Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
Ik ga binnenkort verhuizen en ik wilde mijn telefoonnummer behouden en mijn planet internet adsl abonnement meeverhuizen. Nou zoek ik me echt het apelazerus op de site van kpn waar ik deze wijzigingen door kan geven maar ik kan nergens een formuliertje vinden of iets dergelijks.
Owja, ik heb nu ISDN maar in mijn nieuwe huis wilde ik gewoon een analoge aansluiten. Volgens mij kan dit wel maar werkt mijn alcatel speedtouch home 510 ook met een analoge aansluiting??

Verwijderd

TheJackal schreef op 09 april 2004 @ 17:23:
Ik ga binnenkort verhuizen en ik wilde mijn telefoonnummer behouden en mijn planet internet adsl abonnement meeverhuizen. Nou zoek ik me echt het apelazerus op de site van kpn waar ik deze wijzigingen door kan geven maar ik kan nergens een formuliertje vinden of iets dergelijks.
Owja, ik heb nu ISDN maar in mijn nieuwe huis wilde ik gewoon een analoge aansluiten. Volgens mij kan dit wel maar werkt mijn alcatel speedtouch home 510 ook met een analoge aansluiting??
Damm... ... dit is toch allemaal simpel uitzoekwerk?
Ooit gehoord van een telefoon? Of een handleiding?

Verwijderd

Dat zou best wel eens kunnen.

Ik draai nu op een alcatel 510 serie op ern analoge lijn.
Maar voor de zekerheid..doe ff een postcode check op je toekomstig adres.

Voor wat betreft het mee-verhuizen van je nummer (telnr) moet je echt bij de KPN zijn en als dat in orde is, kan Planet zelf aan de gang met je account te verhuizen.

Ik heb goede ervaringen ermee, verhuizing accounts meenemen binnen 1 week weer weer online, maar ik heb ook meegemaakt dat het 2 maanden duurde.

succes

• Vincent17
Ik heb een postcode check gedaan en het is beschikbaar. Op de site van planet staat dat ik naar http://www.kpnadsl.com moet gaan en dat ik het daar kan verhuizen, ADSL en telefoon. Je moet op de site van KPN dan lid worden van mijn KPN maar ik kan nergens vinden dat ik iets moet invullen ofzo.

Verwijderd

TheJackal schreef op 09 april 2004 @ 17:32:
Ik heb een postcode check gedaan en het is beschikbaar. Op de site van planet staat dat ik naar http://www.kpnadsl.com moet gaan en dat ik het daar kan verhuizen, ADSL en telefoon. Je moet op de site van KPN dan lid worden van mijn KPN maar ik kan nergens vinden dat ik iets moet invullen ofzo.
Misschien dat je hier iets aan hebt?
http://www.kpn.com/br2/ng...nnel=0&tc_query=verhuizen

• Vincent17
Nee daar heb ik helemaal niks aan, ik klik dan op ISDN aansluiting met ADSL verhuizen en dan kom je weer bij dat mijn KPN inloggen en als ik dan inlog zie ik nergens meer waar ik een verhuizing kan doorgeven.

Verwijderd

TheJackal schreef op 09 april 2004 @ 17:37:
[...]

Nee daar heb ik helemaal niks aan, ik klik dan op ISDN aansluiting met ADSL verhuizen en dan kom je weer bij dat mijn KPN inloggen en als ik dan inlog zie ik nergens meer waar ik een verhuizing kan doorgeven.
Ok... maar hier heb je wel iets aan:

https://www.kpn.com/br2/n...ehmgegdcefeceehdfildghl.0

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 17:39 ]

Verwijderd

Mss ten overvloede, maar heb je al geprobeerd te bellen naar Planet/KPN?

Anders kan je hier wellicht je verhaal kwijt bij de KPN.

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-19731&site=0&channel=0

• Vincent17
Ik kom via die link bij het inloggen van mijn kpn, log ik in dan zit ik in home mijn KPN waar ik geen ene fuck kan doen behalve loze dingen als nummerweergave aanvragen enzo.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Over het verhuizen kan ik je geen zinnige mededeling doen, MAAR een ADSL-modem/router is specifiek of voor ISDN of voor analoog. Als je nu ISDN hebt en je wil straks analoog, zul je een nieuw adsl-modem of router moeten kopen.

