Spam -> De oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Hallo,

Zojuist kwam er een idee bij mij op, waarmee het spammen misschien tegen gegaan kan worden, of in ieder geval niet meer rendabel.

Simpel gezegt is het idee om spammers massaal terug te spammen.

Dit zie ik als volgt voor me:
Iemand ontvangt spam en meld dit aan op een site, zoals bijvoorbeeld spamcop. Vervolgens zal het bericht gekeurd moeten worden of het wel echt spam is.

Zodra er een aantal adressen zijn moeten er ook mensen zijn, die hun server beschikbaar willen stellen aan dit project, om vervolgens alle spammers massaal te mailen, het liefst met een attachement er aan van een paar 100kb, zodat de server van de spammers vol gaan lopen en uiteindelijk crashen, gezien het grote aantal mailtjes dat te gelijk binnenkomt op de server.

Technisch gezien zou ik dit wel kunnen realiseren, ik vraag me alleen af of het een goede mogelijkheid is.

Ik ben benieuwd naar andermans ideeen hierover.

Koop je eigen eiland!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 14:54

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Message bounced...

Een spammer laat natuurlijk geen echt email adres achter...terugspammen levert alleen maar meer spam op.

desalniettemin zijn ideeen altijd welkom....DE spam oplossing maakt je rijk

[ Voor 27% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 09-04-2004 16:18 ]

An Explanation of l33t Speak

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Spammen is illegaal, dus terugspammen ook :/.

En die grote attachments, dat is duur voor de ISP's en de verbindingen slibben ook nog eens dicht. En omdat jouw servers ook spam versturen zal jij ook bounched mail krijgen.

Slecht idee, denk ik.

Verwijderd

lijkt me vrij zinloos, meeste spam komt tegenwoordig van nietsvermoedende internetters die een trojan-mailserver hebben draaien.

pakken de spammers gewoon weer iemand anders, met als gevolg dat het hele mailverkeer in de soep loopt...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zodra er een aantal adressen zijn moeten er ook mensen zijn, die hun server beschikbaar willen stellen aan dit project, om vervolgens alle spammers massaal te mailen, het liefst met een attachement er aan van een paar 100kb, zodat de server van de spammers vol gaan lopen en uiteindelijk crashen, gezien het grote aantal mailtjes dat te gelijk binnenkomt op de server.
Ahah, een Denial of Service attack dus.

Beetje illegaal, vind je zelf ook niet?

Naast het feit dat 99.99999999 procent van de 'afzenders' van spam een vervalst adres is zijn en de rest is afkomstig van mensen die met een virus besmet zijn die ook al spamproxy fungeren.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 09-04-2004 16:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Helaas gebruik spammers de helft van de tijd "fake" adressen, en is het vaak lastig om te achterhalen van welke server het nu echt af komt. Maar ik denk niet dat een DDoS attack spammers tegenhoud hoor. die zoeken dan andere manier om die DDoS attacks te ontkomen.

• BosPiet
Ik mag aannemen dat het adres van de spammer wel op de website zal staan, voor het geval dat iemand wat bij ze wil bestellen.

Verder gaat het er om dat de mailserver plat gaat, dus al zal het mailtje terug gestuurd worden, dan belast hij de server wel... als die met duizenden mails te gelijk gaat, dan krijgt de mailserver het erg zwaar.

Daarnaast kan het afzender adres van de mail gewoon het adres van de spammer, of een andere spammer zijn, dan krijgt de mailserver het nog zwaarder.

Koop je eigen eiland!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BosPiet schreef op 09 april 2004 @ 16:21:

Verder gaat het er om dat de mailserver plat gaat, dus al zal het mailtje terug gestuurd worden, dan belast hij de server wel... als die met duizenden mails te gelijk gaat, dan krijgt de mailserver het erg zwaar.
Zoiets heet dus een Denial of Service attack en is dus volledig terecht illegaal.

En denk je ook aan de onschuldige gebruikers die ook op die mailserver zouden kunnen zitten?

Waarom zou de spammer zich niet mogen misdragen maar jij wel?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

BosPiet schreef op 09 april 2004 @ 16:21:
Ik mag aannemen dat het adres van de spammer wel op de website zal staan, voor het geval dat iemand wat bij ze wil bestellen.
ik begrijp dat jij je aanbiedt als vrijwilliger om dat allemaal uit te zoeken?
meeste spamsites staat geen adres op btw
dan pak je dus de eigenaar van de mailserver, da's niet noodzakelijkerwijs de spammer zelf
Daarnaast kan het afzender adres van de mail gewoon het adres van de spammer, of een andere spammer zijn, dan krijgt de mailserver het nog zwaarder.
idemdito

• BosPiet
Als je het e-mail adres van de spammer nou via hun site kan achterhalen, dan kan je daarop terugmailen, zodat ze wel zelf alle "spam" binnenkrijgen.

