[W2K SRV] eventlog meldingen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00
Heb hier 4 Windows 2000 Servers staan met eventlogs vól met information meldingen. Waar kan ik die dingen uitschakelen. Filteren in het eventlog is geen optie, ik wil ze per onderdeel (zoals printers of programma) uitschakelen. Ik heb met de search/google hier weinig van kunnen vinden :(

Het is zo irritant om eerst 400x te scrollen voordat je nuttige meldingen hebt...
Heb het ooit geweten maar weet het nu niet meer te vinden... Wie helpt me uit de brand?

Whoop!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke informatie wil je precies uitschakelen dan?

Printers doe je in Start -> Settings -> Printers -> File -> Server Settings en dan op een van die tabs een van die vinkjes :P

• marccom
Die meldingen bedoel ik idd. Het is onze "print" server, er hangen 20 HP Laserjets aan en wanneer iemand een printje maakt komen deze in het logboek... dat staat nu dus elke dag barstensvol... Dat is nu dus opgelost :) thx daarvoor :D

Nu nog de informatie meldingen van een pakket (Filemaker Server) Ff kijken of ik daar ook zoiets kan vinden...

Dus... Elevator... je bent geweldig ;)

edit:
oja, wanneer we met terminal service inloggen worden er steeds virtuele printers aangemaakt... kan ik dat ook nog ergens uitschakelen want dat zijn steeds weer 4 warnings...

[ Voor 21% gewijzigd door marccom op 09-04-2004 16:05 ]

Whoop!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In je Terminal Services Configuration kan je onder de properties van 'rdp-tcp' het automatisch creeeren van client printers uitzetten - dat scheelt je ook wat tijd in het aanloggen van de gebruikers :)

• marccom
elevator schreef op 09 april 2004 @ 16:06:
In je Terminal Services Configuration kan je onder de properties van 'rdp-tcp' het automatisch creeeren van client printers uitzetten - dat scheelt je ook wat tijd in het aanloggen van de gebruikers :)
Deze ook weg nu :) nogmaals je bent nóg geweldiger elevator O+

Kan alleen niet zoiets vinden over dat Filemaker Server. Het hele logboek staat vol met documenten die gebruikers openen... Weet je daar toevallig ook een oplossing voor?! Mocht dat zo zijn... ben ik je eeuwig dankbaar _/-\o_

Whoop!