Toon posts:

[xsl] replace enter met <br />

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijdje geleden ben ik begonnen met het maken van een simpel gastenboek met xml/xsl/asp. Alles werkt op dit moment naar wens, ik kan berichten toevoegen/wijzigen en ga zo maar door..

het enige altijd hetzelfde probleem blijft, wanneer je in een bericht een enter invoegt, dit niet wordt gezien als een enter in de uitvoer.. ik ben dus op zoek naar een manier om die "harde enter" om te zetten naar een <br /> tag, zodat deze juist wordt weergegeven in de uitvoer. ik heb zelf de volgende topics gevonden via google ( tweakers search is nog stuk, searchen via google op got leverde niets op..)

http://www.dpawson.co.uk/xsl/sect2/break.html#d2397e76
http://www.google.nl/sear...=replace+enter+br+xsl&lr=

en probeer hieruit de goede oplossing te vinden.. ik kom echter alleen niet verder.. de bovenste van deze 2 leek me in eerste instantie de juiste, maar dit werkt niet ( kan iemand verhelderen hoe dit precies toe te passen?)

iemand de me kan wijzen op de juiste zoekterm e.d...? dan ga ik zelf weer proberen het toe te passen.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

http://www.biglist.com/li...ives/200301/msg00167.html

Gezocht met deze zoekwoorden

Of bijvoorbeeld je XML aanpassen, waarbij je voor iedere regel een line-element maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Rickets op 09-04-2004 13:10 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
ehj thanx big time!

ga weer verder proberen!

Verwijderd

code:
1
<xsl:value-of select="//iets" disable-output-escaping="yes" />

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:03:
code:
1
<xsl:value-of select="//iets" disable-output-escaping="yes" />
kun je dit misschien iets verder toelichten? ik heb het toegepast binnen het XSL bestand, maar dit doet verder niets van waarde... ( misschien dat ik het niet goed doe, das ook goed mogelijk..)

Verwijderd

Topicstarter
misschien een beetje een domme vraag, waar ik nu net pas aan denk:

de gegevens die ik invoer worden door een ASP bestand uitgelezen en vervolgens gesaved naar het XML bestand.. is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld het enterteken daarin te vertalen naar een <br /> ?

dat zou namelijk een stuk makkelijker zijn denk ik.. kan iemand mij vertellen of dit idd de juiste gedachte is? heb namelijk alles qua XSL volgens mij al wel geprobeerd.. dit lijkt echt niets te worden...

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je XML gebruikt?

(ben ook wel benieuwd waar je BR voor nodig hebt)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 19:14:
:D.

Misschien moet je TS wat css bijleren ;).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 19:14:
Mag ik vragen waarom je XML gebruikt?

ik gebruik xml omdat ik daar met mn studie mee bezig moet zijn, en wil zo al spelenderwijs wat meer leren over de mogelijkheden e.d.... ik zal het moeten toepassen binnen een aantal opdrachten..

die <br /> wil ik gebruiken in het textfield van mn gastenboekje.. de tekst die daar ingevoerd wordt, moet ook enters kunnen weergeven, als iemand bijvoorbeeld iets op een volgende regel wilt plaatsen.. nu geeft ie zown string tekst alleen maar weer met spaties...

das zown beetje het idee.. weet dat het op andere manieren ook best wel makkelijk kan.. met een access db'tje kan ik het ook wel regelen, maar het gaat juist vanwege die studie om xml..

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 19:02:
misschien een beetje een domme vraag, waar ik nu net pas aan denk:

de gegevens die ik invoer worden door een ASP bestand uitgelezen en vervolgens gesaved naar het XML bestand.. is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld het enterteken daarin te vertalen naar een <br /> ?

dat zou namelijk een stuk makkelijker zijn denk ik.. kan iemand mij vertellen of dit idd de juiste gedachte is? heb namelijk alles qua XSL volgens mij al wel geprobeerd.. dit lijkt echt niets te worden...
Het is inderdaad in ASP waarschijnlijk heel makkelijk, in php is het iets als
$bredtext = str_replace($source, "\n", "<br />")

(uit m'n hoofd, volgorde van argumenten kan verkeerd zijn. Google maar 's op "asp newline br" ofzo :)

[ Voor 5% gewijzigd door chris op 11-04-2004 23:23 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
chris schreef op 11 april 2004 @ 23:21:
[...]

Het is inderdaad in ASP waarschijnlijk heel makkelijk, in php is het iets als
$bredtext = str_replace($source, "\n", "<br />")

(uit m'n hoofd, volgorde van argumenten kan verkeerd zijn. Google maar 's op "asp newline br" ofzo :)
in php kun je ook de nl2br-functie gebruiken.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1