[delphi] socket ellende

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 14:14
Beste luitjes,

ik ben 2 dagen geleden begonnen met delphi. Maar omdat ik graag wat met 'het internet' wil, ben ik gaan uitzoeken hoe sockets werken.

Maar ik stuit steeds op summier beschreven mini-niet-werkende tutorials of posts in het duits of engels waar ik geen snars wijzer van wordt. Ik heb gezocht op google, maar ik vond niets, en helaas doet de search van GoT 't niet ;(

Ik kan dus wel connecten, maar als ik bijvoorbeeld met poort 22 connectie heb, hoe lees ik dan uit wat er 'gezegd' wordt, door de server?

Ik heb ook het indy gebeuren onderzocht maar dat is me nog vager en ik snap daar nog minder van :P

[ Voor 10% gewijzigd door simon op 09-04-2004 14:42 ]

|>

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58
d'r zitten bij indy toch bergen werkende compileerbarde demo's

heb je daar al eens naar gekeken ?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• simon
MerijnB schreef op 09 april 2004 @ 14:47:
d'r zitten bij indy toch bergen werkende compileerbarde demo's

heb je daar al eens naar gekeken ?
Die heb ik er niet bij; dan wordt er bij mij verwezen naar http://www.nevrona.com/indy ;(

|>

Verwijderd

Indy zijn vrij goede componenten om met sockets te werken, echter om op poort 22 (ssh ?!) te werken heb ik tot nu toe alleen nog maar commercieel verkrijgbare componenten gezien. En zelfs met die is het nog even puzzelen.
Maar als je net begint met Delphi is het misschien beter om het hele sockets verhaal links te laten liggen, het kan allemaal nogal complex worden namelijk zeker als je je eigen socket afhandeling gaat regelen (dus zonder bv Indy)

• simon
Dat was maar een voorbeeld, maar stel dat ik wil connecten met poort 25, en zo bijvoorbeeld een mailtje wil versturen... Als het met indy zou kunnen lijkt het me best leuk...

|>

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1