Toon posts:

LinkSys router - bridging enablen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik kan geen verbinding maken met internet via mijn LinkSys router, Computel (bedrijf) zegt dat ik heb begin ip-adres moet veranderen naar 10.0.0.139 (ip van mijn modem is 10.0.0.138) ze zeggen dat het daarmee te maken heeft maar het enige dat ik kan veranderen in het begin ip-adres zijn de laatste cijfers 192.168.1. staat dus al vast, dat kan ik niet wijzigen.

Er staat dus: 192.168.1.10
Ik kan veranderen: 192.168.1.**
Ik moet hebben: 10.0.0.139

linksys zegt dat ik bridging open moet zetten, maar klopt dat en zo ja, hoe dan????

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 17:38 . Reden: Typfouten ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

The Wrecker

Networking Rulez

Wil je graag helpen , maar wat voor internet verbinding heb je? ADSL Kabel? Provider?

Kan nu verder weinig.
Welke pc's staan op de router?
Van wie is dat ip adres dat je post?

10.0.0.138 is dat van je modem? Zo ja dan heb je al een private adres... Zit er soms al een router in het modem zelf?

[ Voor 27% gewijzigd door The Wrecker op 09-04-2004 17:42 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik snap geen bal van je verhaal maar ik gok dat jij een speedtouch 510 hebt. Stop een normale cat 5 UTP kabel in je ST en je de uplink poort van je router. Zet tcp/ip(op je pc) op automatisch en het moet werken.

[ Voor 3% gewijzigd door SSH op 09-04-2004 18:00 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

The Wrecker

Networking Rulez

@ssh , ik denk dat dit iets gecompliceerder in elkaar zit , maar je kan gelijk hebben.

Hij heeft het over verschillende ip adressen, hetgeen van voor de router moet een andere range zijn. Als je de router gebruikt tenminste.

bwah laat maar snap er idd ook geen zzak meer van :? Laat de TS eerst nog maar eens reageren