Toon posts:

2 routers achter elkaar: kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

We zitten hier met 't volgende.
Ik heb 1 'router' met ingebouwde adsl modem van belgacom.
Als ik die gebruik om op internet te gaan, dat werkt perfect
(instellingen via ip 10.0.0.138, login & paswoord ingeven, enz.)

Nu zou ik graag wireless op internet gaan.
Is het mogelijk om de netwertkkabel van de adsl router gewoon aan te sluiten op een wireless router?
Normaal geeft mijn laptop de opdracht aan de router om in te bellen, maar hoe gebeurt dat als ik de router aansluit op een wireless router?
M'n laptop is reeds voorzien van wireless access...

Gaat dit lukken, of is er iets onoverkomelijks waardoor ik beter een wireless router met ingebouwde adsl modem koop?

tnx
Gert

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Voer eens het commande "tracert www.tweakers.net" uit, zul je zien door hoeveel "routers" je ping gaat. Het antwoord is ja en dit had je ook wel even kunnen opzoeken.

add:
En je modem regeld de "inbel verbinding", dit doet je pc niet. Gokkend dat je een speedtouch 510 hebt, hier(achter bijna alle routers) kan je zoveel routers(max 255 devices) achter hangen als je wilt ;)

[ Voor 50% gewijzigd door SSH op 09-04-2004 15:29 ]

Verwijderd

bij die speedtouch is het standaard wat minder.

maar als je al een speedtouch hebt, dan kun je daar toch gewoon een AccesPoint op aansluiten??

waarom duur doen en een extra router erbij kopen als een los AP goedkoper is

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:31:
bij die speedtouch is het standaard wat minder.
254 dan? ok, met een boel hubjes dan.
maar als je al een speedtouch hebt, dan kun je daar toch gewoon een AccesPoint op aansluiten??waarom duur doen en een extra router erbij kopen als een los AP goedkoper is
Waarschijnlijk bedoeld de TS dat in een AP tegenwoordig vaak OOK een router zit. Dit is uiteraard geen probleem, echter het levert je wellicht wat meer configuratie werk op , met name bij portmappen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
leuk_he schreef op 09 april 2004 @ 15:44:

Waarschijnlijk bedoeld de TS dat in een AP tegenwoordig vaak OOK een router zit. Dit is uiteraard geen probleem, echter het levert je wellicht wat meer configuratie werk op , met name bij portmappen.
Vaak heeft een router met AP óók een switch erin (apart van de WAN-interface). Je zou dus gewoon prima een UTP vanaf je router naar een UTP-ingang (normale dus) van de 2e router met AP kunnen steken.. AP en switch zijn gebridged enzo, dus je hoeft heus niet moeilijk te gaan portmappen, mits je de WAN-interface maar niet gebruikt :)

Verwijderd

ehm nee hoor, zodra een AP een router heeft, is het geen AP meer en zal hij dus ook echt niet als AP verkocht worden, maar als router.

soms hebben ze wel een eigen dhcp server (makkelijker met beveiligen), maar da's nog geen router

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:54

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Praat me er niet van :P ik ben er met mn getweakt Alcatel + Asus 500g combo nog niet helemaal uit welke van de twee ik NAT en DHCP etc. ga laten doen. En hoe. Ik neem daar ook de tijd telkens niet voor want het werkte eigenlijk "out of the box" al prima toen ik die Asus er tussengooide ;)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Kan een router aan beide zijden met hetzelfde subnet werken? Of moet dit verschillend zijn?

Verwijderd

in prijg scheelt het niks of erg weinig, maar waarom moeilijk doen als het makkelijker kan (als je naar de hoeveelheid configuratiewerk kijkt)??

in dit geval likt een AP mij beter (omdat er al een router is, scheelt config werk)

en over dat verhaal van niet de wan interface gebruiken: dit zou in principe moeten werken (met wan interface, lijkt mij ook de meest logische manier).

als je de wan interface niet gebruiikt moet je de dhcp server en anders routerfunctionaliteiten uitschakelen.

maar als je dan toch een router/ap wilt kopen waarom koop je dan niet een adslmodem, router en AP in een??
dat scheelt in ieder geval 1 voeding (veel adapters is lastig) en je hebt maar 1 doosje staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 16:48 ]

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:54

PowerFlower

être diable et jouer fleur

WimB schreef op 09 april 2004 @ 15:54:
Kan een router aan beide zijden met hetzelfde subnet werken? Of moet dit verschillend zijn?
Hoeft niet verschillend te zijn. Zolang hij maar op een of andere manier het interne van het externe verkeer kan onderscheiden (in deze LAN -> WAN setups). Hangt wel een beetje van de router af ook.
Iig is het meestal niet zo'n goed idee (al was het maar omdat je er zelf nogal verward van wordt).
Pagina: 1