Toon posts:

Hercules 9800se geeft raar beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg sinds gisteren rare strepen/blokjes in beeld al bij het opstarten.. (de videokaart heeft altijd goed gewerkt ook met de hack naar 9800pro. BTW ik heb hem een paar maanden al draaien)
Het ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.spekschoor/raarbeeld.jpg

Na de computer opnieuw opgestart te hebben was er niks meer aan de hand.
Vandaag weer pc aan en krijg ik weer raar beeld, andere monitor erop aangesloten maar dat mog niks baten. Ik heb toen wat aan de DVI/VGA aansluiting zitten drukken, en toen kreeg ik de ene keer wat meer strepen in beeld en dan weer minder. Op één of andere manier krijg ik nu wel weer goed beeld.

Waar kan dit aan liggen? :'(

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
houden zo! ik vind het er wel zeer cool uitzien! 8)

heb je een TFT? want ik heb het soms ook... dan doe ik het scherm uit en dan weer aan en dan is het verholpen (samsung 181T).

[ Voor 16% gewijzigd door rikgoodhart op 09-04-2004 14:22 ]

Verwijderd

Ziet er uit als brak geheugen op je videokaart... Is het ook zo dat hij het niet heeft als de pc lang heeft uit gestaan, maar als hij dan een tijdje aan staat dat ie t dan wel weer heeft? Dan is het vrijwel zeker het geheugen :)

edit: Het maakt volgens mij niets uit of je een CRT of tft hebt, omdat jij dan de enige zou zijn die het ziet en zou je het dus niet op een screenshot zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 14:21:
Ziet er uit als brak geheugen op je videokaart... Is het ook zo dat hij het niet heeft als de pc lang heeft uit gestaan, maar als hij dan een tijdje aan staat dat ie t dan wel weer heeft? Dan is het vrijwel zeker het geheugen :)

edit: Het maakt volgens mij niets uit of je een CRT of tft hebt, omdat jij dan de enige zou zijn die het ziet en zou je het dus niet op een screenshot zien.
Of ik hem nu lang uit heb laten staan of niet, maakt volgens mij niks uit.

Ik laat me pc nu wel lang aanstaan en zien of ik weer raar beeld krijg.

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 06:47
verhoog je voltage van je mem core op je moederbord en cpu core kijk of dat helpt
:*)

Verwijderd

Topicstarter
kropie schreef op 09 april 2004 @ 14:34:
verhoog je voltage van je mem core op je moederbord en cpu core kijk of dat helpt
:*)
Yeah right kerel :Z

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
En als je hem @ stock laat draaien?
Dus als SE zoals ie volgens de fabikant zou moeten?

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 09 april 2004 @ 14:39:
En als je hem @ stock laat draaien?
Dus als SE zoals ie volgens de fabikant zou moeten?
Dat maakte niks uit, het rare beeld krijg ik al voordat ik windows nog moet starten.
Ik heb hem overigens gestest onder XP met 9800hack, en ook in win2000 met originele drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nu even weg, ik zal de pc die tijd gewoon aanlaten staan.. En dan post ik wel of het beeld zo is gebleven als nu, of dat er weer stepen in beeld kwamen.

Verwijderd

Topicstarter
Computer heb ik de heletijd aangelaten, beeld is nog gewoon goed.

Lijkt misschien aan de verbinding te liggen naar de monitor toe. Echt raar prpbleem :/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 16:27 ]

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 16:23:
Computer heb ik de heletijd aangelaten, beeld is nog gewoon goed.

Lijkt misschien aan de verbinding te liggen naar de monitor toe. Echt raar prpbleem :/
Ik heb precies het zelfde probleem met een fx5800

http://www.xs4all.nl/~gino1/fotows/sux.JPG

Jij zei het volgende `Dat maakte niks uit, het rare beeld krijg ik al voordat ik windows nog moet starten.´

Dat heb ik dus ook!

[ Voor 17% gewijzigd door DeSire op 09-04-2004 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeSire schreef op 09 april 2004 @ 17:23:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem met een fx5800

http://www.xs4all.nl/~gino1/fotows/sux.JPG

Jij zei het volgende `Dat maakte niks uit, het rare beeld krijg ik al voordat ik windows nog moet starten.´

Dat heb ik dus ook!
Wat is het probleem bij jou dan , of weet je dat niet? En is jouw beeld altijd zo?

