Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
als je 2 weken je modem uittrekt ja, maar anders is je IP toch echt vast hoor!
Mijne loopt al een paar maandjes op hetzelfde IP, want 2 weken uit kan echt niet!
Draai een servertje he:)
Mijne loopt al een paar maandjes op hetzelfde IP, want 2 weken uit kan echt niet!
Draai een servertje he:)
't modem is nog nooit uit geweest, sinds 'ie aan de muur hangt, dus daar kan 't niet aan liggen.
en eerst was bij de DNS-servers op mijn @home-naam alleen maar 1 IP-adres bekend, nu 3.
Al-met-al best wel vaag.
en eerst was bij de DNS-servers op mijn @home-naam alleen maar 1 IP-adres bekend, nu 3.
Al-met-al best wel vaag.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ook @home hier, alleen ik krijg geen meerdere ip-adressen (ook gecontroleerd met host), heb jij je soms opgegeven voor meerdere ipadressen?
Ik zit trouwens in Enschede (*.ensch1.ov.nl.home.com)
Wirf
Ik zit trouwens in Enschede (*.ensch1.ov.nl.home.com)
Wirf
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
ik ken wel iemand die dmv een progje alle IP adressen in zn IP range in gebruik nam (hoe en wat weet ik ook niet).. voor IRC servers ofzo..
hijs nu gebanned door @home
hijs nu gebanned door @home
Nee ik heb een gewoon abonement, dus niet meerdere IP's waar ik om gevraagd heb.
d'r zijn hier in Groningen een aantal anderen die ook meerdere IP's hebben, net als ik.
d'r zijn hier in Groningen een aantal anderen die ook meerdere IP's hebben, net als ik.
Sinds een dag is het zo dat ik weer één IP-adres heb bij mijn cc-nummer.
't is alleen wel een ander IP-adres dan voorheen.
't probleem is (voor diegene die mijn IP-adres heeft toegewezen gekregen) dat het even duurde voordat ik er achter kwam (dus die gast heeft mischien > 1 dag niet kunnen internetten)
Toch maar DHCP configgen (voor Linux dus)
Heeft er iemand ervaring met DHCP4linux, want wat ik me afvraag is dit:
gaat het downloaden van een groot bestand nog wel goed, wanneer mijn IP-lease afloopt en de server automagisch een ander IP-adres in gebruik neemt?
De kans is natuurlijk klein dat @home in de toekomst weer IP-adressen gaat swappen, maar goed.
't is alleen wel een ander IP-adres dan voorheen.
't probleem is (voor diegene die mijn IP-adres heeft toegewezen gekregen) dat het even duurde voordat ik er achter kwam (dus die gast heeft mischien > 1 dag niet kunnen internetten)
Toch maar DHCP configgen (voor Linux dus)
Heeft er iemand ervaring met DHCP4linux, want wat ik me afvraag is dit:
gaat het downloaden van een groot bestand nog wel goed, wanneer mijn IP-lease afloopt en de server automagisch een ander IP-adres in gebruik neemt?
De kans is natuurlijk klein dat @home in de toekomst weer IP-adressen gaat swappen, maar goed.
Ik begrijp het ook niet meer helemaal bij @home...bijvoorbeeld op IRC: normaliter de CC-host....nu m'n IP, en heb de laatste tijd ook zomaar 2 of 3 verschillende IP's gehad.
Meerder ip's? ik wou dat het waar was. Bij mij is het tegendeel het geval.
Sinds gisteren krijg ik IP-conflict-meldingen, na zo'n melding valt m'n hele verbinding weg
Ik @home bellen... na 3 kwartier wachten:
Ik: "Ik krijg een ip-conflict fout-melding"
Hij: "ja, momentje, ik kijk even wat voor u na"
Hij: "ja meneer, u heeft een IP-conflict"
Ik: "je meent het"
Hij: "da's waarschijnlijk een fout van @home, dan heeft iemand anders 't zelfde ip-adres toegekend gekregen. Een speciale afdeling regelt dat, die bellen u op z'n vroegst 2e kerstdag terug. U hoeft natuurlijk die paar dagen niks te betalen"
Ik "Hmmm... nou ja. *grom*"
Enfin. Zelf effe in m'n TCP/IP instellingen zitten proberen. DHCP stond altijd uit, aanzetten hielp niks... deed'ie niet.
Toen maar handmatig IP-nummertje 1 omhoog gezet
deed't even => weer ip-conflict.
Handmatig 1 LAGER dan m'n origineel: draait zonder problemo's.
Ik snap natuurlijk sowieso niet dat zoiets kan gebeuren, maar ik ben nu in ieder geval online. Totdat de dude van dit IP-nr. z'n compu aanzet natuurlijk
Sinds gisteren krijg ik IP-conflict-meldingen, na zo'n melding valt m'n hele verbinding weg
Ik @home bellen... na 3 kwartier wachten:
Ik: "Ik krijg een ip-conflict fout-melding"
Hij: "ja, momentje, ik kijk even wat voor u na"
Hij: "ja meneer, u heeft een IP-conflict"
Ik: "je meent het"
Hij: "da's waarschijnlijk een fout van @home, dan heeft iemand anders 't zelfde ip-adres toegekend gekregen. Een speciale afdeling regelt dat, die bellen u op z'n vroegst 2e kerstdag terug. U hoeft natuurlijk die paar dagen niks te betalen"
Ik "Hmmm... nou ja. *grom*"
Enfin. Zelf effe in m'n TCP/IP instellingen zitten proberen. DHCP stond altijd uit, aanzetten hielp niks... deed'ie niet.
Toen maar handmatig IP-nummertje 1 omhoog gezet
Handmatig 1 LAGER dan m'n origineel: draait zonder problemo's.
Ik snap natuurlijk sowieso niet dat zoiets kan gebeuren, maar ik ben nu in ieder geval online. Totdat de dude van dit IP-nr. z'n compu aanzet natuurlijk
als je bij "identificatie" van "netwerk" bij het configuratie scherm een andere naam invult cc[nr]-a van een pc binnen je plaats, dan neem je dat ip over en krijgt die andere gast een melding met ip conflict en wordt het net afgedrukt 
als die weer online gaat ga jij weer offline..maar in de tussentijd heb jij wel de beschikking over zijn ip, ik heb dit gecontroleerd in de log files van een website waar ik heen surfde
Paar keer doen om te testen is leuk, daarna niet meer, en het mag vast niet van @home
als die weer online gaat ga jij weer offline..maar in de tussentijd heb jij wel de beschikking over zijn ip, ik heb dit gecontroleerd in de log files van een website waar ik heen surfde
Paar keer doen om te testen is leuk, daarna niet meer, en het mag vast niet van @home
Do you sniff or smoke?
[Dutch Power Cows] Malloten United
Pagina: 1