FX 5900 XT Point Of View

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:30
Okay, hier gaan we dan. Ik ben nog behoorlijk noob in het overklokken van spul. Sinds een tijd heb ik veel gelezen over de fx 5900 xt. Er zijn alleen nogal een aantal versie's. Zelf heb ik een Point Of View. (390 - 690). Deze kaart zou ik graag willen gaan overklokken. Mijn systeem bestaat uit:

WinXP Prof,
Biostar m7ncd socket A ATX moederbord,
512 Mb pc 3200 DDR geheugen (400 mhz?)
128 Mb Geforce FX 5900 XT Point of View videokaart
460 watt voeding
Phoenix Bios?
AMD 2800+ processor
Ik weet niet wat nou van belang is precies voor overklokken en wat de gevaren zijn. Bij mijn kaart kreeg ik wel een CD met een tool waarbij ie wat in het register wegschrijft?? Werkt dit? Hoe verander je dit achteraf? Wat me programma's als: Nvmax4 en Riva Tuner?

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten L op 09-04-2004 14:45 ]

www.maartenlangelo.nl

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat voor processor heb je :? (om te bepalen of het overkloken van je videokaart wel nut heeft)

• Maarten L
Oepz.. die was ik nog even vergeten :)

AMD 2800+ 2100 mhz.

www.maartenlangelo.nl

• pagani
  • Niet online
De simpelste manier om je videokaart te overclocken is inderdaad met dergelijke programma's. Hiermee kun je de frequenties van het geheugen en de gpu aanpassen. Steeds een stapje hoger zetten en kijken of het nog werkt, bij fouten in beeld weer een stap terug zetten. Niet ineens veel te hoog zetten want dan kan je kaart kapot gaan.

Voor je processor zijn er diverse overclockmogelijkheden. Je kan de frontsidebus van je moederbord ophogen, maar dan kun je problemen krijgen met andere zaken op je moederbord. Je kan, wanneer je je processor unlocked (hij is gelocked maar dat kun je omzeilen) de multiplier ervan aanpassen.

Over het algemeen geldt: Als je het in kleine stapjes doet dan gaat er niets mis.

Ik adviseer je om eerst even de diverse faq's hier door te lezen, daarin staat al erg veel over dit alles uitgelegd.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 09-04-2004 14:51 ]

• Maarten L
Wel dat wil ik dan wel proberen this alleen even dat de search down is :S:S!! Dus het unlocken probleem dat vind ik nu waarschijnlijk niet zo snel.. Het programma Riva Tuner is trouwens ook nog niet het makkelijkste wat er bestaat pff.. lijkt wel geheimtaal.. :). Maar okay je moet ergens beginnen..

www.maartenlangelo.nl

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maarten L schreef op 09 april 2004 @ 15:01:
Wel dat wil ik dan wel proberen this alleen even dat de search down is :S:S!! Dus het unlocken probleem dat vind ik nu waarschijnlijk niet zo snel.. Het programma Riva Tuner is trouwens ook nog niet het makkelijkste wat er bestaat pff.. lijkt wel geheimtaal.. :). Maar okay je moet ergens beginnen..
Gewoon de main tab nemen, bij het stukje van target adapter op het pijltje naar rechtsonder klikken, ding wat eruit ziet als een printplaat klikken en je kan je snelheid instellen. Niet moeilijk omho.

En de faq:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
PMG FAQ

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• pagani
  • Niet online
En je kunt nog searchen op GOT door naar google te gaan en dan je zoekargumenten op te geven samen met site:gathering.tweakers.net

Verwijderd

Welcome at GoT.. is inderdaad allemaal faqwerk...deze er ook nog ff bij ....

PMG policy
V&B

deze voor de grap nog maar ff doorlezen ivm met je nieuwheid hier... ;)

• Maarten L
Hmmm wel ik heb al wat leeswerk gedaan en inderdaad unlocken dus. Mijn videokaart overklokken kan dus met dat programma maarrr.. ik kan niks verschuiven? (Enable Low-level hardware overclocking) Hij staat nu dus op 300.9 en 680.4

www.maartenlangelo.nl

Verwijderd

Het kan zijn dat je Fx ook gelocked is....kan zijn dat je dan je VGA-"bios" moet flashen...het kan ook gewoon zijn dat die versie van RivaTuners die je gebruikt te oud is voor je kaart...in dat geval moet je ff nieuwere downloaden...

Kijk ook ff voor de zekerheid bij Beeld --> eigenschappen --> geavanceerd of je daar ook kan overclocken met je huidige detonator (als deze " allow low-level hardware overclocking" uit gevinkt staat wil dat ook nog wel eens de reden zijn dat het met Rtuner niet wil...)

offtopic:
ik ben natuurlijk wel een Ati aanhanger tegenwoordig dus het is ff geleden dat ik een Nvdia gebruikte :>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 19:14 ]

Pagina: 1