Verwijderd

Het kan geloof ik niet aan de verbinding met de monitor liggen, omdat je dan geen screenshot zou kunnen maken met 'verkeerde' beeld. Begint het wel zodra je een spel op start? (En je videokaart dus echt gaat werken)

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 06:47
ik had deze probleem ook omdat het echt heel koud was in mijn kamer had dat probleem ook maaar naar echt veel dingen zoeken had ik de probleem verholpen
door de voltage van geheugen te verhogen en eventueel je cpu dat hielp bij mij

daarvoor moest ik eerst de pc aanzeten en gelijk 3mark draaien en dan pas kan ik gaan games gaan spelen maar naar die votage verhogen was alles verholpen vroeger was bij mij ook zo bij een koude start van je pc de mijn was ook van hercules ati all in wonder 9800se :)

Verwijderd

Topicstarter
kropie schreef op 09 april 2004 @ 21:45:
ik had deze probleem ook omdat het echt heel koud was in mijn kamer had dat probleem ook maaar naar echt veel dingen zoeken had ik de probleem verholpen
door de voltage van geheugen te verhogen en eventueel je cpu dat hielp bij mij

daarvoor moest ik eerst de pc aanzeten en gelijk 3mark draaien en dan pas kan ik gaan games gaan spelen maar naar die votage verhogen was alles verholpen vroeger was bij mij ook zo bij een koude start van je pc de mijn was ook van hercules ati all in wonder 9800se :)
Kan idd door een koude boot komen. Mijn CPU Voltage staat al op 1,68V , VTT 1.6V en DDR op 2.8V.

Maar ik zal eens proberen als ik het weer raar beeld heb naar een koude boot , om dan 3dmark meteen te draaien. ---> Het beeld krijg ik bij koud booten, na ff 3dmark draaien is het beeld weer goed..

Nog eventuele oplossingen..?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 12:45 ]

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-08 23:09
Hier nog iemand met een dergelijk probleem, alleen trad het bij mij meteen na aanschaf op (ook op een andere pc),

Een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jfaase/radeon9800se/DCP_1752_klein.JPG

Ben nu al 3 weken aan het wachten op een vervangend exemplaar, maar volgens de winkel "schijnt de 9800SE serie uit de handel genomen te zijn". :?

We zullen zien...

Verwijderd

Topicstarter
JohanF schreef op 10 april 2004 @ 12:51:
Hier nog iemand met een dergelijk probleem, alleen trad het bij mij meteen na aanschaf op (ook op een andere pc),

Een voorbeeld:
[afbeelding]

Ben nu al 3 weken aan het wachten op een vervangend exemplaar, maar volgens de winkel "schijnt de 9800SE serie uit de handel genomen te zijn". :?

We zullen zien...
Blijf het altijd zo bij jou, of gaat het naar een tijdje over?

• JohanF
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 13:37:
[...]

Blijf het altijd zo bij jou, of gaat het naar een tijdje over?
Altijd was er wel iets, soms wat ernstiger dan anders. Meestal had ik last van blauwe blokjes-patronen over het scherm.
Het enige wat een heel enkele keer wel goed ging was de tekstmodus tijdens de POST.
Ik heb nog meer afbeeldingen op deze site gezet.

Verwijderd

Topicstarter
JohanF schreef op 10 april 2004 @ 13:45:
[...]

Altijd was er wel iets, soms wat ernstiger dan anders. Meestal had ik last van blauwe blokjes-patronen over het scherm.
Het enige wat een heel enkele keer wel goed ging was de tekstmodus tijdens de POST.
Ik heb nog meer afbeeldingen op deze site gezet.
Deze foto is percies hetzelfde als bij mij..
http://members.lycos.nl/jfaase/radeon9800se/DCP_1750.JPG

Bij jou is het wel een stuk erger aan de rest van de pics te zien.

(Die Hercules van mij is net een diesel , die moet langzaam op gang komen lijkt wel :? )

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Hebben jillie allemaal eens overwogen om de kaart(en) te voorzien van een ander bios? wel eerst backup maken he. Als ik mijn radeon flash met bv een hercules bios krijg ik ook dezelfde symptomen.

