[digicam] kleine cam met 2" scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik ben op zoek naar een kliene digicam (formaat is erg belangrijk) die wel een groot scherm heeft (2" of groter)

Eigenlijk was ik al een tijd van plan om de casio exilim s3 te kopen om dat die een lekker groot scherm heeft en heel erg plat is( waardoor deze makkelijk in een jas/broek zak past)
Nu is deze helaas vrijwel niet (meer) te krijgen in nederland (er staan 5 winkels in de pricewatch maar die hebben hem allemaal niet)

Ik vroeg mij af of er nog andere camera's te krijgen zijn met ongeveer het format van de S3. Ik heb al de sony T-1 gezien wat een zeer mooie camera is, maar die gaat eigenlijk iets boven het budget :(

wat ik dus zoek:
- kleine camera (liefst zo plat mogelijk, 2cm is al te dik eigenlijk)
- groot lcd (2"of groter)
- zoom hoeft niet, mag wel
- minimaal 3M pixel

iemand suggesties?

Verwijderd

Casio Exilim Z serie, Sony DSC-T1.

• AtlonXP1800
de z serie heb ik ook naar gekeken, maar die zijn meteen twee keer zo dik als de s serie, bovendien heb je dan zoom er in zitten die ik eigenlijk niet nodig heb.

De T1 is een optie, maar eigenlijk iets te duur...

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-02 02:04

PanMan

Spun!

Mag ik vragen waarom je eik een groot scherm wilt? Verder heb ik ook niet direct een aanrader, behalve dat ik het kleine schermpje van m'n Ixus ook vrij fijn vind werken :).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb zelf de Exilim Z3 en stop 'm samen met zn leren hoesje zo in mijn broekzak. Het is inderdaad wat dikker dan de S3, maar zo veel maakt het niet uit...

Verwijderd

De Sony DSC-T1 is heel klein, 2.5'' scherm met 5 mp. De prijs is wel een tegenvaller: pricewatch: Sony Cybershot DSC-T1 (5MP, 3x zoom, 38-114mm, f/3.5-4.4)

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Groot schermpje op een kleine cameraatje gaat niet echt samen he? :9. Helaas kan ik je niet aanraden welke camera.

Website, Flickr, FB, Twitter

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Onzin, gaat prima samen. De Casio en de Sony zijn goeie voorbeelden.

Alors.

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Hahaa, oke mijn fout; verkeerd geformuleerd.

Het gaat samen, maar slechts bij een paar camera's. Ik dacht zoiets van, hoe groter het schermpje, des te dikker een camera dan moet zijn om een kwalitatief goed beeld te kunnen verkrijgen op het scherm.

Website, Flickr, FB, Twitter

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

AtlonXP1800 schreef op 09 april 2004 @ 16:58:
Ik ben op zoek naar een kliene digicam (formaat is erg belangrijk) die wel een Eigenlijk was ik al een tijd van plan om de casio exilim s3 te kopen om dat die een lekker groot scherm heeft en heel erg plat is( waardoor deze makkelijk in een jas/broek zak past)
Ofwel, je zoekt een PentaxS4i.

Die gebruikt dezelfde techniek, is zelfs 1 mm kleiner en is overal te krijgen. En wat nog meer? Casio gebruikt de Pentax-technolgie voor z'n camerawerk. :)

• AtlonXP1800
bedankt voor de tip, dit is inderdaad een zeer mooi cameraatje.
Ik zit nu te twijfelen tussen de casio exilim z-40 (toch maar wel de Z serie, omdat er gewoon weinig andere zijn met dit formaat en wel een groot lcd) en de pentax optio s4i

de afmetingen van de camera's verschillen wel wat :
pentax: 84 x 52 x 21 mm
casio: 87 x 57 x 23,1 mm

qua functionaliteit ontlopen ze elkaar volgens mij niet veel. De pentax is volgens de pricewatch wel iets goedkoper.

een review van de optio heb ik nog niet kunnen vinden (kom alleen op een hoop reclame/spyware verspreidende sites uit via google)
een review van de casio is hier te vinden.

iemand nog tips welke van de 2 ik beter kan kiezen (en waarom?)

Verwijderd

IK zou toch voor de sony gaan hoor, ik vele winkels is de prijs van de DSC-t nu heel erg gedaald omdat de T-3 net uit is. Dat is de opvolger van de t-1 maar de t-1 is een stuk mooier! IK heb zelf net de sony t-1 gekocht en voorzover ik weer kost ie tussen de 350 en 400 euro. (en dat bij de fotozaken als fotoklein enz.).

Voordelen van de T-1 ten opzichte van de casio en de pentax zijn: mooier en geavanceerder scherm dat ook zeer goed is te gebruiken in fel zonlicht, de filmpjes die je maakt zijn 640X 480 met ongeveer 30 frames per seconde . En dat zijn dus vloeiende filmpjes van uitstekende kwaliteit. De foto's die de T-1 Maakt zijn ongelofelijk goed van kwaliteit.

Maar als je alsnog wilt kiezen tussen de pentax en de Casio: Kan ik alleen maar kort over zijn...... De casio is een stuk mooier en sneller in het gebruiik! Zoek eens op http://www.dpreview.com/ daar staan alle mogelijke camera's met alle kritiek die ze verdienen!

succes. ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

peugot106rallye, dit topic is alweer van april 2004 oftewel een half jaar oud, ik denk dat de topicstarter al een keuze heeft gemaakt :) Vandaar dat deze dicht gaat. Voortaan eerst op de datum letten voor je post ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.