Verwijderd

Om online een verhuizing aan te vragen moet je inloggen bij mijn KPN, lijkt me vrij logisch.
Anders ga je naar de primafoon of bel je even.
Heb je KPN-ADSL dan hoef je alleen maar de verhuizing door te geven bij KPN, deze geeft de verhuizing door aan Planet. ( bij niet KPN-ADSL moet je ook je ISP inlichten, omdat KPN anders niet je ADSL mee verhuist ivm toestemming ISP. Een dag na de verhuizing van je tel werk je ADSL lijn ook, let wel binnen het KPN netwerk de ISP moet dan nog een IP nummer toewijzen ed.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, maar hij wil van ISDN terug naar PSTN, dat kan niet als je adsl hebt. Je moet dan eerst adsl opzeggen, dan je telefoonlijn verhuizen en naar pstn laten omzetten en dan kan je weer adsl voor pstn aanvragen, en daarvoor heb je WEL een nieuw modem nodig.

Niet handig dus. Als je gewoon de isdn lijn + adsl verhuist, gaat het wel soepel zoals ches hierboven aangeeft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 10 april 2004 @ 09:04:
Ja, maar hij wil van ISDN terug naar PSTN, dat kan niet als je adsl hebt. Je moet dan eerst adsl opzeggen, dan je telefoonlijn verhuizen en naar pstn laten omzetten en dan kan je weer adsl voor pstn aanvragen, en daarvoor heb je WEL een nieuw modem nodig.

Niet handig dus. Als je gewoon de isdn lijn + adsl verhuist, gaat het wel soepel zoals ches hierboven aangeeft.
Stom...niet goed gelezen.....

Maar bij opzeggen raak je wel je mail adres ed kwijt toch?
optie zou kunnen zijn downgrade naar inbelabb en opzeggen adsl,
lijn verhuizen en remigreren naar PSTN,
aanvraag ADSL voor PSTN met huidige gebruikersnaam en wachtwoord....
of niet?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

JvS schreef op 10 april 2004 @ 09:04:
Als je dit een jaar geleden gezegd zou hebben, zou het kloppen....
Onlangs(ik denk een mnd of 3 geleden), heeft de KPN het systeem aangepast, dat je bij verhuizing WEL van lijntype ku nt wisselen MET behoud van ADSL.

Dus;
- lijntype wijzigen op huidige adres: zie hierboven melding van JvS(oh ja, en 1e factuur nieuwe lijntype afwachten...)
- lijntype wijzigen bij verhuizing: doorgeven aan KPN, wel zelf zorgen voor nieuwe splitter en modem......

ja, beetje bij beetje wordt het beter....;)

[ Voor 5% gewijzigd door punica op 11-04-2004 00:36 . Reden: vermelding naar JvS ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wat de bron is van die informatie? Ik hou me namelijk over het algemeen vrij aardig op de hoogte van adsl procedures (zegmaar dat ik redelijk dicht op het vuur zit) en de enige verandering waarvan ik drie maanden geleden gehoord heb is de zogenaamde "remig order", dat is dus overstappen van ISDN zonder adsl naar PSTN met adsl, dat kan nu bijna evensnel als een aanvraag van adsl op een bestaande PSTN lijn.

Dit gaat over een complete remigratie van een isdn telefoonlijn met adsl over ISDN naar een PSTN lijn met adsl over PSTN (gecombineerd met een verhuizing, dat is verder niet zo heel erg boeiend), zou jij me eens kunnen vertellen wie jou verteld heeft dat dat tegenwoordig kan? Ik ben best benieuwd namelijk.

Wat gebeurt er dan met het moden en de splitter? En hoe ziet dat er in het ordersysteem van adsl voor kpn eruit dan? Ik heb namelijk nog nooit van zo'n mutatie gehoord en ik ken inmiddels wel wat mutaties die alleen nog maar in testfase zijn (zoals van ISP naar ISP naadloos overstappen enzo, niet om te patsen, maar om even te illustreren dat ik me redelijk op de hoogte hou :)).

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 11-04-2004 02:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1