Toon posts:

nb vervangen en cooling vid ook

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag alles vervangen, het NB fan/blok van het moederbord en de cooler van mijn Ati radeon 9700 pro.

Na 10 min werken, viel de pc vast.

VID Was heet, nb ook, oke..
Ik heb hem uitgedrukt, en geprobeerd, maar hij wil niet opstarten, systeem gaat aan voor de rest niks.

Vid kaart eruit, helpt niet, hij komt niet verder dan de bios...

Ik heb een Gigabyte GA7VAXP,
En de NB is nu van zalman, tevens ook het vid koelelement..

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38

ReseTTim

Chocolate addicted

en wat is je vraag?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wat kan er gebeurd wezen?

Ik krijg een dikke piep nu... heb alles eraf, behalve cpu

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja dan piept ie, dat ie geen geheugen heeft...
Dus dat zou ik er ook in doen... En je HD ook, anders kan je later weer geen OS opstarten... (Mocht het werken)

En wat er gebeurd kan zijn?
Misschien heb je iets verkeerds geraakt, waardoor nu je NB is overleden, aangezien je systeem vastloopt bij het BIOS

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Dat je met zo min mogelijk hardware op moet starten bij problemen, wil niet zeggen dat je alles eraf mag halen :P. Je moet je mobo + proc + mem + hdd + videokaart zowiezo laten zitten(tenzij dat kapot is natuurlijk-->vervangend onderdeel zoeken)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb volgens mij niks verkeerd gedaan, geen scherpe dingen, geen vochtige dingen niks..

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik denk dat dat koelblokje niet goed contact maakt.
Mogelijke oorzaken :? :
- koelpasta niet goed (te veel/weinig...)
- blok zit schuin

[ Voor 15% gewijzigd door Bee.nl op 09-04-2004 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
na ik zal wel even kijken naar de cpu blok want daar had ik vorige keer ook problemen mee, en ik kijk ook even naar de nb fan..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,

Ik krijg nu beep, en dan snel beep 2x achterelkaar...

En dan begint de power led te knipperen

Edit :

CPU, geheugen, zijn nu aangesloten

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 16:58 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 16:56:
Hmm,

Ik krijg nu beep, en dan snel beep 2x achterelkaar...

En dan begint de power led te knipperen

Edit :

CPU, geheugen, zijn nu aangesloten
Tja, wel een HD en videokaart aansluiten natuurlijk...

Je moet altijd CPU, geheugen, HDD en videokaart MINIMAAL aangesloten hebben, was net ook al tegen je gezegd... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Woei, hij werkt weer, alleen ik vraag me af wat het probleem zou kunnen wezen, ik denk dat de NB wat te heet is geworden..., maar ik heb weinig koelpasta erop, denk iets te weinig, en als ik de NB aanraak, dan kan ik hem er zo bewegen om omhoog duwen dat ie eraf gaat, dus dat ga ik controleren.>

Maar misschien is het de videokart ook wel, ik brand haast me vingers aan het element.

Ik denk dat ik maar even wat fans ophal van zalman

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 17:12:
Woei, hij werkt weer, alleen ik vraag me af wat het probleem zou kunnen wezen, ik denk dat de NB wat te heet is geworden..., maar ik heb weinig koelpasta erop, denk iets te weinig, en als ik de NB aanraak, dan kan ik hem er zo bewegen om omhoog duwen dat ie eraf gaat, dus dat ga ik controleren.>

Maar misschien is het de videokart ook wel, ik brand haast me vingers aan het element.

Welke koelelement van zalman heb je voor je GPU gebruikt? Want als dat dezelfde is als van je NB dan heb je een probleem :P

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
HDD is onzin. Zodra je POST krijgt weet je dat het moederbord/cpu in orde is.

Verwijderd

Exigence schreef op 09 april 2004 @ 17:16:
[...]

Welke koelelement van zalman heb je voor je GPU gebruikt? Want als dat dezelfde is als van je NB dan heb je een probleem :P
Heb de ZM80C HP ofzo iets :P

• Patrlck
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 17:12:

Dan lijk het mij dat ie of geen goed contact maakt met je core of het koelelement is niet groot genoeg.. Misschien proberen iets meer of minder pasta er tussen te doen..

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 09 april 2004 @ 23:08:
[...]

Dan lijk het mij dat ie of geen goed contact maakt met je core of het koelelement is niet groot genoeg.. Misschien proberen iets meer of minder pasta er tussen te doen..
uh als het koelelement warm wordt wordt de warmte goed doorgegeven, het lijkt erop dat het element te klein is voor je videokaart, of iig voor de clock waar hij nu op draait

• Patrlck
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:14:
[...]

uh als het koelelement warm wordt wordt de warmte goed doorgegeven, het lijkt erop dat het element te klein is voor je videokaart, of iig voor de clock waar hij nu op draait
Hmmz ja je heb gelijk...was niet helemaal nuchter 8)7
Pagina: 1