E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Intentionally left blank.
Foei X-G
[ Voor 23% gewijzigd door DSmarty op 09-04-2004 23:26 ]
Wacht nou maar eerst op de 100% van ECC2-109...X-G schreef op 09 april 2004 @ 19:21:
Team Aggression gaat over naar SoB, dus verwacht daar de komende dagen iets leuks

Anoniem: 26032
Voorlopig blijft ECC2 draaien totdat het effectief en definitief is afgelopen, maar de nieuwe clients staan al klaar om door een enkel commando ten strijde te trekken. Ik moet nog es kijken wat ik precies wil gaan doen in de toekomst, en in afwachting daarvan zullen een paar extra RC5 clients de komende weken (misschien wel maanden) de belgische troepen op dutchies proxy gaan versterken. You'll know
scheelt zo'n 35% geloof ik, koe of geen koe...dual-zip schreef op 09 april 2004 @ 17:44:
Ik heb op niets gestemd. De PC's hier trekken teveel stroom en ik vermoed dat detjes daar deels schuldig aan zijn.
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Anoniem: 94703

[ Voor 84% gewijzigd door X-G op 09-04-2004 21:19 ]
* Hidden draaien onder windows
* linux client
* subteamstats/proxy
* geen projecten die veel mem vreten, of veel dataverkeer genereren
Wegens extreme drukte doe ik graag een beroep op jullie ervaringen, heeft iemand een tip voor mij welke projecten bij mij passen? Of welke in elkgeval niet.
...
SoB is dan imo een goede. DF vreet geheugen en genereert veel data verkeer, TSC/D2OL ook geheugenintensief en rc? varianten weet ik niet.Haranaka schreef op 09 april 2004 @ 22:12:
Ik weet nog niet wat ik ga doen nu, er zijn een paar dingen die voor mij erg van belang zijn:
* linux client
* subteamstats/proxy
Wegens extreme drukte doe ik graag een beroep op jullie ervaringen, heeft iemand een tip voor mij welke projecten bij mij passen? Of welke in elkgeval niet.
There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.
Anoniem: 26032
De dnet projecten (RC5, OGR) zijn van hetzelfde kaliber: clients van uitstekende kwaliteit op tal van platformen (onder andere linux en windows) die niet veel resources innemen (niet eens 3 meg ram geloof ik), client kan makkelijk als daemon/service draaien (en dus 'hidden'), er is een proxy beschikbaar met proxystats (subteamstats) en ze genereren amper netwerk traffiek. Voor RC5 weet ik het toevallig van vorige keer: 3 meg aan data voor zo'n 17K aan workunits, en da's grofweg het equivalent van 3 maand 24/7 een hele flinke athlon draaien...Haranaka schreef op 09 april 2004 @ 22:12:
Ik weet nog niet wat ik ga doen nu, er zijn een paar dingen die voor mij erg van belang zijn:
* linux client
* subteamstats/proxy
Seti neemt vrij veel ram vind ik (als ik me goed herinner iets in de richting van 25 meg) en vraagt een pak meer netwerk traffiek (350KB per wu en je doet er al snel een tiental per dag met een flinke machine), maar je hebt wel een proxy (subteamstats) en linux clients en je kan 'm vrij goed hidden draaien.
De andere projecten ken ik niet, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Hope this helps
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Serieus, als ik zeg dat mijn eigen team naar dit en dat project gaat is dat toch geen subteam reclame mag ik hopen? Alleen maar informatie?
I'm not weird, I'm a limited edition
dat is nog niet zeker. Eccp is door Chris georganiseerd. Die had er geen zin meer in en geen tijd. Toen zijn er een paar mensen opgestaan die het wel wilde organiseren.mcB schreef op 10 april 2004 @ 00:16:
Komt er geen vervolg op ecc2?
Die organisatie die nu ecc2 regelt wil voor zover ik weet niet het volgende project regelen. Het zou dan volgensmij eccp-131 worden en dat zal heel lang duren. Soort RC5.
