Dag mensen, ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb eerst even rondgekeken, maar ik kon het antwoord op mijn vraag niet zo 123 vinden.
Ik heb een script wat 2 bestanden moet uploaden en het een en ander in een database wegschrijft.
Het werkt allemaal een heel eind, maar als ik iets upload kan ik het niet bekijken vanuit een browser, terwijl ik in dreamweaver kan zien dat de files echt zijn geupload, en dat ze dus wel degelijk op de server staan.
Kan dit iets te maken hebben met de manier van uploaden????
-----------------------------------------------
if ($actie == "update_db")
{
//set upload directory's
$preset = "/var/www/html/";
$imagedir = "images/home";
$downloaddir = "images/home";
//set name voor db
$downloadname=$_FILES['imagebig']['name'];
$imagename =$_FILES['image']['name'];
//upload files
move_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'], "".$preset.$imagedir."/".$_FILES['image']['name']) or die ("Couldn't upload file!");
echo "File uploaded>> $preset$imagedir/$imagename <br>";
move_uploaded_file($_FILES['imagebig']['tmp_name'], "".$preset.$downloaddir."/".$_FILES['imagebig']['name']) or die ("Couldn't upload bigfile!");
echo "big File uploaded >> $preset$downloaddir/$downloadname<br>";
//database upaten
mysql_query ("UPDATE impressions SET imagepath='$imagedir/$imagename', downloadpath='$downloaddir/$downloadname', display='yes',commentaar='$commentaar' WHERE id = '$select' ") or die (mysql_error());
}
---------------------------------------------
Dit alles is trouwens voor het admin gedeelte van de volgende site www.calango.nl/main.swf
Jasper
Ik heb een script wat 2 bestanden moet uploaden en het een en ander in een database wegschrijft.
Het werkt allemaal een heel eind, maar als ik iets upload kan ik het niet bekijken vanuit een browser, terwijl ik in dreamweaver kan zien dat de files echt zijn geupload, en dat ze dus wel degelijk op de server staan.
Kan dit iets te maken hebben met de manier van uploaden????
-----------------------------------------------
if ($actie == "update_db")
{
//set upload directory's
$preset = "/var/www/html/";
$imagedir = "images/home";
$downloaddir = "images/home";
//set name voor db
$downloadname=$_FILES['imagebig']['name'];
$imagename =$_FILES['image']['name'];
//upload files
move_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'], "".$preset.$imagedir."/".$_FILES['image']['name']) or die ("Couldn't upload file!");
echo "File uploaded>> $preset$imagedir/$imagename <br>";
move_uploaded_file($_FILES['imagebig']['tmp_name'], "".$preset.$downloaddir."/".$_FILES['imagebig']['name']) or die ("Couldn't upload bigfile!");
echo "big File uploaded >> $preset$downloaddir/$downloadname<br>";
//database upaten
mysql_query ("UPDATE impressions SET imagepath='$imagedir/$imagename', downloadpath='$downloaddir/$downloadname', display='yes',commentaar='$commentaar' WHERE id = '$select' ") or die (mysql_error());
}
---------------------------------------------
Dit alles is trouwens voor het admin gedeelte van de volgende site www.calango.nl/main.swf
Jasper