[wireless] access point + router

Pagina: 1
Acties:

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
ik moet tijdelijk internetten via wireless:

nu heb ik momenteel een accesspoint aan mijn adsl modem gehangen, en wifi kaartje in pc en werkt prima.

Maar ik wil het volgende: ipv 1 computer via wifi kaartje, wil ik een wireless router gebruiken, die dus het internet verkeer binnenhaalt via de wifi antenne en verder verspreid via de ingebouwde 4 poort switch zodat alle pcs erop kunnen.

Omdat de adsl modem al een router is heb ik de dhcp van de router uitgezet zodat ik de router als wireless switch gebruik, als het ware tenminste...

kan dit wel en zoja hoe want het lukt niet....

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44

ralpje

Deugpopje

Optie 1: de dhcp van je router weer aan zetten, zodat je accespoint wél een ip-adres krijgt en dus het internet op kan :P
Optie 2: Als het een speedtouch is, je modem in bridge zetten met het tooltje van www.alcadis.nl

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
als je goed zou lezen dan snap je dat die dhcp van de aparte router (dus niet de modem) geen dhcp moet hebben...

adsl modem (dhcp enabl) -> access point <--- wifi router/4p switch (dhcp disabl).

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44

ralpje

Deugpopje

Nee, op die tweede router moet ook je dhcp aan staan. Hij krijgt immers maar één ip-adres van je accespoint, maar moet vier pc's gaan aansturen. DHCP (en NAT, for that matter) zijn dus wel gewoon noodzakelijk. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer