[DELPHI] programma in andere directory

Pagina: 1
Acties:

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik heb jaren terug vrij veel in Delphi gewerkt en de nodige dongetjes gebouwt. Nu wil ik vandaag een van die programmaatjes aan iemand meegeven compleet met installer.

Als ik nu het programma in een dir onder program files installeer dan verwijst het programma nog steeds naar de ontwikkelings dir. Alle dir verwijzingen zijn eruit gesloopt en waar nodig is gebruik gemaakt van "ExtractFilePath(Application.ExeName)".

Het probleem is dat het programma blijft zeueren dat de dir niet klopt. Niet alleen na installatie, maar ook als ik de gewoon in de Delphi IDE het programma wil starten nadat ik de dir naam heb gewijzigd om te testen.

Ik heb alles nagezocht, ook de sources met de search functie van Dlphi maar er is niets te vinden wat verwijst naar de oude dir.

Het betreft een programma met één ADO component (connectstring = juist), verder weinig toeters of bellen. Het component is er opnieuw op geplaatst na het wijzigen van de dir. Toch kan ik ook het ADO table component niet actief maken zonder dat de foutmelding dat de dir niet is gevonden tevoorschijn komt. Nogmaals de connectstring is er vers ingezet en wordt in de test als OK gegeven.

iemand??

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Topicstarter
Opgelost. Probleem zat hem in de gegevens in de Access database... In de betreffede tabel zaten geen werkelijke gegevens, maar slechts een koppeling naar de gegevens uit de Paradox tabel. Heel paradoxaal...

Mag dus dicht :)