hallo ik heb onderstaande code. $mem kan bevatten "32" of het kan bevatten ",28,29,,,," of ",28,29,31,,". Wat ik wil is het volgende, ik bouw hieronder checkboxen op voor alle namen in de database, ik wil dathet script controlleert of een getal dat in $mem staat gelijk is aan de memberid die uit de database komt. de checkboxen worden gechecked maar alle members worden nu een x-aantal keer weergegeven, waarbij X in dit geval het aantal members is...hoe los ik dit op?
zo worden de checkboxen toegevoegd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $mem = explode(",", $info->wie); $mem_count = count($mem); $queryi = mysql_query("SELECT * FROM ".$tabel_inlog." ORDER BY naam"); while($geti=mysql_fetch_object($queryi)){ for($i = 0; $i < $mem_count; $i++){ if($geti->memberid == $mem[$i]){ echo "<input name='".$geti->memberid."' type='checkbox' value='".$geti->memberid."' checked> ".$geti->naam."<BR>"; } else{ echo "<input name='".$geti->memberid."' type='checkbox' value='".$geti->memberid."'> ".$geti->naam."<BR>"; } } } |
zo worden de checkboxen toegevoegd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $query = mysql_query("SELECT * FROM ".$tabel_inlog); while($get = mysql_fetch_object($query)){ if($_POST[$get->memberid] !== ""){ $wie.= $_POST[$get->memberid].","; } } |