* Fear-factoR slaps mb4gunsAnoniem: 94703 schreef op 09 april 2004 @ 20:18:
TCS Natuurlijk! zal eens tijd worden dan dpc even laat zien hoeveel power ze hebben op tcs.
TSC!!! man
Nop.mcB schreef op 10 april 2004 @ 00:16:
Komt er geen vervolg op ecc2?
Tenzij iemand denkt dat een tweede RC5-72 leuk zou zijn
Helaas mist ECC ook de Dnet fanbase dus het zou eeuwen in beslag nemen.
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Buiten de genoemde projecten kan F@H een idee zijn. Deze voldoet aan al je eisen en qua mem.... *even kijken* 93 mb, waarvan er bij mij 52 mb virtual memory is. Dus ook qua geheugen valt het mee. Bandbreedte is 1 a 2 mb per dag maximaal, dat is geloof ik ook nog wel te doen? Hopelijk heb je er dan een beetje goed idee van gekregen nu.Haranaka schreef op 09 april 2004 @ 22:12:
* linux client
* subteamstats/proxy
Elk project kan natuurlijk wel een boost gebruiken, Folding@home zeker
Just my 2 €cent
Op het moment dat er projecten wegvallen komt er imho ruimte voor nieuwe.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
oeh hebben we het gister over gehadKuuke schreef op 10 april 2004 @ 08:16:
Misschien is het leuk om eens naar projecten te kijken die nu hier nog geen aandacht krijgen maar waar wel al DPC-ers aan mee doen.
Dus houd je nog ff in voor onze ideeën daarover
Is het niet leuker om een huidig project een boost te geven zodat dpc daar op 1 komt, zoals bijvoorbeeld df of d2ol?Kuuke schreef op 10 april 2004 @ 08:16:
Misschien is het leuk om eens naar projecten te kijken die nu hier nog geen aandacht krijgen maar waar wel al DPC-ers aan mee doen.
misschien kunnen we een stampede voor ex eccp crunchers doen
Wie heeft gezegd dat ik naar SoB ga?X-G schreef op 09 april 2004 @ 19:21:
Team [removed] gaat over naar SoB, dus verwacht daar de komende dagen iets leuks
Foei X-G
Ik ga denk weer is verder bij Grid.
Anoniem: 40441
Dit is namelijk helemaal nog niet zeker.
Anoniem: 5572
Jammer dat XG wel vaker voor andere spreekt.Thanatos schreef op 10 april 2004 @ 10:40:
[...]
Wie heeft gezegd dat ik naar SoB ga?
Ik ga denk weer is verder bij Grid.

Me gaat ieder geval de ECC2 client vervangen voor UD, DF en RC5 en misschien wel een 1 van koeitje voorzien van SOB. Hangt totaal of het samen gaat met UD.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 5572 op 10-04-2004 10:56 ]
Exact, iedereen stopt al met flushen, is al clients aan het verwijderen etc., het is nog niet zeker of het over is... Er is een mogelijkheid dat het over isAnoniem: 40441 schreef op 10 april 2004 @ 10:43:
Mischien moeten we allemaal eerst eens afwachten of ECC2 wel voorbij is
Dit is namelijk helemaal nog niet zeker.
a) daar heb jij niets mee te makenAnoniem: 5572 schreef op 10 april 2004 @ 10:54:
[...]
Jammer dat XG wel vaker voor andere spreekt.
Me gaat ieder geval de ECC2 client vervangen voor UD, DF en RC5 en misschien wel een 1 van koeitje voorzien van SOB. Hangt totaal of het samen gaat met UD.
b) ik zeg dat dat het hoofdproject van ons team wordt, dus niet dat niemand van het team iets anders kan / mag doen ...
Nog veel minder, ik heb hier 2 clients (weliswaar op OGR maar dat maakt weinig uit gok ikAnoniem: 26032 schreef op 09 april 2004 @ 23:08:
(niet eens 3 meg ram geloof ik),
Dataverkeer is helemaal te verwaarlozen (per dag enkele kb's).