• JohanF
Hoodlum2000 schreef op 10 april 2004 @ 13:59:
Hebben jillie allemaal eens overwogen om de kaart(en) te voorzien van een ander bios? wel eerst backup maken he. Als ik mijn radeon flash met bv een hercules bios krijg ik ook dezelfde symptomen.
Tsja, mijn kaart was een bulk ATi kaart, dus niet van een bepaald merk en dan denk ik dat een winkel wel eens moeilijk kan doen over biosflashes. Bovendien had ik hem net gekocht en vond dat de leverancier zulke problemen maar moest oplossen, mede omdat ik dacht dat er gewoon iets 'fysiek stuk' was.

• mbooij
  • Laatst online: 31-07 12:18

mbooij

De Mosselman

Ik heb vergelijkbare problemen met mijn XpertVision 9800SE. Na het installeren van een 400Watt voeding werden ze minder, maar gisteren had ik er weer een te pakken (strepen en vertekend beeld). De leverancier wil er ook niet aan, het is niet makkelijk aan te tonen.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Verwijderd

Zit de kaart wel goed in het agp slot?
En zit er goede koeling op?

Verwijderd

Ik had dit zelfde probleem ook op mijn 9800pro in een Dell systeem. De strepen kwamen voor het eerst bij Farcry maar daarna ook gewoon tijdens het internetten. Ze kwamen elke keer wanneer mijn pc heel lang aan stond. Na een reboot bleven ze gewoon. De strepen waren overal behalve in de bios, dus ook bij de Dell logo in het begin.

Probleem lag bij de videokaart en na een paar telefoontjes heb ik een nieuwe gehad. Probleem is daarna ook verdwenen en ik kan Farcry weer normaal spelen.

Dus ik denk dat je toch je videokaart moet vervangen of omruilen.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

De kaart zit super in het slot, helemaal toppie (bedankt voor het vragen). Dit heeft denk ik met de stroom toevoer van de voeding te maken. Omdat het probleem zich niet steeds voordoet kan ik de kaart niet makkelijk in de winkel ruilen.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Iemand nog slimme ideën of moet ik toch maar bij Norrod gaan zeuren?

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Toch maar naar de Norrod dan?

Verwijderd

Ik had hetzelfde met een Siemens 17inch TFT monitor. Ervanuitgaande dat het aan de monitor lag, sloot ik die op m`n andere pc aan - en jahoor, hetzelfde probleem, (zowel op de eerste als de tweede pc alleen maar op één helft van `t beeld). MAAR ik had niet de spanning van de monitor afgehaald. Ik Siemens bellen, zou omgeruild worden. Maar een uurtje later haalde ik de monitor wel ff van de spanning af, en na opnieuw aansluiten was `t weg! Dus echt de stekker eruit hielp wel bij mij. Heb je dat al geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 14:26 ]

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Lijkt me heel erg sterk als het aan de monitor ligt. Deze gebruik ik al ruim een jaar zonder problemen, nu ik een ATI heb gaat het mis.

Verwijderd

mbooij schreef op 13 mei 2004 @ 14:46:
Lijkt me heel erg sterk als het aan de monitor ligt. Deze gebruik ik al ruim een jaar zonder problemen, nu ik een ATI heb gaat het mis.
het was een suggestie, kleine moeite om `t uit te proberen lijkt me. Ff 5 minuttjes geen stroom op de monitor en je weet `t.
Ik heb er niet zoveel verstand van dat ik weet hoe een dergelijke klacht in mijn monitor kon komen. Misschien werd `t door de videokaart veroorzaakt, misschien niet. Het probleem oplossen is #1 toch? Hopelijk kom je ook nog achter de oorzaak, zodat een dergelijk probleem in de toekomst voorkomen kan worden.

Verwijderd

zojuist mijn nieuwe computer ontvangen en deze laat diezelfde strepen zien met een DVI kabel. Radeon 9800 pro ( 128 MB ) met een 17 inch LCD scherm. Volgens helpdesk van alternate ligt dit aan dvi kabel, heeft namelijk moeite met hogere resolutie doorvoer?!
Een Highend computerkabel zou dit probleem verhelpen en anders de analoge kabel gebruiken. Ja THX !
Pagina: 1