Irritant geluid Iiyama C480t

Pagina: 1
Acties:

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 19:25
Ik heb last van een hoge pieptoon als ik aan het computeren ben achter mijn C480T. Het is ongeveer hetzelfde geluid als dat van een gewone tv ook zo'n constante pieptoon. Maar het rare is dat als ik gewone tv kijk achter mijn scherm want dat kan ie ook :+ houd het geluid op. Ik heb al verschillende instellingen verandert en frequenties verandert maar het enige wat gebeurt is dat het geluid verandert. Hij lijkt erop dat het erger wordt zodra er veel wit op het scherm komt. Dus heeft iemand een oplossing want ik blijf me eraan ergeren.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me dat via de search hier nou toch wel wat over te vinden zou moeten zijn. Het probleem is waarschijnlijk dat spoeltjes in de voeding of de inverter (voor het backlight) resoneren. Vermoedelijk is het een spoeltje in de voeding. Het is mogelijk dat het bij het tv-kijken niet gebeurt maar bij gebruik met de pc wel; dit komt doordat het scherm een andere energiebehoefte heeft bij gebruik met de pc. De schakelende voeding neemt dan een andere frequentie waardoor het spoeltje net in het hoorbare gebied gaat resoneren. Vaak helpt het om het betreffende spoeltje te voorzien van een dot siliconenkit.

Verwijderd

Ik heb afgelopen donderdag ook deze tft binnengekregen en heb hetzelfde probleem, heeft iemand dit kunnen oplossen?