Eerst maar eens wachten tot ecc2 echt voorbij is, daarna ga ik denk ik SOB eens proberen.
Edit:
SID toch online: http://82.210.84.243/sid/
Met dank aan de signature van Funcracker
Google leverde de foute link: http://145.94.192.103/sid/
[ Voor 31% gewijzigd door Haranaka op 10-04-2004 14:59 ]
...
Jay zei tegen mij dat als ik 5000 4Ghz pc's zou kunnen regelen hij er wel over wil denkenE-jey schreef op 10 april 2004 @ 00:24:
dat is nog niet zeker. Eccp is door Chris georganiseerd. Die had er geen zin meer in en geen tijd. Toen zijn er een paar mensen opgestaan die het wel wilde organiseren.
Die organisatie die nu ecc2 regelt wil voor zover ik weet niet het volgende project regelen. Het zou dan volgensmij eccp-131 worden en dat zal heel lang duren. Soort RC5.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Klopt, griz (waar SID is gehost) heeft een nieuw IP gekregenHaranaka schreef op 10 april 2004 @ 13:07:
Jammer dat SID nu plat ligtDat was zo'n mooie pagina om alle projecten met elkaar te vergelijken.
Eerst maar eens wachten tot ecc2 echt voorbij is, daarna ga ik denk ik SOB eens proberen.
Edit:
SID toch online: http://82.210.84.243/sid/
Met dank aan de signature van Funcracker
Google leverde de foute link: http://145.94.192.103/sid/
De nieuwste TSC faq is te vinden op http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=289
Strix (Skullflame)
Het is dus net wat je zelf wil, wil je DPC sneller naar de #1 halen dan dat het nu gaat (DF en D2OL). Wil je DPC in de top 3 krijgen (TSC). Wil je de Polen terugwijzen naar de 2de plek daily (RC5). Noem zo maar op.
(sorry, maar ik weet niet van elk project hoe het ervoor staat, vandaar dezen ff als voorbeeld
[ Voor 45% gewijzigd door JustMe op 10-04-2004 21:41 ]
aKra heeft stroom genoeg
#StopBurningStuff
Dan zetten we pas echt een punt in historie... het grootste DC team op aarde met een EIGEN DC project
X-G, verbeter mij als ik het misheb; maar het is volgens mij niet de bedoeling dat je gaat recruiten voor je team binnen DPC. Dit doe je normaal gesproken buiten DPC zodat heel DPC er tenminste nog wat mee opschiet...X-G schreef op 11 april 2004 @ 05:09:
[Doe jij mee met DPC en zoek je een Subteam? Join Us! Contact me, or Thanatos]
Je sig is beetje vreemd...

Het gat naar de volgende is groot

Terwijl we met wat meer man ze makkelijk kunnen laten zakken op de lijst.

<-- naja wat
Ga je gang, leef je uit, doe je ding, maarruh... vermoei ons alsjeblieft niet met het opzetten van je plannetje, en kom ook zeker niet om hulp vragen, want ik geloof dat je weer een tikje enthousiast bent...X-G schreef op 11 april 2004 @ 05:09:
Weet je, zelf persoonlijk ben ik ERUG fan van de ECC projecten, en ik hoop ook echt op een deel 3, maar ja, als het niet 'mogelijk' is kwa duur van het project, is dat jammer... maar toch... ik vind dat er een deel 3 zou moeten komen, van mijn part deels gedaan door leden van DPC...
Dan zetten we pas echt een punt in historie... het grootste DC team op aarde met een EIGEN DC project![]()
SandStar schreef op 11 april 2004 @ 10:35:
[...]
X-G, verbeter mij als ik het misheb; maar het is volgens mij niet de bedoeling dat je gaat recruiten voor je team binnen DPC. Dit doe je normaal gesproken buiten DPC zodat heel DPC er tenminste nog wat mee opschiet...
Je sig is beetje vreemd...
In sig etc. is het toegestaan (gedoogd?) volgens mij.
