Toon posts:

Pc restart automatisch.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een:
AMD Duron 1300
MSI K7T Turbo
512 SD-RAM 133
9800SE videokaart

als ik nu mijn cpu standaard op 100fsb heb staan start windows niet goed op (hij blijft hangen bij dat openeergaande balkje) pas als ik het dan 7 keer opnieuw heb geprobeerd doet ie het wel (lijkt wel of ie moet opwarmen).

als ik mijn cpu op 110fsb zet start windows gewoon op, maar als ik dan een game ga spelen restart de pc automatisch na 30 sec.

zet ik mijn fsb dan weer lager dan start windows weer neit goed op maar doen de game het weer wel.

zet ik hem op 105 dan duurt het 5 min voordat ie restart bij games.
dit is bij alle games.

weet iemand mischien een oplossing?

ik heb overal al de nieuwste updates van.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

sorry hoor maar hoe kan de game het wel doen, als windows niet goed opstart?
iig check je temps ff, draait je koeler wel?

[ Voor 24% gewijzigd door raw meat op 09-04-2004 13:47 ]

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
na 7 keer vastgelopen bij het laden van xp doe ie het wel (dus ik restart steeds)

en ja, mijn koeler draait ik heb een thermaltake volcano 12

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 13:49 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

raw meat schreef op 09 april 2004 @ 13:47:
sorry hoor maar hoe kan de game het wel doen, als windows niet goed opstart?
iig check je temps ff, draait je koeler wel?
Omdat hij het wel na een aantal keren proberen doet. Lees....

Money for nothin' and your chicks for free

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
heel simpel:

blijkbaar heb je net als mij voor de lol de fsb opgekrikt: ik had hem op 127 staan en hij ging telkens restarten in de bios al!! direct heilige der pc's opgebeld en zijn tip:

BIOS RESETTE, door bijvoorbeeld batterij er uit te halen voor ene minuutje of de jumper van je mobo te verplaatsen(lees je handleiding eerst voordat je jumpers verplaatst! hierdoor stelt je bios zijn standaard instellingen weer in en het enige nadeel is dat je datum en tijd opnieuw moet instellen.

hierna kan je de faq die hards overklokken lezen en daar staat precies wat je het beste kan doen> ik heb cpu burn en speedfan gedownload en aan de hand daarvan mijn pc getuned :P oleee.
resultaat van intel pentium 2,4 standaard naar een 2,6663 Ghz!! olee en het is duidelijk te merken in opstarten en afsluiten(scheelt ongeveer 5 sec) en het laden van spellen gaat stukke vlotter...

lees voordat je iets doet, bekijk je mobo handleiding, lees faq's van internet en van GoT!! cker intressant, staat precies aan gegeven wat de mogelijkheden zijn: ook voor een amd!! kijk eens wat de standaar fsb is?!.....

volgens mij moet het goedkomen!

suc6 gr.

Verwijderd

Doe voor de gein eens een keertje memtest86 en kijk eens of die instabiliteit daarmee te maken heeft en niet stiekem met het overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
mss wordt mij videokaart wel te heet of krijgt hijt e weinig stroom ofsow? ik zal het eens met een andere voeding proberen

Verwijderd

MSI K7 mobotje he... Heeft-ie misschien last van 'openklappende condensatoren'? Je kunt de condensatoren op het mobo eens bekijken, en dan zien of de bovenkant opengescheurd is en er bruin spul uit komt... Zo ja, dan zijn je condensatoren fucked en moet je ze vervangen.

Wat ook nog kan zijn is dat je powerchip te warm word. Hangt er een beetje vanaf wat je allemaal in je systeem hebt zitten. Kijk op het bord bij de ATX connector eens of je een chipje met de tekst 'SC1155CSW' kunt vinden. Da's de powerchip. Als je daar je vinger ophoudt, en je krijgt blaren op je vingers, dan word-ie dus te warm. Je kunt dat ding actief gaan koelen, of misschien vervangen...

*_- cjay herinnert zich een oude history met zijn MSI k7 bordje ;) -_*
Pagina: 1