Mocht dit illegaal zijn, dan zou dit misschien legaal moeten worden, aangezien je zo het spammen misschien wel tegen kan gaan.

Koop je eigen eiland!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BosPiet schreef op 09 april 2004 @ 16:27:

Mocht dit illegaal zijn, dan zou dit misschien legaal moeten worden, aangezien je zo het spammen misschien wel tegen kan gaan.
|:( |:(

Nogmaals: waarom zou jij meer overlast mogen veroorzaken dan de spammer? Immers: jij wil mailservers waar misschien wel duizenden mensen op zitten platgooien, terwijl van spam een server niet plat gaat.

Dat is nogal de omgekeerde wereld, vind je zelf ook niet?

Hier is een woord voor: hypocriet.

Er is ook een uitdrukking voor: "de pot (in dit voorbeeld jij) verwijt de ketel (de spammer) dat hij zwart ziet".

Virussen? Scan ze hier!

• BosPiet
Ik heb het nu dus niet over de mailserver waar de spam vandaan komt, maar over het bijbehorende domein, waarop ongetwijfeld een mailserver aanwezig is.

Koop je eigen eiland!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BosPiet schreef op 09 april 2004 @ 16:31:
Ik heb het nu dus niet over de mailserver waar de spam vandaan komt, maar over het bijbehorende domein, waarop ongetwijfeld een mailserver aanwezig is.
En op die server zitten ongetwijfeld nog vele andere mensen, die je dus ook treft.

En wie zegt dat er een adres op dat domein/die website staat?

Plus het dataverkeer dat zowel jouw provider als de webhoster gaat ondervinden, waardoor dus óók weer mensen overlast (traagheid etc) gaan ondervinden.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 09-04-2004 16:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Microsoft had hier al 1 of 2 betere ideeën voor: http://www.webwereld.nl/nieuws/17861.phtml

Zie ook: http://www.webwereld.nl/nieuws/17556.phtml
Ik vond het Challenge -> Response idee wel goed _/-\o_
De Microsoft-topman verwacht meer van 'challenge response' systemen. Bij challenge-response (CR) krijgt iemand die voor het eerst een mailtje verstuurt naar een ander persoon, een bericht terug met een vraag ('Hoeveel honden staan er op het meegestuurde plaatje?', 'Typ dit getal over'). Alleen de mail van mensen die de moeite nemen om een antwoord terug te sturen, wordt doorgelaten.

"Voor iemand die een paar mailtjes verstuurt, is dat geen probleem, maar het is erg lastig voor een computer die grote hoeveelheden spam verstuurt", aldus Gates.

[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 09-04-2004 16:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
BosPiet schreef op 09 april 2004 @ 16:31:
Het idee werkt gewoon niet, daar is niets aan te doen. Je moet gewoen het idee van MS ofzo opvolgen. Dat de computer een berekening moet maken bij elke mail die verstuurd wordt. Dan duurt het te lang voor spammers om een miljoen mailtjes te versturen, en dan is het voor hen niet meer rendabel.
Damn you RobIII :( :+.

[ Voor 17% gewijzigd door Bobje op 09-04-2004 16:35 ]

Verwijderd

De oplossing is heel simpel....

Als iemand die onbekend is in jouw email lijst, krijg jij de melding dat er een nieuwe emailer is die jouw emails stuurt.
Dmv. een knop kun je dat email adres in de ban list zetten of authoriseren.

Bij grote bedrijven functioneerd het een beetje slecht ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Overigens de beste anti-spam oplossing is de volgende: http://www.webwereld.nl/nieuws/18257.phtml

:+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 11:31
Een goede oplossing (niet 100% full-proof) zou wel eens het gebruik van SPF kunnen zijn. Kijk eens op http://spf.pobox.com/

Probleem met spammer masaal terugspammen, is dat je ALLEEN onschuldigen zult treffen. Want spammer gebruiken vaak niet hun eigen machines om te spammen.

Enigste oplossing is om te zorgen dat SPAM gewoon nooit aankomt. Als je mail kan weigeren op SMTP-niveau ben je al een heel eind. Verder zorgen een goed server-sided en client-sided spam-filter ervoor dat 99% van de spam al niet meer aankomt. Op die manier word het vanzelf niet beloningswaardig om nog masaal spam te versturen...
Pagina: 1