#StopBurningStuff
Anoniem: 51521
Dat klopt. Het gaat ook niet om de reclame opzich, maar om de doelgroep._WgV_ schreef op 11 april 2004 @ 12:05:
[...]
offtopic:
In sig etc. is het toegestaan (gedoogd?) volgens mij.
Das inderdaag mijn punt. Reclame in je sig boeit me weinig, ik vind het alleen fout om als doelgroep al bestaande DPC leden te kiezen.Anoniem: 51521 schreef op 11 april 2004 @ 12:34:
[...]
Dat klopt. Het gaat ook niet om de reclame opzich, maar om de doelgroep.
Kunnen we deze 2:
29 Dutch Power Cows
30 Team Elteor Borislav
misschien wel even inhalen
Ik heb in het verleden ook met de client gewerkt en vind het een groot nadeel dat hij het werk niet realtime bewaart. De computers gaan hier 's nachts namelijk gewoon uit, en in allerlei trucjes, om maar zo weinig mogelijk dubbel werk te verrichten, heb ik ook geen zin.
RC5 is te nutteloos, Folding spreekt me niet echt aan en met de TSC client heb ik ook geen goede ervaringen.
En bij SETI.. Tsja, of het nuttig is laat ik even in het midden, maar ik vind het sowieso wel een leuk project en bovendien kan DPC daar wel een steuntje in de rug gebruiken (ook al zullen mijn 5-10 wu's per dag niet bijster veel uitmaken
Er is een nieuwe TSC client, die zonder bugs draait, voor zover ik me kan herinneren heb ik er nog geen problemen mee gehad!Thanatos schreef op 12 april 2004 @ 22:33:
Ik ben sinds gisteren weer begonnen met SETI. Ik had aangegeven om met UD verder te gaan, maar ben dus van gedachten veranderd.
Ik heb in het verleden ook met de client gewerkt en vind het een groot nadeel dat hij het werk niet realtime bewaart. De computers gaan hier 's nachts namelijk gewoon uit, en in allerlei trucjes, om maar zo weinig mogelijk dubbel werk te verrichten, heb ik ook geen zin.
RC5 is te nutteloos, Folding spreekt me niet echt aan en met de TSC client heb ik ook geen goede ervaringen.
En bij SETI.. Tsja, of het nuttig is laat ik even in het midden, maar ik vind het sowieso wel een leuk project en bovendien kan DPC daar wel een steuntje in de rug gebruiken (ook al zullen mijn 5-10 wu's per dag niet bijster veel uitmaken).
Maar goed, dan nog vond ik het nou niet meteen een fijne client.
Idd wat je zegt Robkazoe, ieder zo zijn voorkeur
Anoniem: 41582
Haalt iedereen dan ook effe die reclame uit hun sig?

Waarom zou je je teamnaam niet mogen noemen, beetje overdreven in dit verband vind ik

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 41582 op 13-04-2004 01:39 ]
Achja, ik ben het ergens wel met je eens, maar aan de andere kant moet je ergens een grens stellen, en aangezien dit een topic is waarin mensen een nieuw project kiezen kan ik me voorstellen dat je wanneer je je subteam expliciet noemt die grens overschrijdt.Anoniem: 41582 schreef op 13 april 2004 @ 01:31:
[...]
Haalt iedereen dan ook effe die reclame uit hun sig?
Waarom zou je je teamnaam niet mogen noemen, beetje overdreven in dit verband vind ik
Anoniem: 37750
1. deze pc's kunnen NOOIT contact maken met servers.
2. Omslachtig gedoe, zoals telkens een nieuwe fileset ophalen is ook niet de bedoeling (voorbeeld: SoB, UD-grid vallen dus af)
Ecc2 was hier dus hét project bij uitstek! Iemand een idee voor een goede vervanger? Of bestaat die niet? Ik heb SID enz al bezocht...maar helaas geen goed project kunnen vinden...
