[Win(XP?)] klok vervangen

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05
Ik wil graag de klok in mijn systray vervangen door een zelfgebouwde... mijn systray verdwijnt automatisch dus ik kan niet zomaar een programma erboven zetten, hij moet hem echt vervangen. ik heb wel wat tooltjes gevonden die zoeits doen maar er staat niet bij hoe...
heeft iemand een idee? (programmeer taal het liefst delphi :) )
edit: ik doel dus ook op andere windows versies

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 09-04-2004 15:07 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Delphi Systray componenten zijn wel te vinden - echt vervangen gata denk ik niet lukken - je kan natuurlijk wel je clock gewoon 'uit' zetten in je systemtray en je eigen clock neerzetten :)

• DataGhost
elevator schreef op 09 april 2004 @ 15:07:
Delphi Systray componenten zijn wel te vinden - echt vervangen gata denk ik niet lukken - je kan natuurlijk wel je clock gewoon 'uit' zetten in je systemtray en je eigen clock neerzetten :)
ik heb het bij mijn oom gezien en er zijn progsels die daadwerkelijk de klok vervangen... anders wil ik gewoon een groot (32x32 is al zat :P) systray icon hebben... op 16x16 past het niet en is het niet te lezen

• DataGhost
iemand?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09

GreyGhost

Het is een spook

Ik snap niet precies wat je wilt maar met tclock2 kun je wel bijna alles van de clock aanpassen: lettertype/grootte/datum toevoegen/kleur/achtergrond

For I am grey, between the darkness and the light

• DataGhost
dat weet ik maar ik wil dus weten HOE ik dat zelf met mijn eigen progsel kan fixen :)

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09

GreyGhost

Het is een spook

Tja, ik weet weinig van programmeren, maar: de source code staat ook op de site, weet alleen niet in welke programmeertaal.

For I am grey, between the darkness and the light

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Programmeer vragen horen beter in Windows Operated Systems thuis - aangezien je vraag zich nu heel specifiek daar op richt ga ik je topic verplaatsen.

Windows Operated Systems >> Programming & Webscripting

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19

RayNbow

Kirika <3

Ik heb op het moment geen XP tot m'n beschikking, maar de Window Class van de klok onder 98 is "TrayClockWClass".

Zoek met de API call FindWindow naar dat venster en je kan er leuke dingen mee doen :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 23:53
dataghost schreef op 09 april 2004 @ 15:08:
[...]
ik heb het bij mijn oom gezien en er zijn progsels die daadwerkelijk de klok vervangen... anders wil ik gewoon een groot (32x32 is al zat :P) systray icon hebben... op 16x16 past het niet en is het niet te lezen
Misschien 2x 16x16 wel. Dus een icoon voor de uren, en eentje voor de minuten?
(Wel wat offtopic)

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Download de source van die tclock2 en zoek de source eens door op 'hook'. Daar zit wel wat interessants tussen.

www.madwizard.org

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ShadowrunR schreef op 10 april 2004 @ 14:37:
[...]

Misschien 2x 16x16 wel. Dus een icoon voor de uren, en eentje voor de minuten?
(Wel wat offtopic)
Zou ik niet doen, je hebt geen zekerheid dat die twee icoontjes naast elkaar in de systray komen te staan

• DataGhost
GreyGhost schreef op 10 april 2004 @ 11:44:
Tja, ik weet weinig van programmeren, maar: de source code staat ook op de site, weet alleen niet in welke programmeertaal.
dat wist ik niet, ik zal zo ff kijke :)
RayNbow schreef op 10 april 2004 @ 12:47:
Ik heb op het moment geen XP tot m'n beschikking, maar de Window Class van de klok onder 98 is "TrayClockWClass".

Zoek met de API call FindWindow naar dat venster en je kan er leuke dingen mee doen :)
bij xp zelfde verhaal, ik kan de klok al weghalen en laten zien maar ik kan mijn eigen nog niet daar neerzetten :)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

dataghost schreef op 10 april 2004 @ 16:53:
[...]

dat wist ik niet, ik zal zo ff kijke :)

[...]

bij xp zelfde verhaal, ik kan de klok al weghalen en laten zien maar ik kan mijn eigen nog niet daar neerzetten :)
Volgens mij kan je een eigen window maken en die dan over het window vd klok zetten met de SetParent API call misschien?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Ik heb helemaal geen kennis van Win Api programmeren, maar ik zit al wel een tijdje te denken aan het proggen van een fuzy clock net zoals in KDE. Die vind ik wel cool :D

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Macros schreef op 10 april 2004 @ 17:30:
Ik heb helemaal geen kennis van Win Api programmeren, maar ik zit al wel een tijdje te denken aan het proggen van een fuzy clock net zoals in KDE. Die vind ik wel cool :D
Win API kennis heb je ook niet nodig... API-Guide (of MSDN Library) is je vriend ;)

Pagina: 1