Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone weigert me onterecht?!?

Pagina: 1
Acties:

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Onlangs heb ik bij een telecom shop, deze noem ik voor het gemak telecomshop 1, een aanvraag gedaan bij Vodafone. Ik wou graag de SX-1 hebben en de verkoper zei dat hij 'm had. Nou aanvraag gedaan, ik werd geaccepteerd door Vodafone maar hij had nog geen abonnementsvorm ingevuld. Vervolgens wou ie de SX-1 pakken, had ie dus verkeerd gekeken, ze hadden 'm niet meer. Nou excuses aangeboden en hij zou 'm bestellen en ik zou 'm gister kunnen ophalen. Mijn status als 'geaccepteerd' stond dus nog in het systeem van Vodafone, genaamd Spice.

Gister was ik bij de shop, en toen had ie 'm nog niet. Hij bood zijn excuus weer aan en zei dat ik bij de concurrent, deze noem ik voor het gemak telecomshop 2, kon aanvragen omdat ze 'm daar op voorraad hebben. Nou ik daar heen. Aanvraag gedaan en toen werd ik 'doorverwezen' :? de verkoper van TS2 zei dat er niks ernstig was en dat ik, omdat ik nog een aansluiting bij Vodafone heb lopen, ze alles nog een keer voor de zekerheid zouden nakijken.

Vervolgens drukte de verkoper op een knopje en kreeg ik 'reject' als status, ik was dus geweigerd! Nou ik was echt heel erg :( omdat ik altijd netjes al mijn rekeningen betaal. Ik vroeg hoe dat kon, en toen zei die verkoper van TS2 dat ik terug moest gaan naar TS1 omdat daar mijn aanvraag nog in stond en die moest worden verwijderd en toen ben ik er snel heen gegaan. Netjes gevraagd en die jongen belde met Vodafone dealerservice en het zou worden geregeld, TS2 moest mijn gegevens doorfaxen ( hebben ze overigens gedaan ) en dan zou het binnen 2 uur worden afgehandeld door Vodafone en zou ik het dus gisteravond voor 9 uur ( koopavond ) kunnen ophalen. Nou het werd het dus niet, want ik wacht nu nog steeds op een telefoontje van TS2.

Ik vraag me echt af hoe dit allemaal kan en hoe het Vodafone systeem werkt want ik ben nogal huiverig over TS2 want volgens mij hebben ze lopen knoeien met mn gegevens. Houdt het Spice systeem in dat als je al een aanvraag heb lopen bij shop 1 dat je bij shop 2 geen aanvraag kan doen? Ze kunnen de aanvraag bij shop 1 toch blokkeren en overhevelen naar shop 2? 8)7 Of wordt er nu iets heel stoms gezegd?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ze vragen het ergens aan (weet de naam zo niet meer) en daar krijgen ze een bericht of je wel of niet te vertrouwen bent. Als je in een huis woont met een paar andere mensen waarvan er ééntje een schuld heeft gehad word jij niet geaccepteerd. Ook als de vorige bewoner een schuld heeft gehad word je niet geaccepteerd. Een belletje is vaak voldoende om het op te lossen. Er is ook niet vaak echt iets aan de hand. Het is puur een voorzorgsmaatregel, maar vaak wel vervelend.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Dit heeft allemaal NIKS temaken met wel of niet goedbetalende de klant.

Bij TS1 stond nog een Vodafone aanvraag open toen je bij TS2 was. Dit is een hele normale procedure.
TS1 had dus eerst zijn aanvraag moeten annuleren alvorens je naar TS2 ging.

Echter na hard aandringen kon dit allemaal binnen 10 minuten telefonisch geregeld zijn als je maar had aangedrongen bij de verkoper dat hij het telefonische bij de Vodafone saleshelpdesk zelf moest gaan regelen.

Al dat fax-gebeuren bij Vodafone.... daar wordt je soms wel eens gek van ;-)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Onterecht weigeren bestaat niet....sorry

Vodafone mag ten allen tijde zelf bepalen wie ze wel toelaten en wie niet (al kun je de reden idd altijd via een brief opvragen).
Als blijkt dat ze toch fout zitten, zullen ze het netjes goedmaken.

