Toon posts:

[DVD] wel geluid naar TV, niet naar receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een met mijn digitale camera opgenomen homevideo op DVD gezet met de volgende stappen:

• DV inlezen met Movie Maker

• Audio extracten naar apart .wav bestand

• BeSweet voor encoden .wav naar .ac3
(http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/129419.php)

• TMPGEnc voor encoden DV naar .m2v (alleen video)
(http://dvd-hq.info/Compression.html)

• TMPGEnc DVD Author om DVD bestanden te maken
(dus video en audio bestanden geselecteerd)

• Nero om de DVD te branden

Het probleem dat ik nu heb is dat ik bij het afspelen in mijn stand alone DVD speler wel geluid op de TV heb (via scart) maar dat mijn receiver geen geluid ontvangt.
Bij "originele" audio cd's en film dvd's heb ik geen problemen. Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
** kick **

De DVD-speler is trouwens coaxiaal verbonden met de receiver.

Verwijderd

Wat gebeurt er als je de DVD op de PC afspeelt? Het lijkt erop dat je alleen een analoog signaal op je DVD hebt en dat de AC3 niet is meegekomen. Deze heb je wel nodig als je de DVD via coaxiale kabel op je versterker hebt zitten.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 00:42 ]

Verwijderd

Je hebt dus een AC3 signaal gemaakt, snapt je versterker dat wel? Heb je de dvd speler digitaal aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 00:41:
Wat gebeurt er als je de DVD op de PC afspeelt? Het lijkt erop dat je alleen een analoog signaal op je DVD hebt en dat de AC3 niet is meegekomen. Deze heb je wel nodig als je de DVD via coaxiale kabel op je versterker hebt zitten.
DVD afspelen op PC levert met PowerDVD ook geen geluid, maar met Windows Media Player weer wel.

'k Heb even wat verder gezocht op het internet en ben al een aantal keren tegengekomen dat BeSweet slechte AC3 bestanden produceert. Ik denk dat het daar dan aan ligt. Zal even proberen met een andere tool de geluidsbestanden te converteren.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb de audio bestanden nu geëncodeerd met behulp van
ffmpegGUI Beta Build 3 en het werkt nu zoals het hoort.
Pagina: 1