Toon posts:

[ONLINE SLIDESHOW] welk script?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn site een kleine slidehow op de frontpage zetten. De foto's die hierin komen moeten uit een map op mijn server gehaald worden, en random weergegeven worden om de 5 seconden ofzo.

Ik heb al gezocht op google en hotscripts, maar bij alle scripts die ik gezien heb moeten de foto's allemaal één voor één ingevoerd worden in de code. Ik wil echter gewoon alle foto's op maat kunnen maken, en daarna in die map kunnen gooien.

Is dit onmogelijk met javascript? Of zoek ik verkeerd? Als er iemand misschien een linkje heeft naar het type script dat ik zoek, of wat zoektips dan hoor ik dat graag!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ja, je zult dan iig een serverside taal moeten gebruiken om de folder uit te lezen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In PHP zijn er scripts, die random een plaatje kiezen... En die elke keer anders is, als je op F5 drukt (zoals mijn avatar bijvoorbeeld).
En je kan pagina's laten verversen (zie FP, weet niet of dat dat PHP is, geloof het wel... ;))

Weet niet of dat valt te combineren (die ideeën) maar lijkt me wel eigenlijk, dus in PHP moet het lukken dacht ik zo

P.S. Is dit niet eerder een scriptrequest? (Die mogen volgens de FAQ van P&W niet ;))

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2004 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal even wat concreter worden in mijn vraag. Ik ben dus niet om een script aan het vragen, die zijn er maar genoeg te vinden. Het gaat er mij alleen om of het mogelijk is om bijvoorbeeld in dit script dit stukje code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
var randomimages=new Array()

randomimages[0]="1.jpg"
    randomimages[1]="5.jpg"
    randomimages[2]="2.jpg"
    randomimages[3]="4.jpg"
    randomimages[4]="3.jpg"
    randomimages[5]="6.jpg"

var preload=new Array()

te vervangen door een stukje code dat naar een map verwijst waar de plaatjes uitgehaald kunnen worden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Erhm.. Ja. Neem een serverside taal en genereer dit stukje automatisch (regel 3 t/m 8 ). Voor ASP: zie het FileSystemObject.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, maar ik ben een veel te grote n00b op dat gebied om dat zo even in elkaar te kunnen flanzen. Kun je iets concreter uitleggen hoe je dat precies in gedachten hebt, dan ga ik eens kijken of ik ergens zo'n stukje code kan vinden op het net.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan trouwens toch ook gewoon een plaatje in GIF maken? Die kan je dan op 5 sec instellen, of de tijd die je wilt... Hoef je niet eens met een scripttaal te werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, dat is nou net niet de bedoeling ;) Ik wil echt heel erg veel verschillende fotootjes laten rouleren. Dat gifje zou veel te groot worden...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Scriptrequests zijn hier niet toegestaan.
Hier gaat het om zelf programmeren.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.