Tot die tijd heb je niks

Redenen zijn er genoeg: foute buurt, betalingsproblemen van je ouders, etc etc

[ Voor 17% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 09-04-2004 16:00 ]

An Explanation of l33t Speak

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
M.a.w. Spice heeft een brakke database.

Waar maak je je druk om. :? Gewoon ff wachten, kun je gewoon je telefoontje ophalen. Anders vraag je toch een leentelefoon voor de tussentijd als je zonder zit.

Zit je niet zonder? Waar is dan al die ophef voor?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

GiSaE schreef op 09 april 2004 @ 14:37:
Ze vragen het ergens aan (weet de naam zo niet meer) en daar krijgen ze een bericht of je wel of niet te vertrouwen bent. Als je in een huis woont met een paar andere mensen waarvan er ééntje een schuld heeft gehad word jij niet geaccepteerd. Ook als de vorige bewoner een schuld heeft gehad word je niet geaccepteerd. Een belletje is vaak voldoende om het op te lossen. Er is ook niet vaak echt iets aan de hand. Het is puur een voorzorgsmaatregel, maar vaak wel vervelend.
dit bedrijf wordt daar ook wel voor gebruikt

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op 09 april 2004 @ 15:58:
Onterecht weigeren bestaat niet....sorry

Vodafone mag ten allen tijde zelf bepalen wie ze wel toelaten en wie niet (al kun je de reden idd altijd via een brief opvragen).
Als blijkt dat ze toch fout zitten, zullen ze het netjes goedmaken.

Tot die tijd heb je niks

Redenen zijn er genoeg: foute buurt, betalingsproblemen van je ouders, etc etc
Heb je wel gelezen wat hij verteld? Hij was eerst goedgekeurd, dus het heeft niets te maken met de buurt, financieel etc.

Het komt gewoon omdat hij nog in de database staat, en je kan maar 1 aanvraag (ik geloof) per maand doen, je kan wel meerdere abbo's per aanvraag doen

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ricie thanx ;)

Het is helemaal niet zo dat ik de telefoon nodig heb ofzo, ik heb ALTIJD 2 abo's ivm met zakelijk/prive gebruik, maar goed daar gaat het nu niet om.
Ik maakte me gewoon zeer kwaad om het feit dat ik werd geweigerd terwijl ik bij TS1 goedgekeurd was, en sommige verkopers weten gewoon heel slecht hoe Vodafone Spice werkt. Daar komt nog es bij dat ik vaker bij deze shops kom en bij TS1 gebeurt er nooit wat en bij TS2 verk*tten ze het altijd, vorige x werd ik ook geweigerd omdat ze de gegevens verkeerd hadden ingevuld, moest ik een week wachten :r . En daar komt nog es bij dat ze bij TS1 me alles uitgelegd hebben over de aanvraag en ze hebben het grotendeels geregeld met Vodafone Dealerservice i.t.t. TS2, kortom topservice!

By the way, het is allemaal grotendeels strak veranderd, als mijn huisgenoot bijv. een betalingsachterstand heeft, dan krijg ik gewoon nog een abo.
Hoe ik dit weet? Dan kan je dus bij het aanvragen van je abo een adres van je vriend/vriendin/neef/etc. geven en na het ondertekenen vh contract aangeven dat ze het moeten wijzigen dus sowieso niet, betalingsachterstanden/registreringen bij BKR etc. gaan altijd op naam, geboortedatum, geslacht maar niet ( altijd ) op het adres. Helaas gaat dit nog niet altijd op, maar de providers ( muv Telfort ) en met name Experian is bezig om het systeem te verscherpen/verbeteren omdat bij weigering van een goede betalende klant die toevallig inwoont bij een wanbetaler veel omzet wordt misgelopen...

[ Voor 34% gewijzigd door Le0032 op 09-04-2004 20:05 ]

Pagina: 1