Ik heb 3 weken geleden een nieuw mobo, cpu en geheugen gekocht.
Alles mooi aangesloten en het werkte
Ik denk dat de computer ongeveer 24 uur aan heeft gestaan. Toen ik smiddags even achter de pc wou gaan zitten bleek dat mijn pc stond te piepen.
Ik heb gekeken in de bios en daar stond dat de temp van de CPU zo'n 65-73 graden werd.
Ik heb in de bios in gesteld dat hij een alarm signaal moet geven als hij warmer dan 70c word, wat ook opmerkelijk was dat de temp ontzettend heen en weer schommelde van 45 tot 75 en weer terug naar 50... ik heb toen aan het koelblok gevoeld en deze was gewoon koud/lauw. Ik heb even een bios update gedaan maar de temp blijft te hoog
ik ben toen terug naar de winkel gegaan en alles uitgelegd en zij zijden dat het dan waarschijnelijk aan het mobo lag,zo'n medewerker heeft toen het mobo verwisselt maar toen liet hij het mobo vallen
ik heb het mobo wel maar mee naar huis genomen en gekeken wat ie deet.. nou het zelfde... de temp is nog steeds idle: 65 stressed: >72 te hoog dus.Nu begin ik toch te twijfelen of het wel aan het mobo licht en niet aan iets anders...
specs:
AMD XP 2600+ (boxed)
Gigabyte GA-7N400-L
2x 256MB DDR 333
Nvidea TNT2 video kaart
80gig HDD
DVD player
cd fikker
Soundblaster live 5.1 geluids kaart
en een 300 watt voeding van het merk Maxpower
ik heb ook even een TermelTake Dreagon orb3 cooler er op gehad en toen zakte de temp iets maar nog steeds te hoog... er zit gewoon een standaart Boxed cooler op die bij de processor zat...
ik heb de cpu niet overgelocked oid en tussen de cooler en de cpu zit ook koelpasta.
heeft iemand een idee waarom mijn cpu te hoog wordt? want >70 graden lijkt mij iets te hoog voor een cpu... en het lijkt mij sterk dat het aan het mobo ligt omdat het bij alle 2 het zelfde probleem is, kan natuurlijk wel maar lijkt me sterk...
Alles mooi aangesloten en het werkte
Ik heb in de bios in gesteld dat hij een alarm signaal moet geven als hij warmer dan 70c word, wat ook opmerkelijk was dat de temp ontzettend heen en weer schommelde van 45 tot 75 en weer terug naar 50... ik heb toen aan het koelblok gevoeld en deze was gewoon koud/lauw. Ik heb even een bios update gedaan maar de temp blijft te hoog
ik ben toen terug naar de winkel gegaan en alles uitgelegd en zij zijden dat het dan waarschijnelijk aan het mobo lag,zo'n medewerker heeft toen het mobo verwisselt maar toen liet hij het mobo vallen
specs:
AMD XP 2600+ (boxed)
Gigabyte GA-7N400-L
2x 256MB DDR 333
Nvidea TNT2 video kaart
80gig HDD
DVD player
cd fikker
Soundblaster live 5.1 geluids kaart
en een 300 watt voeding van het merk Maxpower
ik heb ook even een TermelTake Dreagon orb3 cooler er op gehad en toen zakte de temp iets maar nog steeds te hoog... er zit gewoon een standaart Boxed cooler op die bij de processor zat...
ik heb de cpu niet overgelocked oid en tussen de cooler en de cpu zit ook koelpasta.
heeft iemand een idee waarom mijn cpu te hoog wordt? want >70 graden lijkt mij iets te hoog voor een cpu... en het lijkt mij sterk dat het aan het mobo ligt omdat het bij alle 2 het zelfde probleem is, kan natuurlijk wel maar lijkt me sterk...
[ Voor 4% gewijzigd door Xevox op 09-04-2004 17:05 ]
BramBoterham