Toon posts:

[WC] Fan uitgevallen, last van condens?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net terug van trainen, en toen vond ik het verdacht stil op mn kamer.. kom ik tot de ontdekking dat het voedingskabeltje van al mn fans was losgeschoten.... mn cpu stond dus lekker te bakken op 57 graden.

Maja.. ik dacht lekker boeien.. dat kan die makkelijk hebbe. Toch maar ff snel de pc uit gedrukt en al mn delta fans op 12 volt gemod... pc aangedrukt en toen zag ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/strepen.jpg

Lekker kut beeld dus... kort na het maken van deze screen kreeg ik een blauw scherm en voila.. pc moest weer opnieuw opstarten.

'k heb hem maar ff een tijdje laten afkoelen en weer opgestart en hij doet het (nogsteeds)..

Kan het zijn dat ik nu een beetje erg veel last had van condens op mn cpu en gpu door het temp verschil? Ik zag namelijk dat mn reservoir vol zat met condens:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/condens.jpg

Verwijderd

Condens in je reservoir is heel normaal, ik heb het altijd. Het is niet mogelijk dat je condens op je CPU krijgt, condens ontstaat als je iets kouds in een warme omgeving stopt. Je water is heet (omdat er weinig koeling was) je reservoir is koud dus je hebt condens.

Ik neem aan dat je videokaart overgeclocked was? Als je nu iedere keer zo'n beeld hebt is je videogeheugen kapot.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 17:28 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Ik denk dat je Gpu/ grafische kaart een opdonder heeft gehad. Probeer er eens een ander in te zetten. Geheugen probleem lijkt me sterk (werkgeheugen dan).

Het zou het geheugen kunnen zijn van de grafische kaart.

Wat had je allemaal gekoeld? Als het condens in het reservoir blijft zitten lijkt me er niets aan de hand. Ik denk gewoon dat de boel te warm is geworden.
edit:

Net te laat , ik denk dus ook de GPU.

Hoi Thorry :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Wrecker op 09-04-2004 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het geheel is idd wel aardig overgeclocked (zie sig). Het zal allemaal ook wel behoorlijk warm geworden zijn. Mn radiator voelde aan als een graadje of 45 - 50.

Maar het geheugen van mn videokaart lijkt me niet het probleem, aangezien dat weinig tot niets met mn waterkoeling te maken heeft.

Normaal gesproken heb ik helemaal nooit condens in mn reservoir, omdat mn watertemp bijna gelijk is aan de kamer temp. Omdat ik dit keer wel last had van condens dacht ik dat mn cpu en of gpu ook misschien verrot waren door condens gezien het beeld dat ik kreeg.

Mijn systeem is nu al weer afgekoelt en de problemen zijn inmiddels al weer verdwenen. Dus ik denk dat ik (gelukkig) geen blijvende schade heb opgelopen :)

't zal misschien idd wel gewoon de temperatuur geweest zijn. Toch gek, want ik dacht dat die dingen best wat konden hebben qua temp.. niet dus :(

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Gelukkig dat het opgelost is.

Het lijkt me niet dat er condens op de kaart kan komen hoor, tenminste als de temp van je koelblokje boven kamertemp is kan dat nooit. Wel als het koelblok kouder is, maar in jouw geval is dat niet.

Verwijderd

Als geen enkele fan het doet, is het logisch dat er dingen te warm worden. Ook al is je mem van de videokaart niet watergekoeld, er mist airflow wat het probleem veroorzaakt.
Pagina: 1