Zijn deze specs goed genoeg voor deze software?

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Hoi,

Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet en wil deze gaan gebruiken als bestands en mailserver.
Ook wil ik graag gebruik gaan maken van een (netwerk)domein en dus moet ik "een" server variant windows gebruiken, linux weet ik niet veel van.

De computer zelf is een PIII 1300Mhz en er kan maximaal 768MB geheugen in gezet worden. (heb nu 512)

Nu wil ik graag Server 2003 en exchange 2003 gaan draaien samen met overnet.
Ik denk dat er in totaal zo'n 4 mailboxen gebruikt gaan worden.

Ik vraag me af of het wel een beetje loopt met deze configuratie, want exchange vreet geheugen?
Op school moesten we op celeron 500 computers (512MB) werken met win2k en ex2k en dit ging echt super traag.

Waarom dan exchange?
Ik woon hier met nog 2 andere studenten en de webbased outlook lijkt ons erg makkelijk voor school, vandaar.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Een P3 1300 Mhz is natuurlijk wel een slagje sneller dan een Celeron 500. En 768 MB geheugen lijkt me ook wel genoeg voor zo'n servertje :)

The devil is in the details.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Als het je puur om de webmail gaat zou ik een gratis e-mail server zoeken voor windows die dat ook heeft.

Scheelt waarschijnlijk ook behoorlijk in de performance

[ Voor 25% gewijzigd door @r!k op 09-04-2004 16:07 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
ErikH schreef op 09 april 2004 @ 16:07:
Als het je puur om de webmail gaat zou ik een gratis e-mail server zoeken voor windows die dat ook heeft.

Scheelt waarschijnlijk ook behoorlijk in de performance
Idd, een imap servertje als mercury in combinatei met squirrelmail doet wonderen.
offtopic:
wat is hier PNS aan?

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Gratis tot 5 users, met POP & webmail :)

edit:

sorry verkeerde link

[ Voor 37% gewijzigd door KO op 09-04-2004 16:22 ]

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

Verwijderd

Moet prima voldoen.

En gezien de kosten van de software die je gaat draaien lijkt het me dat je ook niet terugdeinst voor een hardware-upgrade mocht deze (na een tijd) nodig blijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.