DF, al moet je de client zo nu en dan vervangen (1x per maand) en kunnen gebufferde resultaten erg veel MB's zijn.Anoniem: 37750 schreef op 14 april 2004 @ 20:35:
ok, nu we alle klachten hebben gehad over reclame makenwilde ik even vragen of mensen "reclame" maken voor bepaalde projecten. Ik heb namelijk een aantal pc's die voorheen ECC2 draaiden, maar nu dus een ander project kunnen doen. Hier zijn helaas wel restricties aan verbonden:
2. Omslachtig gedoe, zoals telkens een nieuwe fileset ophalen is ook niet de bedoeling (voorbeeld: SoB, UD-grid vallen dus af)
Ecc2 was hier dus hét project bij uitstek! Iemand een idee voor een goede vervanger? Of bestaat die niet? Ik heb SID enz al bezocht...maar helaas geen goed project kunnen vinden...
There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.
Anoniem: 40441
RC5Anoniem: 37750 schreef op 14 april 2004 @ 20:35:
ok, nu we alle klachten hebben gehad over reclame makenwilde ik even vragen of mensen "reclame" maken voor bepaalde projecten. Ik heb namelijk een aantal pc's die voorheen ECC2 draaiden, maar nu dus een ander project kunnen doen. Hier zijn helaas wel restricties aan verbonden:
"RC5-72 - Megaflushen
Het is volgens de regels van DNet niet toegestaan om te megaflushen. Echter mag tot een maximum van 30K gespaard worden. Heb je per dag meer punten, geldt dat maximum uiteraard niet. "
de pc's die ik heb, kunnen eens in de twee weken geleegd worden...ik weet niet of 30K veel is, maar 2 weken 24/7 (10 a 15 P4'tjes) zullen toch behoorlijk wat opleveren...
verder staat er: "Wanneer de client actief is, maakt het een verbinding met een van de proxy servers en wordt aan je computer een reeks blokken toegewezen."
dit is dus niet mogelijk...
1. Zijn er stats van? Zo ja, waar?
2. Waar kan ik meer informatie vinden over dit project?
3. Hoef ik NOOIT contact te maken met een server?
Anoniem: 51521
Er zijn voor Muon idd geen DPC stats. Het is echter wél een heel goed project om offline te draaien. Tsja... het hangt van je statsverslaafdheid afAnoniem: 37750 schreef op 14 april 2004 @ 20:44:
hmm, klinkt niet slecht, maar is er echt niks makkelijkers? Muon is ook zo'n project, maar volgens mij zijn daar niet echte DPC statistieken van of zie ik het verkeerd?
Helaas ligt de statsserver op dit moment plat. Maar meer info kun je wel vinden bij dnet: http://www.distributed.net/ogr/Anoniem: 37750 schreef op 14 april 2004 @ 21:10:
OGR? Hmm, die heb ik nog nergens gezien.
1. Zijn er stats van? Zo ja, waar?
2. Waar kan ik meer informatie vinden over dit project?
3. Hoef ik NOOIT contact te maken met een server?
Je moet af en toe wel contact maken met de server. Allereerst om de client te voeden met werk. Vervolgens, mits de buffer groot genoeg is, zou hij maanden voorruit kunnen. Je moet natuurlijk wel weer een keer langs gaan om die buffers te legen en weer aan te vullen.
Met TSC/D2OL kan ook aardig gespaard worden, maar wel maar beperkt tot 2000 candidates. Geen idee wat voor pc's je hebt, maar mijn P3 600@840 doet er 25 op een dag.
Met DF kun je net zolang sparen als dat een proteine duurt, dat wordt altijd van te voren aangekondigd. Na een wissel zijn je punten nog 24 uur geldig, daarna waardeloos. Zo'n periode duurt over het algemeen een maand tot zes weken.
Met RC5 mag je dus maar maximaal twee sparen, dus wellicht te beperkt.
Seti kan ook wel onbeperkt gespaard worden, maar het is niet bekend hoe lang dit project nog duurt. Ook hiervoor moet je wel eerst werk ophalen. Mbv 3rd party apps kun je maximaal 99 wu's bufferen. Uitgaande van mijn p3 600@840 weer, doe je 8 uur over 1 wu.
