Er is weer een nieuwe browser-hack/ trojan, die dit keer bijzonder lastig is:
* ad-aware, Spybot en Hijack this kunnen deze niet vinden en wat ze vinden (veranderde startpagina) komt na verwijdering telkens weer terug
* In de system-processen valt er niets van terug te vinden
Oftewel, ik heb nog geen flauw benul hoe dat ding definitief te verwijderen.
De kenmerken zijn:
- aangepasten startpagina naar
mk@MSITStore:C:\WINDOWS\start.chm:/start.html
- in de windowsdirectory de files start.chm, start.html en command.pif
- in de temp directory een XXXX.bat bestand met telkens een verschillende naam
- in de Temp internet files het bestand acces.exe, dat telkens gedownload wordt.
Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat de lokatie waarvandaan telkens het bestand (dat ik daarvoor al 10 keer verwijderd had) wordt gedownload is main.tibssystems.com
Deze heb ik dan ook maar toegevoegd aan mijn hosts bestand, zodat dat niet meer kan gebeuren. Helaas heb ik nog nergens in m'n register oid een verwijzing kunnen vinden hiernaar.
Wie weet krijgen anderen hier ook nog mee te maken, dan is er in ieder geval een tijdelijke oplossing totdat ad-aware of spybot dit aanpakt.
* ad-aware, Spybot en Hijack this kunnen deze niet vinden en wat ze vinden (veranderde startpagina) komt na verwijdering telkens weer terug
* In de system-processen valt er niets van terug te vinden
Oftewel, ik heb nog geen flauw benul hoe dat ding definitief te verwijderen.
De kenmerken zijn:
- aangepasten startpagina naar
mk@MSITStore:C:\WINDOWS\start.chm:/start.html
- in de windowsdirectory de files start.chm, start.html en command.pif
- in de temp directory een XXXX.bat bestand met telkens een verschillende naam
- in de Temp internet files het bestand acces.exe, dat telkens gedownload wordt.
Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat de lokatie waarvandaan telkens het bestand (dat ik daarvoor al 10 keer verwijderd had) wordt gedownload is main.tibssystems.com
Deze heb ik dan ook maar toegevoegd aan mijn hosts bestand, zodat dat niet meer kan gebeuren. Helaas heb ik nog nergens in m'n register oid een verwijzing kunnen vinden hiernaar.
Wie weet krijgen anderen hier ook nog mee te maken, dan is er in ieder geval een tijdelijke oplossing totdat ad-aware of spybot dit aanpakt.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.