2.
Dit is echt nieuw hoor :)
en spel van de xbox draaiend op de pc!

[ Voor 5% gewijzigd door Wiebbe op 10-04-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
http://www.google.nl/sear...box+cheats&hl=nl&ie=UTF-8

En ik meen me toch echt te herinneren dat ik die ge-emulate heb :?

(nu ik er over na denk, je ZOU best gelijk kunnen hebben :X)

Ik ga dus ff een spelletje van het internet lenen en hoop binnenkort hier wat screens te kunnen plaatsen :+ O-)

[ Voor 33% gewijzigd door danslo op 10-04-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op 10 april 2004 @ 20:27:

ga jij eens heel snel je mond spoelen met zeep voordat de rest van de nintendo fanboys hier langs komen :P

Nintendo zal never nooit niet een game die hun trademark is releases op een andere console.
[...]
Oude post, maar moet er toch even op inhaken. Ongeveer dit zelfde zeiden ze met SS en KOF op de Neo Geo, die zou ook noooooit op een andere console komen. Nog niets eens zo lang geleden was het -=*absoluut ondenkbaar*=- dat Sonic op een nintendo console zou gaan rond rennen. En zie...

Zonder weer een console flamewar te willen opstarten, wil ik alleen melden dat het niet ondenkbaar is dat Nintendo ook ooit de handoek in de ring gooit en zich alleen op games gaat richten.
Pagina: 1