Offerte

Pagina: 1
Acties:

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:05

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Dag beste mensen,
Ik mag voor 2500 piek een pc samenstellen...Ik wil het liefst een compleet systeem, dus zonder al teveel bijbouwen en ergens in amsterdam ophalen oid.

Ik heb nu de volgende offerte liggen :

STD MIDITOWER
AMD KT 133 Socket A
AMD DURON 800MHZ
128MB PC133 SDRAM
Riva TNT2 32MB AGP M64
20,4GB IDE ULTRA ATA
1.44MB 3.5"
Samsung cdrw 8/4/32
Samsung 15"
CREATIVE SB VIBRA 128
STD WIN98 PS/2
Microsoft optical wheelmouse

prijs : precies 2500,- incl. btw

Ik twijfel zelf nogal over de monitor. Daar betaal ik momenteel 395,- voor. Ik zou liever een 17" willen, maar die zijn meteen weer zo duur.
Ik ga de pc gebruiken voor allerlei zaken, van word/excell/access tot photoshop en wat spelletjes (counterstrike enzo).
Mijn vraag aan jullie is of jullie commentaar hebben op deze offerte. Is dit value voor money, doe ik er goed aan een Duron aan te schaffen of kan ik beter een pentium nemen, etc.

Mijn dank is groot,

Dentist

Verwijderd

met zon systeem heb je meer dan genoeg
alleen die monitor is te klein!!
als je intel gaat kopen dan kom je duurder uit en je bent ook nog eens langzamer

Intel sucks, AMD have the power8-)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
Tnt 2 m64 hmm:) heb ik mensen over gehoord die uhm niet geweldig vonden:)
ik zou ipv de cd writer de 17" pakken
en voor 375 piek heb je een GF2 mx (met dit budget zit een radeon er niet in, anders zou ik die aanraden)

Welk mobo heb je er nu bij?
aan te raden is een goed mobo, MSI heeft een nette prijs en is zeer goed (k7t pro (2(a))
Geeft minder problemen, meer stabiliteit.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 18 december 2000 01:42 schreef Dentist het volgende:

Riva TNT2 32MB AGP M64
Samsung 15"
Dit zul je nog tig keer gaan horen hier: Neem een Geforce 2 MX en een grotere monitor.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ja please .. die M64 is zware bagger.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 02:36 schreef GA!S het volgende:

[..]
Dit zul je nog tig keer gaan horen hier: Neem een Geforce 2 MX en een grotere monitor.
IDD

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 06:02 schreef Tweaker het volgende:

[..]
IDD
IDD ;)

Verwijderd

Hey ik zou van die 800 een 850 of 900 maken zoveel extra's kost het toch niet. En een geforce2 kun je ook wel doen !! B-)

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
ja leuk aangeboden maar een duron 850 of 900
bestaat nl niet dus in deze prijs klasse is een 800 de beste keus.en ook ik ga voor grotere monitor en geforce mx

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Probeer anders je monitor tweedehands te kopen. Voor 400 gulden heb je zo een 17"
Ik heb voor 800 een 21" en hij doet het perfekt.

Ik zou die writer er ook uit knikkeren. Als je wat meer wilt backuppen is het misschien zinvol, anders kun je net zo goed alles bij vrienden laten branden. Kep zelf een zipdrive, mijn huisgenoot een burner. Beide compu's aan een LAN en zo kunnen we allebei branden en zippen.

Je hebt toch geen 7200 toeren schijf he? Die zou ik ook direct downgraden (als je iets onder de 2500 wilt tenminste) en daar dan een TNT2 ultra voor in de plek doen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 02:36 schreef GA!S het volgende:

[..]
Bij deze! ;) Dit zijn de belangrijkte onderdelen die je echt moet proberen te upgraden

• Dentist
  • Laatst online: 18:05

Dentist

Next patient please...

Topicstarter
Mensen, allemaal bedankt voor jullie reactie. Een 17" monitor gaat er sowieso komen ipv de 15". Die heb ik al ergense geregeld. Ook komt er een MSI k7t-pro moederbord (was maar 2 tientjes duurder). Blijf ik met de vraag waarom de tnt II zo bagger is en waarom ik een Geforce 2 moet nemen.
Wat kan ik allemaal niet met de tnt II, wat ik wel met de geforce 2 kan? Bear in mind : Ik heb nu een p166/16mb met 4mb videokaart.

Dentist

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Blijf ik met de vraag waarom de tnt II zo bagger is en waarom ik een Geforce 2 moet nemen.
TNT is gewoon een ouwere kaart, een GF 2 MX is bijna net zo duur en is weer een stukkie sneller. GF is ook een compleet andere generatie grafische kaarten dan de TNT's. Ik zie eigenlijk geen reden waarom je een TNT 2 zou willen....

de betaler vervuilt

Verwijderd

Neem een Duron 700 die is wat goedkoper dan de 800, overklokken en hij loop harder dan 800, verder neem een 17inch monitor en een Gf2mx, anders koop je in januari al een andere videokaart.

• Theguide
  • Laatst online: 26-06-2025
Waarom neem je die duurdere duron 800... Je kunt ook een goedkopere 600 kopen en die overklokken (als dat al nodig is).
Dit is natuurlijk wel tweakers.net! *D
Het geld wat je dan bespaard kun je weer investeren in een betere videokaart.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
De TNT2 is opzich niet zo'n slechte kaart, maar die M64 versie schijnt gruwelijke bagger te zijn. Probeer dan aan een gewone TNT2 of een Ultra te komen

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 15:21 schreef Dentist het volgende:
Blijf ik met de vraag waarom de tnt II zo bagger is en waarom ik een Geforce 2 moet nemen.
Wat kan ik allemaal niet met de tnt II, wat ik wel met de geforce 2 kan? Bear in mind : Ik heb nu een p166/16mb met 4mb videokaart.
Zoals hierboven al is gezegd, is de M64 geen volledige TNT2 kaart. Het is.....de helft van een echte TNT2. Dit zal dus een bottleneck gaan vormen voor je overigens leuke systeem. Neem liever een gewonen TNT2(ultra) of een Geforceje.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Die 32MB TNT-2 M64 is absoluut niet zo slecht als wat iedereen beweert.
Uiteraard zijn er snellere kaarten, maar daarvoor moet je ook heel wat meer betalen. Ik heb verschillende PC's geleverd met zo'n videokaart (zowel Duron als Thunderbird systemen) en stuk voor stuk werken ze uitstekend. :)
Pagina: 1