Toon posts:

[WLAN] connected, maar geen ping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo tweakers!
Dit topic is een beroep op jullie expertise, want ik zit met het volgend probleem:

1 Accespoint/router: Draytek 2200W, 192.168.1.1, 255.255.255.0
3 desktops met wlan kaartjes waar wlan werkt
1 laptop met wlan

Het probleem is dat de latop niet op het netwerk komt.
De laptop ziet het netwerk. De laptop heeft net als de router dhcp ingeschakeld en krijgt een IP. De verbinding is goed.
Vervolgens werkt internet via de router 5 minuten. Daarna is het opeens niet meer mogelijk.
Te zien is dat de laptop pakketjes verzend, maar er geen enkele meer ontvangt van de router. De router is dan niet meer te pingen: timed out of doelhost niet beschikbaar.

Als ik het wlan-kanaal op de router verander werkt het weer 5 minuten.

Bij de buurman, wiens netwerk ip-adressen toewijst en strengere beveiliging heeft, werkt de laptop goed op het wlan.

De router heeft de nieuwste firmware. De laptop is ook nieuw. (Centrino)

Enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 16:56 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

De grote vraag, tijdens die 5 minuten dat het wel werkte deed de ping het toen wel?

Kan je het mac adress van je pc niet koppelen aan een IP in je AP? En dan alles adhoc invullen?

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens die 5 minuten werkte het volledig. Ping, andere computers en internet. Dan valt het opeens weg.

Het is mogelijk om MAC-adressen aan te zetten, maar ik geloof niet dat ik die kan koppelen aan een vast IP, hoewel dat handig zou zijn.

Update:
Nu staat dhcp uit, en dat werkt m'n de desktop, maar de laptop wil nog niet.
Eerst communiceren de laptop en de router en dan houdt de router opeens op met het zenden van pakketjes naar de laptop?
Enig idee?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 12:06 . Reden: update ]