F@H en UD zijn niet echt een optie denk ik, omdat je daar meestal ook binnen twee weken (verschilt per wu type uit mn hoofd) de handel weer terug moet sturen.
Dan hebben we nog SoB, maar daar ben ik niet zo bekend mee wat precies de mogelijkheden mbt sparen zijn.
Ja, ik moet zeggen...daar is het NOGAL goed mee gesteld (met de verslaafdheid dan) Als er stats van waren, zou ik meteen kiezen voor Muon...maar nu zoek ik toch nog even verder...Anoniem: 51521 schreef op 14 april 2004 @ 21:17:
[...]Tsja... het hangt van je statsverslaafdheid af
Ik heb trouwens nog niets over OGR-24 gevonden. Alleen een paar hitparades. Zucht...wordt het niet eens tijd voor een nieuw project die aan al mijn eisen voldoet?
haha, ik ben absoluut VOOR dat project. Het probleempje met mij en organiseren is alleen: dat kost tijd...en dat heb ik niet.ColdFusion schreef op 14 april 2004 @ 21:29:
Misschien dat jij ECC2K-131 oid kan gaan organiseren?Die is maar een factor 100 groter als ECC2-109
Dan doen we daar ook maar iets van 100 jaar over (uitgaande van dat de pc's wel sneller zullen wordenColdFusion schreef op 14 april 2004 @ 21:29:
Misschien dat jij ECC2K-131 oid kan gaan organiseren?Die is maar een factor 100 groter als ECC2-109
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Er zijn meerdere manieren om simpel veel meer te kunnen sparen, zoals een node niet direct aanmelden of je results file te renamen en opnieuw aan te vullen als je door je buffer heen bent...ColdFusion schreef op 14 april 2004 @ 21:19:
[...]
...
Met TSC/D2OL kan ook aardig gespaard worden, maar wel maar beperkt tot 2000 candidates. Geen idee wat voor pc's je hebt, maar mijn P3 600@840 doet er 25 op een dag.
...
Dat weet ik wel, maar hij had het over offline pc's. Je kan een node nou eenmaal maar een buffer van maximaal 2k meegeven om te crunchen.JustMe_ schreef op 14 april 2004 @ 23:42:
Er zijn meerdere manieren om simpel veel meer te kunnen sparen, zoals een node niet direct aanmelden of je results file te renamen en opnieuw aan te vullen als je door je buffer heen bent...
Ja daar zit wel wat in, had ik blijkbaar overnheen gelezen, maar als je regelmatig bij die pc komt hoeft dat geen probleem te zijn natuurlijk!ColdFusion schreef op 14 april 2004 @ 23:57:
[...]
Dat weet ik wel, maar hij had het over offline pc's. Je kan een node nou eenmaal maar een buffer van maximaal 2k meegeven om te crunchen.
een heleboel wannabe koetjes die helaas allemaal zonder inet verbinding zitten

dus eigenlijk heb ik ook niet echt direct zo een project gezien waar ik direct mee kan starten (aangezien ik niet elke dag naar die computers kan lopen om ff buffers leeg te maken, meerdere locaties en de gebruikers moeten eigenlijk voor de rest niet worden lastig gevallen
mijn oog was inderdaad ook al op muon/dpad gevallen, maar daar zijn dus geen stats van
There can be only one.... en ik dan ??
Ik weet van 1 project dat ze beweren dat ze werken in combo met een vuurmuur.x0r schreef op 16 april 2004 @ 22:53:
hmmm ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem als waasaap
een heleboel wannabe koetjes die helaas allemaal zonder inet verbinding zitten<- dus dikke vuurmuur
dus eigenlijk heb ik ook niet echt direct zo een project gezien waar ik direct mee kan starten (aangezien ik niet elke dag naar die computers kan lopen om ff buffers leeg te maken, meerdere locaties en de gebruikers moeten eigenlijk voor de rest niet worden lastig gevallen)
mijn oog was inderdaad ook al op muon/dpad gevallen, maar daar zijn dus geen stats vankomen die wel nog of is dit al ergens aan bod geweest en is dit afgekeurd ofzo