DVD-speler problemen met "goede" DVD

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:14

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hoi,

Edit: Hoort dit in AV, of moet dit toch in OM?

Het volgende is het geval:
Ik heb een standaard Lite-on DVD-speler, aangesloten als Pri. Slave. Hierbij geleverd zat PowerDVD. Dit heeft altijd goed gewerkt, behalve nu.

De speler heeft problemen met de DVD van Rowwen Hèze en aangezien ik aanneem dat het niet aan het soort muziek ligt, kom ik hier om hulp vragen.

Het probleem is als volgt:
PowerDVD geeft bij sommige tracks de volgende melding:
"De dvd is mogelijk beschadigd zodat afspelen niet mogelijk is."

Nu heb ik eens met Media Player en met Real Player geprobeerd en met beide krijg eenzelfde soort foutmelding. DVD geruild voor een nieuwe, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb de DVD op andere pc's getest en daar geeft deze geen problemen. Boosdoener lijkt dus de DVD-speler zelf. Wanneer ik de bestanden op de DVD bv. naar de HD probeer te kopiëren, krijg ik de melding: "Kan xx-bestandsnaam niet kopiëren. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een i/o-apparaat". Dit gebeurt niet bij alle bestanden op de DVD.

Ik heb maar drie DVD's hier en de andere twee geven geen problemen. Het lijkt mij aan de DVD-speler te liggen. De DVD-speler aan de tv heeft nergens moeite mee.

Iemand een idee wat dit nu weer voor fratsen van de techniek zijn :P?

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 09-04-2004 15:41 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Schoppieschop hoor.
Iemand?

Nieuwe firmware werkt ook niet.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Is het niet toevallig een beveiligde DVD waardoor sommige DVD-spelers hem niet goed afspelen?

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien een of andere vage kopieerbeveiliging?
Sommige spellen kunnen ook niet in bepaalde CD/DVD-spelers worden afgespeeld vanwege de beveiliging, lekker belachelijk mja.

Welke Lite-On DVD-speler heb je, misschien een oud type?

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Het is de JLMS XJ-HD166S.

Die kopieerbeveiliging zou kunnen, maar lijkt me sterk, omdat een track het meestal niet, maar soms wel doet. Eens kijken of daar iets over te vinden is.

Verwijderd

Audio, Video & HiFi Forum is meer bedoeld voor de standalone DVDspelers
move > Opslagmedia & I/O Controllers

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
k heb een keer n vergelijkbaar probleem gehad met (als t goed herinner) een AOpen dvdrom.

Deze wijgerde de dvd tracks boven de 18 (iirc) af te spelen. Track 1 t/m 17 speelden zonder probleem, bij track 18 en hoger kreeg ik exact dezelfde foutmelding in powerdvd. Andere players gaven ook vergelijkbare errors bij track 18 en hoger.

Helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden, uiteindelijk maar een ander merk dvdrom speler erin gezet.

Geeft jouw speler ook een error vanaf een bepaalde track ? Of krijg je de foutmelding bij random tracks ?

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Er zijn een aantal tracks die vast een foutmelding geven en de subtracks daarvan doen het voor 80% wel. Het is niet vanaf een bepaalde track. Er is een track Concert met de onderverdeling Audio 5.1, audio stereo en setlijst. Beide volledige concerten werken niet, als je de nummers via de setlis oproept werkt het meerendeel. Zo is er nog een track met hetzelfde probleem, samen met nog eentje die na vijf seconden een foutmelding geeft.

Verwijderd

kom morgen maar lekker hierheen fixen we dat es, btw
heb je al es geprobeerd de ev. beveiliging te omzeilen dmv daemon tools?

tip? B)

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Niks kunnen "fixen" dus. Raar probleem dit.
Pagina: 1